عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
حاج محمود کریمی، حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی حنیف طاهری در مراسم روز وفات حضرت خدیجه(س)
باید مراقب باشیم رفتار هایی که انسان های پست دارند را نداشته باشیم، مثلا انتقام گرفتن حق همه انسان هاست، اما سرعت و اصرار در انتقام کار انسان های پست است، آدم لعین این کار را می کند.

گزارش تصویری - بخش اول

گزارش تصویری - بخش دوم


عقیق: مراسم عزاداری سالروز وفات أمّ المومنین حضرت خدیجه صلوات الله و سلامه علیها با حضور جمع زیادی از مردم روزه دار عصر سه شنبه در مسجد امام صادق علیه السلام برگزار شد.

به گزارش عقیق این مراسم با قرائت آیات کلام الله توسط استاد قصری زاده آغاز شد.

در ادامه کربلایی حنیف طاهری دقایقی به ذکر مصیبت پرداخت. حجت الاسلام شهاب مرادی نیز در این مراسم به سخنرانی و ذکر فضایل حضرت خدیجه سلام الله علیها  پرداختند.

مداحی حاج محمود کریمی و حاج عبدالرضا هلالی بخش دیگری از این مراسم پر شور بود.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام مرادی را بخوانید:

* اگر در شخصیتمان، در نگاهمان، در منشمان، در کنش و واکنشمان پستی ورود و بروزی پیدا بکند، ما از حلقه بزرگواران فاصله می گیریم و انسان حقیر و پست، کارش هم در دنیا سخت است، هم در قبر و هم در آخرت سخت تر است. خیلی سخت است.

* خدا در دنیا رحمتش، رحمت رحمانیه است و رحمت رحیمیه، یعنی هم خواص را شامل می شود و هم عموم مردم را شامل می شود. باران که در دنیا می بارد، به سر همه می بارد، بر آن هایی که اصلا نماز نمی خوانند باران می بارد، آن هایی که بی رحم اند، آفتاب به آنها می تابد، باران می بارد، هوا بهشان می رسد، همه نعمت ها در اختیارشان است

* قرآن نازل می شود، هُدًى لِّلنَّاسِ، نامه محرمانه سر به مهری نیست، که فقط پیغمبر مبعوث می شوی ببر و بده به ابوذر بخواند، مبادا به گوش ابوجهل برسد، مبادا به گوش فلان بیابان گرد برسد، نه هُدًى لِّلنَّاسِ تبیان و هدایتی است برای همه مردم، کتابی است برای همه مردم، « إِمَّا شَاكِرًا وَ إِمَّا كَفُورًا »، چه بخواهند به راه بیایند و چه نیایند، قدردان باشند یا نباشند.

* اما در آخرت این رحمت، رحمتی ویژه است، دیگر شامل حال همه نمی شود، پس اگر پستی سراغ انسان بیاید، آن طرف کار آدم سخت می شود، این را چه کنیم؟

* باید مراقب باشیم رفتار هایی که انسان های پست دارند را نداشته باشیم، مثلا انتقام گرفتن حق همه انسان هاست، اما سرعت و اصرار در انتقام کار انسان های پست است، آدم لعین این کار را می کند.

* انسان کریم دست دهنده دارد و بخششگر دارد، دوست دارد سفره پهن بکند، به جای اینکه از دیگران مهمانی بگیرد، دوست دارد مهمانی بدهد، الحمدلله شما که بر سر سفره امام حسین علیه السلام بزرگ شده اید کرامت به خونتان نفوذ کرده است، با شخصیتتان، با گوشت و پوستتان آمیخته شده است.

* یکی از نشانه های پستی تشکر نکردن از دیگران است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
0
چرا عکس های مراسم شب وفات حضرت خدیجه مسجد امام صادق نیست ؟ خواهشا سریعتر رسیدگی فرمایید. با تشکر
ابوالفضل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
1
صوت مراسم پخش نمیشه ؟
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1
1
جونم عبدالرضضضضضضضضضضضضضا هلالی
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
1
1
عبدالرضا یه دونه ای
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین