عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، اولين ويژه برنامه تفسير «درس هايي از قرآن» در حرم مطهر رضوي برگزار شد.

عقیق: حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسن قرائتي در اين ويژه برنامه كه تا پايان ماه مبارك رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در صحن جامع رضوي برگزار مي‌شود، در جمع عموم زائران به تبيين و تفسير آياتي نوراني بخش كلام وحي مي‌پردازد.
اين مفسر قرآن كريم در اولين برنامه «درس‌هايي از قرآن» تأكيد كرد: تمامي اعمال انسان داراي يك ظاهر و يك باطن است
وي افزود: در آيات شريفه قرآن كريم نيز آمده است كه گاهي انسان ظاهر چيزي را مي‌بيند و او را دوست دارد ولي آن چيز مصلحت او نيست زيرا باطن آن كار براي او شر است.
قرائتي ابراز داشت: در ظاهر شايد انسان مال يتيم بخورد و يا خمس اموال را پرداخت نكند اما در باطن با استناد به آيات و روايات اين اموال براي او مانند آتشي است.
اين سخنران حرم مطهر رضوي در ادامه بيان كرد: برخي از سرمايه داران در ظاهر پول و ثروت خود را در بانك‌ها مي‌گذارند و اين سرمايه بي‌استفاده مي‌ماند اما طبق آيات قرآن كريم اين پول و ثروت براي او به صورت فلزي گداخته درمي‌آيد و روي پيشاني او قرار مي‌گيرد.
اين مفسر قرآن كريم با بيان اينكه نماز و ساير عبادات ما نيز داراي يك ظاهر و يك باطن است، خاطرنشان كرد: وقتي انسان نماز مي‌خواند در ظاهر او خود را ياد مي‌كند در صورتي كه در باطن خداوند متعال انسان را ياد مي‌كند كه بركات مادي و معنوي را نيز براي انسان به ارمغان خواهد داشت.
روزه و تقويت تقوي و خداترسي
قرائتي با تأكيد بر اين مطلب كه تقوى و خداترسى، در ظاهر و باطن مهم‌ترين اثر روزه است، افزود: روزه، يگانه عبادت مخفى است و باعث تقويت اراده انسان مي‌شود. نماز، حج، جهاد، زكات و خمس را مردم مى‌بينند، امّا روزه ديدنى نيست.
به گفته اين كارشناس ديني، روزه، باعث تقويت عاطفه مي‌شود. كسى كه يك ماه مزه گرسنگى را چشيد، درد آشنا مى شود ورنج گرسنگان را احساس و درك مى كند.
وي در بخش پاياني سخنانش بيان كرد: از نظر ظاهري، طلاق گرفتن آسان است اما در باطن عواقب بدي را براي انسان در پي خواهد داشت. لذا قرآن كريم مي‌فرمايد: اگر از همسرت ناراحتي و كدورت داري، طلاق نگير زيرا اين كار خير كثيري را براي تو به دنبال خواهد داشت.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین