عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
غرفه «سوره‌های سرخ» در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تلفیقی از مضامین دفاع مقدس و قرآن، آسمانی‌ها را به تصویر کشیده است.

عقیقهر سال نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی برگزار می‌شد اما با توجه به تغییر رویکرد مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن و همچنین درخواست مسئولان ستاد اقامه نماز برای برگزاری نمازهای جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) امسال این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

از همان روزهای نخست برگزاری نمایشگاه قرآن شاهد حضور مردم قرآن‌دوست کشورمان بودیم که شاید این حضور پررنگ دور از انتظار بود اما با توجه به فضای زیبای این مکان و همچنین تلفیق هنر حماسی و قرآنی بسیاری از مردم همواره برای بازدید از نمایشگاه به این مکان می‌آیند.

یکی از بخش‌هایی که توانسته بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کند، بخش مؤسسات و نهادهای قرآنی است. وقتی وارد بخش مؤسسات نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌شویم از غرفه‌های موجود تا محصولاتی که عرضه شده است همه و همه جذابیت خاصی دارند اما آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند دکور و فضای غرفه سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول الله(ص) در فضای باغ موزه دفاع مقدس است؛ غرفه‌ای که در عین سادگی تلفیقی از آموزه‌های قرآن و هشت سال دفاع مقدس را به نمایش گذاشته است.

در این غرفه ماکت‌های زیبایی قرار گرفته است که هر کدام بیانگر حالات خانواده شهدا است. در گوشه سمت راست مادر شهیدی را می‌توان دید که با بغضی نهفته در تشییع پیکر شهیدی دیگر شرکت کرده است و جانبازی که بر روی ویلچر نشسته و با چشمانی سرشار از حسرت گوشه تابوت را گرفته است.

در بخش دیگری از این دکور، قرآن‌هایی در کنار مردی قرار گرفته است؛ مردی که با لباس رزم و سربند «یا امیرالمؤمنین(ع)» در حالی که قرآن تلاوت می‌کند خود را آماده نبرد با دشمنان اسلام کرده است و در کنار آن رزمنده دیگری با حالی خاص با پروردگار راز و نیاز می‌کند.

روبروی این رزمنده نردبانی است که شاید دلیل راز و نیاز این رزمنده رسیدن به درجه رفیع شهادت و عروج باشد تا بتواند همچون بسیاری از هم‌رزمانش به سوی حق پرواز کند.       

در وسط دکور این غرفه فانوس، کلاه خود، پوتین و سایر وسایل رزم وجود دارد که با ترتیبی خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و به نوعی روایت‌گر زندگی آسمانی‌ها است.

برادر شهیدی که برای بازدید از نمایشگاه قرآن سری هم به این غرفه زده بود، می‌گوید: وقتی این مادر شهید را در کنار تابوت می‌بینم حس عجیبی دارم چرا که یاد مادر خودم می‌افتم که با شنیدن خبری از شهدا اشک در چشمانش حلقه می‌زند و خود را برای شرکت در تشییع پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس به هر جایی که باشد می‌رساند.

مادری دیگر که در روبروی این غرفه نشسته بود، نیز با نگاهی سرشار از اندوه می‌گوید: هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌ترین نعمت و تجربه برای ملت ایران بود؛ در زمان جنگ برادرم کمتر به خانه می‌آمد او عاشق شهادت بود و هربار که به جبهه اعزام می‌شد طوری با ما خداحافظی می‌کرد که انگار قرار است دیگر بازنگردد؛ شب‌ها آنقدر عاشقانه به راز و نیاز با معبود می‌پرداخت که من به حالات او غبطه می‌خوردم؛ او عاشق شهادت بود اما به آرزویش نرسید؛ این غرفه برایم یادآور خاطراتی سرشار از ایمان است.


در گوشه دیگر غرفه سوره‌های سرخ دفتر خاطراتی قرار گرفته است که افراد پس از بازدید از این غرفه نظرات خود را می‌نویسند؛ همچنین افرادی که آدرسی درباره شهدای قرآنی نیز دارند می‌توانند در این دفتر اطلاعات خود را به ثبت برسانند تا مسئولان این غرفه پیگیری‌های لازم جهت شناسایی و معرفی این افراد را داشته باشند.

 سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول‌الله(ص) پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن آغاز به کار کرد؛ همچنین سال گذشته با برگزاری یادواره شهدای قرآنی با عنوان «سوره‌های سرخ» 114 شهید قرآنی را معرفی کرد که تهیه کتاب و نرم‌افزاری با همین عنوان مهم‌ترین دستاورد تلاش این سازمان برای شناسایی شهدای قرآنی بود.

 

 منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین