عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
براساس جدول برنامه‌ريزي شده از سوي ستاد عمليات عمره، آخرين گروه زائران ايراني ششم تيرماه وارد مدينه منوره خواهد شد كه پس از ۲۱ روز اقامت در سرزمين وحي به ايران اسلامي باز خواهند گشت كه با خروج اين گروه از زائران پرونده عمليات عمره نيز بسته خواهد شد.

عقیق:مسوول ستاد عمره مدينه درباره آخرين وضعيت ايرانيان عمره‌گزار گفت، اظهار داشت كه آخرين عمره‌گزار ايراني، ششم تير به مدينه خواهند آمد.
مهدي حضوري تعداد كاروان‌هاي ورودي در اول تير را
۳۲ و زائران آن‌ها را چهار هزار و ۴۱۴ نفر اعلام كرد و ادامه داد: با توجه به اين‌كه در تقويم سعودي، شعبان ۲۹ روزه است، شنبه هفتم تيرماه اولين روز ماه رمضان در عربستان خواهد بود.
وي از كاهش كاروان‌هاي خروجي از مدينه، از ابتداي هفته جاري هم خبر داد و گفت كه تعداد آن‌ها به
۱۱ كاروان رسيده است.
مسوول ستاد عمره مدينه منوره درباره روند توقف فعاليت هتل‌ها در اين شهر هم گفت: چهارم تيرماه هفت هتل بسته مي‌شوند و تعداد زائران مستقر در مدينه به
۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر كاهش مي‌يابد؛ در روز پنجم، چهار هتل فعاليت‌شان متوقف مي‌شود و تعداد زائران به ۱۳ هزار و ۵۸۷ نفر مي‌رسد و از ششم تا يازدهم هيچ ورودي و خروجي به مدينه نخواهيم داشت.
وي توضيح داد كه اين روند با بسته‌شدن يك هتل در يازدهم،
۱۰ هتل در سيزدهم، هشت هتل در چهاردهم و نهايتا ۱۸ هتل در پانزدهم تيرماه ادامه خواهد داشت و منوط به برقراري منظم پروازها و ورود كاروان‌ها پيش از طلوع آفتاب است، همچنين در ۱۶ تيرماه، ستاد عمره مدينه‌منوره به كار خود پايان خواهد داد.
حضوري در بخش ديگري از گفت‌وگو با خبرنگار ما، به تمهيدات گسترده براي ماه مبارك رمضان اشاره كرد و توضيح داد كه آماده‌سازي ظروف براي سروغذا، اضافه‌كردن صندلي در رستوران‌ها و افزايش دفعات نظافت اتاق‌ها در هتل‌ها و تنظيم برنامه غذايي متنوع، استفاده از ميوه‌هاي فصل نظير هندوانه، تهيه شيريني‌هايي نظير زولبيا و… از جمله اين اقدامات هستند.
وي به برنامه خروج عوامل ثابت از هتل‌ها به ميزان كاهش زائران هم اشاره كرد و از برنامه‌ريزي ويژه ستاد براي زائران اهل سنت خبر داد و گفت: به‌دليل اين‌كه برادران اهل سنت در نماز تراويح شرك مي‌كنند، برنامه هتل‌هاي محل اقامت آن‌ها به‌گونه‌اي طراحي شده است كه پذيراني آن‌ها به‌صورت كامل و مناسب انجام شود.
عمليات عمره
۹۲ - ۹۳ با پرواز نخستين گروه زائران تهراني از فرودگاه بين‌المللي مهرآباد در ۲۶ آذر سال گذشته آغاز شده بود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین