عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
هر یک از ماه های قمری بنا به روایت های رسیده از ائمه اطهار (علیه السلام) دارای اعمالی است؛ چنانچه انجام صحیح همراه با خلوص نیت آنان دارای ثمرات دنیوی و اخروی فراوانی می باشد.

عقیق:درباره ی اعمال ماه شعبان از ریان بن صلت روایت شده است که امام رضا (ع) بیان داشته اند: هر کس در هر یک از روزهای ماه شعبان هفتاد مرتبه: «استغفرالله و اسأله التوبه» بگوید، خداوند برای او برات رهایی از آتش و پروانه گذر از صراط می نویسد و او را به سرای آرامش می برد و نیز از علی بن الحسن بن علی بن فضال، از پدرش روایت است که از علی بن موسی الرضا (ع) شنیده است که ایشان فرمودند: هر کس در ماه شعبان هفتاد مرتبه از خدای تبارک و تعالی آمرزش بخواهد، خداوند گناهانش را بیامرزد، حتی اگر به شمار ستارگان باشد.

علاوه بر این امام رضا (علیه السلام) در جایی دیگر می فرمایند: روزه ماه شعبان، کفاره گناهان بزرگ است، حتی اگر مردی خون ناروایی را ریخته باشد و روزهایی از این ماه را روزه بگیرد و بمیرد، آمرزش را برای او امید می برم.
عرض شد: برترین دعا در این ماه چیست؟
فرمودند: آمرزش خواهی از خدا، هر کس در هر روز از ماه شعبان هفتاد مرتبه استغفار گوید، همانند کسی است که در دیگر ماه ها هفتاد هزار بار از خدا آمرزش بخواهد.
عرض شد: چگونه بگوییم.
حضرت فرمودند: بگویید: استغفرالله وَ اَسأله التوبه.


پی نوشت ها:
1- شیخ صدوق. امالی: 501.
2- شیخ صدوق. فضائل شعبان: 56.
3- محسن عقیل. گزیده ای از سخنان گهربار امام رضا (ع): 67- 68.

منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین