عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
کتاب «آشنایی با کارشناسان مهدویت» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

عقیق: کتاب «آشنایی با کارشناسان مهدویت» به منظور معرفی کارشناسان مهدویت تالیف و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

این کتاب با مشارکت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تدوین شده، که تعدادی از کارشناسان، مشاوران و پژوهشگران نخبه در حوزه مهدویت را به مدیران و برنامه‌سازان صدا و سیما در زمینه مهدویت معرفی می‌کند تا با حضور و استفاده از نظرات کارشناسی آنها بر غنا و آموزه‌های برنامه رسانه ملی افزوده شود.

محمدجواد ارسطا، مهدی اکبرنژاد، محمدامین بالادستیان، غلامرضا بهروزی، سید مسعود پورسیدآقایی، محمدرضا جباری، جواد جعفری، رضا حاجی ابراهیمی، سید محمد حسینی قزوینی، علی حیدری،‌ عباس خادمیان،‌ علی‌اصغر رضوانی و... از جمله کارشناسانی هستند که در این کتاب معرفی شده‌اند.

این کتاب اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، مهم‌ترین آثار و نوشته‌ها،‌ زمینه مطالعاتی،‌ پست الکترونیک و... را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

در مقدمه این اثر آمده است: «با توجه به اینکه امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده باید در نظر داشت که فرهنگ مهدویت از مباحث مهم فرهنگ دینی است.

این فرهنگ از ارزش‌ها، هنجارها،‌ رسوم و سنت‌ها تشکیل شده که اعتقاد به مهدویت را در بر می‌گیرد، ترویج فرهنگ مهدوی نقش بی‌بدیلی در سعادت و رستگاری بشری دارد که در این زمینه نمی‌توان نقش رسانه ملی را نادیده گرفت.

اطلاعات این کتاب برای استفاده مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی، در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما موجود است و در حقیقت بانک اطلاعاتی در زمینه کارشناسان مهدویت محسوب می‌شود


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین