۱۳ آذر ۱۴۰۳ ۲ جمادی الثانی ۱۴۴۶ - ۱۵ : ۲۰
یکی از اساتید اخلاق تهران در یک برنامه تلویزیونی مطالب متفاوتی درباره حضرت رقیه(س) ، نحوه شهادت ایشان و همچنین شیوه های عزاداری بیان کرد.
به گزارش عقیق ، آیت الله شیخ «عزیزالله خوشوقت» از علمای سرشناس تهران در اظهاراتی که اخیرا در برنامه راه سعادت از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شد، برخی مطالب متفاوت در مورد حضرت رقیه سلام الله علیها را بیان کرد.
وی در پاسخ به پرسش یکی از پامنبریهای خود که پرسید "آیا حضرت رقیه سلام الله علیها دختر امام حسین علیه السلام است یا خیر؟" پاسخ داد: "ایشون (حضرت رقیه) دختر یکی از شهدای کربلا است. در تاریخ که در مورد بچه های امام حسین می نویسند، دختری به نام رقیه وجود ندارد"!
(هنگام مطالعه این خبر لینک های عقیق را نیز در انتهای همین صفحه بخوانید)
پرسش کننده در ادامه می پرسد: "اصلا ایشان (حضرت رقیه) وجود داشته؟" خوشوقت پاسخ می دهد: "بله، در تاریخ وجود داشته در شام هم بوده اما اصلا دختر امام حسین علیه السلام نبوده است".
این پرسش کننده همچنین در مورد چگونگی به شهادت رسیدن حضرت رقیه سلام الله علیها، سوال می کند، و آیت الله خوشوقت پاسخ می دهد: "باید بگوئیم در مقاتل چنین بیان شده است. ما که آنجا نبودیم ببینیم چگونه به شهادت رسید؟".
آیت الله خوشوقت در ادامه در مورد نحوه عزاداری و درپاسخ به این سوال که چرا در عزاداری ها سینه زنی و زنجیر زنی انجام می شود و اکتفا به گریه و نوحه خوانی نمی شود می گوید: وقتی عزاداری دست عموم بیفتد، اختراعاتی هم پیش می آید و سلیقه های مختلفی مانند زنجیرزنی، قفل زنی، قمه زنی و غیره به وجود می آید. گریه از همه راحت تر، ارزان تر و بی اشکال تر است".
آیت الله خوشوقت همچنین موضوع تباکی را مخصوص کسانی میداند که غده های اشک خود را ازدست داده اند و مجبورند به این شیوه عزاداری نمایند.
در ادامه فیلم این برنامه را ببینید:
تشکیک در وجود حضرت رقیه(س) یک ظلم بزرگ تاریخی
نقش حضرت رقیه (س) در تبدیل عاشورا به جریان سیال تاریخی
پاسخ میرزا جواد آقا تبریزی به شبههای درباره حرم حضرت رقیه(س)
در همین زمینه بیشتر بخوانید:
مساله اختلاف مطهری و فاطمی نیا درباره
حضرت رقیه
مگه نه اینکه سند های ما همین مقاتل هستند؟
چراااااااااا دارید با اصول عزاداری ما بازی می کنید
از بزرگواری همچون جناب آقای خوشوقت مطرح کردن این مسائل در فضای عموم (اونهم تلویزیون ، بعید بود!
الله اعلم
اولین بار در محافل عمومی با انتشار حماسه حسینی- مجموعه سخنرانی های شهید مطهری درباره امام حسین و تحریفات عاشورا- شروع شد. پس ایشان اولین نفر نیستند.
در ضمن حق با ایشان است. همه مقاتل دارای اعتبار نیستند.
و در آخر بالاخره اینکه یه نفر جهلش را درباره یه نظر مشهور برطرف بکند ممدوح است.
اول اینکه ساده بگو تا ما هم بفهمیم!
دوم! شما فکر کنم فقط اکتفا به نوشته کردید و فیلم رو ندیدید!
در مورد شهادت حضرت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا هیچ مورد متفاوت و دوگانه در تواریخ دیده نمیشود اما در مورد حضرت رقیه علیها السلام این اختلاف تاریخی وجود دارد.نفس المهموم شیخ عباس قمی رو مگالعه بفرمایید.
این که مثلا من از فلان آقا خوشم میاد پس هرچیزی گفت سمعا و طاعتا بپذیرد نیست. اصلا این بحث فقهی نیست که تقلیدی باشد.
میفهمی چی میگی داداش؟؟؟؟
این حرف ها رو شما تکرار نکین.معصیت داره.
یا علی / یا زهرا/ یا حسین/یا عباس/یا رقیه
جواب آقای یثربی را کامل نشنیدین چون او در ابتدای کلامش از شیخ مفید سند میاره ولی کم مفهومه
دوباره بشنوین
خدا نکند که انسان به وادی شک برود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811141366
یا علی مدد (ع)
شما مبحث توحید رو درست و دقیق متوجه نشدین دوست من.امام صادق میفرمایند خداوند دوری میکنه که امور رو بدون اسبابش انجام بده و وسیله حفظ وقایع مکتوب کردن آن هاست همانطور که حضرت رسول مکرم اسلام فرمودند علم را با کتابت قید بزنید.راه فقط اسلامه و اسلام از بیانات قرآن و حضرت رسول و اهل بیت بدست می آید و همین حضرات معصوم میفرمایند به قشایا ز دید"اه منطق و علم نگاه کنید.
صد بار اگر به چشمه زمزم وضو کنند
اولا از اسم نوشتن نترس.
ثانیا سعی کن دینت رو با عقل ثابت کنی نه با شعر. که فردا وقتی یه شعر خوشگلتر اومد بی دین نشی!!
ثالثا واقعا جای تاسف داره که آدم ببینه کسایی که پای منبر امام حسین ع بزرگ شدن، به علمای بزرگ تشیع که ادامه دهندگان راه همون امام حسین اند توهین کنه.
چقدر ما بیچاره ایم که عبادات خودمون رو 100% قبول میدونیم ولی عبادت بزرگانی رو که فقط عکسشونو دیدیم باطل...
خدا از این جور حرفا نمی گذره.
باز برو شعر بنویس
خیلی ناشی هستید
سلام
ببخشید ولی انگارتوهین و جسارت به ساحت علما که علمداران دین اند تو شریعت شما مستحب، بلکه واجبه...!!
بابا، دارید درمورد یکی از علمای گرانقدر تهران که از نزدیک نمی شناسیدش صحبت می کنید ها. از کسانی که حدود 50سال باهاشون در ارتباط بودن بپرسید.
آیة الله ممدوحی که حتما نمی شناسید (اصلا اگر یه ذره از جایگاه علم و علما خبر داشتید، هر حرفی رو نمی زدید.) از علمای کبار مشهد که الان زنده هستند درمورد آیة الله خوشوقت ره فرمودند:
*ایشان دستپروردهی علامه طباطبایی بود و در شاگردی علامه در عرفان عملی، به قلهی آن رسیده بود.
*از علامهی طباطبایی سؤال كردیم كه آیتالله خوشوقت چطور آدمی است؟ ایشان فرمود: «انصافاً آدمی است كه بر كارهای خود مسلط است و انسان مسلطی است.»
*این مرد تخصصهای فراوان و خوبی داشت. یك دور كامل بحارالانوار را خونده بودند. تمام كتب اربعه مثل اصول كافی و وسائل و روایات آنها را خوانده و یك دوره اجتهاد تمامعیار كرده بود. یك دوره فقه را دیده بود. به المیزان و تفاسیر كاملاً مسلط بود. به علم رجال بسیار آشنا بود. [بر] تاریخ اسلام هم تسلط داشت. (محمد علی: میشه بگی شما چندبار بحارالانوار رو دست گرفتی؟؟فقط کتابش رو میگما.کاری به بقیه کتابا هم ندارم.)
*همین اخیراً ایشان گفته بود كه"۵۰ سال است كه در مسجد ما روضه خوانده میشود و روضهی حضرت رقیه سلام الله علیها خوانده میشود و ما به وسیلهی آنها زنده هستیم"
برید برای سوال و جواب قیامت، خودتون رو آماده کنید...چطور میخواید جواب بدید.
این اختلافات در بین علما یه چیز غیر عادی نیست ولی به نظرم این ناشی گری محض صدا و سیما بوده که این برنامه رو پخش کرده
آقای ضرغامی ما از دست این حکومت کریمه شما چه خاکی باید سرمون بریزیم؟
با لهجه ی عرب با بانگ خوش
با صوت دلفریب قرآن زحفظ داشت
او می شناخت کیست
آنکس که می برد از روی کین سرش
اما به حب جیفه ی دنیا فریفته
از تن سر عزیز پیمبر جدا نمود
......
روی صحبت من با آقای خوشوقت و حرفهایشون نیست کما اینکه مخالف نظرشان هستم اما برای جایگاه ایشان احترام قایلم، اگرچه به سخره گرفتن برخی از سنتهای رایج ولو بدون سند باشد صحیح نیست. چیزی که مهم هست اینه که این سنن برگرفته از احساسات زلال مردم نسبت به امام شهیدشان هست
لااقل سینه زدن و حتی زنجیرزدن که توصیه شده بزرگان میباشد و آوردن لفظ "قفل زدن و...!" به نظرم کار شایسته ای نبوده
اما به نظر من علما باید برای یک بار هم که شده با هم بشینن و تکلیف خیلی از شبهات را مشخص کنند و بعد در جامعه اون چیزی که درسته رو نشر بدن
مگر نه اینکه منبر امام حسین باید پاسخگوی همه شبهات و سوالات باشه؟؟!
اینکه هر کس از تریبون خودش استفاده یا سوءاستفاده کنه و مطالبی رو که مطابق میل خودش یا برداشت خودش هست رو بگه ما رو به جایی میبره که نه به صلاح شیعه هست نه در خور شان و منزلت حضرت سیدالشهدا(ع)
اما واقعا دلمون از کارهای صدا و سیما به درد میاد!
آخه بابا مطرح کردن این بحثها از یک رسانه ملی آیا دردی رو دوا می کنه یا بر دردها می افزاید؟!!!
باتمام احترامی که برای آقای ضرغامی قایلم ولی واقعا خداوند رحمت کنه آیت الله مجتهدی(اعلی الله مقامه)رو که به قول ایشون:
"جناب آقای ضرغامی! شما که انسان متدینی هستید! شما چرا؟
بحث علمی و کارشناسه در این موارد، جاش تو تلویزیون و برای عوام نیست
آبروی هرچی بحث علمی برده شده لطفا این لفظ مقدس را برای هر نظر دون پایه ای قرار ندهید.ممنون
والسلام علی من اتبع الهدی
اشتباه علمي مجوز اهانت به ايشان نميشود.
ان شاء الله خداوند متعال من حقير و ايشان و همه ي بي احترامي كنندگان به ايشان را هدايت فرمايد.
از سايت عقيق هم مي خواهم اين فيلم رو پاك كنن
این فیلم از صدا و سیما پخش شده !!
نظر دوستان رو به این دو مطلب جلب میکنم:
http://mkalhor.ir/archives/1024
و
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711131516
دوستان به جای جار و جنجال کتاب شهادتنامه امام حسین رو بخونن
ضمنا نظر شهید مطهری هم همینه و این مورد رو از تحریفات عاشورا میدانه
ضمنا در مسائل علمی اسم کسی رو علم نکنید ایشان به عنوان یک مجتهد برداشتش رو از روایات بیان کرده اند
کی اسم کسی رو علم کرده؟ صدا و سیمای بی تجربه و ناشی اومده با اعتقادات مردم بازی کرده.
اونوقت ببخشیدا
شما سواد علمیتون چه قدره که متوجه شدید که آقای خوشوقت درست می گن؟
بنده يكي از مدرسان حوزه هستم و بيش از ده سال است كه حضرت آيت الله خوشوقت را مي شناسم و تا كنون در عمرم هيچ كس را به دقت نظر و اسلام شناسي ايشان نديده ام. درباره حضرت رقيه نيز بنده خودم حدود 20 منبع اصيل را مشاهده نموده ام و هيچكدام از آنها دختري به نام رقيه براي امام حسين ع ذكر نكرده اند. البته حضرت رقيه بدليل مصيبتها و محبتي كه به امام حسين ع داشته اند براي ما بسيار ارزشمند هستند.
بالاخره آقای خوشوقت دقت و نظر دارند یا حضرت رقیه و امام حسین؟
اگر قرار باشد بین آقای خوشوقت و حضرت رقیه و امام حسین یکی را انتخاب کنیم قطعاً سند برای ما حضرت رقیه و امام حسین است ! والسلام
دوست عزیز این نظر شما با نظر حضرت آقای خوشوقت متفاوت است
شما میگویید بنده سندی ندیدم که دختری به نام رقیه برای حضرت ذکرکرده باشند، من ارجاع میدهم شما را به نظر بقیه علما که همگی ایشان نیز هنین نظر را دارند یعنی آنها معتقدند، امام حسین(ع) دارای دختر سه ساله ای بوده اند که قبر ایشان همان بارگاه معروف در شام میباشد اما اینکه نام ایشان رقیه بوده یا نه مورد ابهام هست!
کما اینکه از سخن شما نیز اینچنین مفهومی برداشت میشود اما مشکل اصلی این است که حضرت آقای خوشوقت اصل قضیه از پایه را باطل دانسته اند و رد نموده اند...!!!
مطلب از تلویزیون پخش شده! عوام الناس هم باید نظر بدن
مگه قرار ما مردم کوفه باشیم که هر کی هر چی گفت ما چیزی نگیم و بخاً بخاً کنیم؟
ایشون محترم و صاحب نظر، ولی قرار نیست با اعتقادات مردم بازی کنند و به سخره بگیرند! اونهم اعتقادی که مهر تائید بیییی شک بش از 90 درضد از بزرگترین علمای دین از 1000 سال پش رو دارند.
هیئتی تابع عالم است! اما هر حرفی رو ما باید بپذیریم؟
چطور وقتی ایشان نظر همه علما رو زیر سئوال میبره هیچکسی نباید حرف بزنه ولی اگر کسی نقدی به ایشان وارد کرد بایستی همه بگیم وا اسلاما ؟؟؟
دین را با عالمش بشناسید نه به عالمش !!
یارقیه(س)
یارقیه(س)
بابا طرف یک مجتهد و فقیه است. حالا نظرش را من یا حتی سایر فقها و علما قبول ندارند نباید به او و زمین و زمان توهین کنیم که!
برخی از کتبی که اشاره بوجود چنين دختری نکرده اند:
1-مرحوم سيد بن طاووس (ره) در کتاب "لهوف" اشاره ای به وجود چنين دختری نکرده اند.
2-در مقتل ابی مخنف که از اولين مقاتل سيد الشهدا(ع) می باشد(يعنی از لحاظ زمانی نسبت به بقيه مقاتل به حادثه عاشورا نزديکتر است) اشاره به وجود اين دختر نشده است.
3-مهيج الاحزان علامه آيت الله شيخ حسن يزدی حائری
و...
ادامه در نظر بعدی
مضافاً بر اينكه ،
قالب نظرات عقيق فشرده است يا دامنه منابعي كه وجود دردانه اباعبدالله عليه السلام را نفي مي كند؟!
ضمن تشکر از رعایت نسبی اخلاق در حذف کامنتهای توهین آمیز، شما بعنوان رسانه بهتر است مانند آینه نظرات را بیان کنید نه اینکه خودتان هم وارد ورطه مه آلود و خطرناک "قضاوت" بشوید.
با احترام
قضاوتی نبوده است و نیست!
فقط حفظ و رعایت اصول اخلاقی در سایت است.
ما از انتشار هر گونه توهین خودداری خواهیم کرد (انشالله)
ولیکن بالاخره ممکن است انتقاد هایی به بعضی از حرفا و نظرات (موافق و مخالف) باشد که آن را نمی توان بر مبنای توهین قرار داد و ما موظف بر انتشار این نظرات هستیم.
با احترام
آیت الله سیستانی
آیت الله وحید خراسانی
آیت الله سید صادق شیرازی
آیت الله روحانی و ....
حضرت ایت الله خامنه ای
حضرت ایت الله مکارم شیرازی
حضرت ایت الله نوری همدانی
حضرت ایت الله صافی گلپایگانی
حضرت ایت الله جوادی املی
حضرت ایت الله مجتبی تهرانی
حضرت ایت الله مظاهری
حضرت ایت الله سبحانی
و...
(1-حقیر بیش از اینکه به اثبات حرف آقای خوشوقت فکر کنم می خواهم این مطلب را به عرض دوستان برسانم که این موضوع از مواردی است که نظرات مختلف زیاد است.و کسانی که اشاره به وجود ایشان نکرده اند و یا قبول نداشتند وجود این دختر را کم اشخاصی از لحاظ علمی نبوده اند.
2-قابل توجه مسئولین سایت که زود از نظراتی که مخالف سلیقه شان هست مکدر خاطر میشوند این که قبل از اینکه در صدد اثبات و نفی چیزی باشیم به این فکر کنیم و ناراحت باشیم که چرا باید نسبت به یک عالم مجتهد که شاگرد مرحوم امام و مرحوم بروجردی و مرحوم علامه طباطبایی بوده است این قدر هتاکی صورت بگیرد!"""البته در سایت شما این هتاکیها خیلی صورت نگرفته ولی وجود کنایات هم در قسمت نظرات کم نیست!"""
3-بیاییم توجه کنیم و ببینیم ریشه این اهانت هایی که در گوشه کنار نسبت به شخصیت بزرگوار ایشان میشود از چه روست:
برای بیشتر کسانی که با شخصیت حضرت آیت الله خوشوقت آشنایی دارند مثل روز مشخص است که ایشان از جمله علمایی ست که به شدت پای انقلاب ایستاده است(فکر نمی کنم کسی منکر این قضیه باشد!!!)
در زمان دولت 2خرداد ایشان یکی از علمایی بود که انتقادات جدی نسبت به عملکرد این دولت وارد نمود.
در زمان فتنه ایشان برای دفاع از حریم ولایت فقیه و آرمان های انقلاب کم نگذاشتند.
ایشان کسی است که وقتی دید کسانی مثل محمد هاشمی و سعید حجاریان در مجلس روضه یکی از علمای بنام شرکت میکند به آن عالم خطر حضور اینگونه اشخاص را متذکر شد و وقتی دید که آن عالم ترتیب اثر نمی دهد رابطه اش را با او قطع کرد(این قضیه مربوط به اوایل یا قبل از دولت اصلاحات میباشد و نشان دهنده تیزبینی و عمق بصیرت آیت الله خوشوقت است.)
حال بعضی از این آقایانی که گلو پاره میکنند برای دفاع از حریم اهل بیت در زمانی که علنی در فتنه و در روز عاشورا به ساحت مقدس ستون این خیمه حضرت اباعبدالله ع توهین شد کجا بودند!
بعضی از این آقایان در زمان فتنه پایشان لغزید...
حال بنده که این مطالب را مشاهده میکنم ذهنم به طرف مغرضانه بودن این هتاکی ها میرود.البته اظهار نظر بعضی دوستان که آدمهای ولایی هستند ولی افسوس به این مطالب توجه ندارند و بعضا موضوع را سطحی مشاهده میکنند آتش را شعله ورتر میکند.
4-بعضی با داد و فریاد چنین القا کرده اند که ایشان وجود این دختر را نفی میکند.
ایشان وجود این نازدانه را نفی نمی کنند و حضور این نازدانه را در خرابه و واین بارگاه پربرکتی که در شام دارد را و حاجاتی که بر می آورد را قبول دارند.ولی نظرشان این است که این نازدانه دختر یکی از شهدای کربلاست.
5-به نظر دوستان مسئول سایت آیا میشود چندین صفحه تحقیق و استدلال را در رابطه با این مسئله را بنده در قسمت نظرات بنویسم!!!
ادامه استدلالات :
محدث عظيم الشان مرحوم"حاج شيخ عباس قمی"
در کتاب شريف "نفس المهموم" اقوال مختلف
در تعداد و نامهای فرزندان حضرت سيدالشهدا
ع بيان ميفرمايند و قول عالم جليل القدر
جناب مرحوم "شيخ مفيد (ره)" را اشهر از
بقيه اقوال می دانند که نظر کسانی مثل
حافظ بن عبذالعزيز بن اخضر جنابذی نيز با
نظر شيخ يکيست.
قول جناب شيخ مفيد (ره):
شيخ مفيد و عده زيادی بر اين عقيده اند که
ابی عبدالله(ع) دارای شش فرزند بوده که 4پسر
و 2دختر ميباشند که اسامی دختر ها سکينه
(س) و فاطمه(س) است.
در منتهی الامال آمده که فاطمه(ع) دختر
امام حسين(ع) با حسن مثنی ازدواج کرد.
يکی از کسانی که به طور جدی بر اين موضوع
تکيه کرده که وجود دختری به نام رقِيه س از
تحريفات حادثه عاشوراست "مرحوم علامه شهيد
مطهری" است.
مجموعه آثار شهيد مطهری انتشارات صدرا جلد17
حماسه حسينی صفحه585-586
به نظرم با توجه به عرایض فوق توهين به
آيت الله خوشوقت مثل توهين به علمای
گرانقدری مثل جناب شيخ مفيد(ره)،جناب سيد
بن طاووس(ره) و محدث کبير مرحوم حاج شيخ
عباس قمی و مرحوم شهيد مطهری و...است.
"""""""""در اظهار نظرات دقت کنيم و زود جوگير و احساسی نشويم"""""""""" """"
با تشکر
اما، ترجیح می دهیم که نظر ایشان را با مسائل سیاسی مخلوط نکنیم. قطعاً در جایگاه رفیع علمایی همچون آیت الله خوشوقت (چه از لحاظ سیاسی و اخلاقی) بحثی نداریم.
ایشان مطلبی را بیان نمودند که مخالف نظر قالب اسناد و مقاتل است. شاید نام مبارک دردانه اباعبدالله علیه السلام ، رقیه سلام الله علیها ذکر نشده باشد ولیکن کلاً وجود این دردانه نیز زیر سئوال برده نشده (بازهم عرض می کنم، در قالب مقاتل و نظرات حضرات علما)
در پاسخ به مواردی هم که شما ذکر کردید پیشنهاد می کنم با دقت و منصفانه لینک درج شده در ذیل را بخوانید.
http://aghigh.ir/fa/news/3115/پژوهشی-پیرامون-حضرت-رقيه-بنت-الحسين-ع
در پایان
با این مطلب شما """"""""""در اظهار نظرات دقت کنيم و زود جوگير و احساسی نشويم"""""""""" """" کاملا موافقم!
من کیستم دیوانه رقیه
کنج دلم شد خانه رقیه
او شمع و من پروانه رقیه
حالااین رقیه دختر امام حسین باشد یا دختر یکی از شهدای کربلا
آبادی دلها ازاین خرابه است
اینجادعای خلق مستجاب است
آهسته اینجا دختری به خواب است
در انتظار روی ماه باب است
اینجا بهشت و روضه النعیم است
اینجا همان صراط مستقیم است
جبریل بر این آستان مقیم است
اینجا مزار دختری یتیم است
خداوند انشاءالله بانابودی وهابیون وایادی آنها امنیت را به سوریه برگرداند وهمه شما وآیت الله خوشوقت را در حرم باب الحوائج حضرت رقیه سلام الله علیها زیارت کنم
امام حسين عليه السلام با شنيدن اين سخن بسيار اشك ريخت و آنگاه رقيه عليها السلام صدا زد : بابا! مانعت نمى شوم . صبر كن تا ترا ببينم (سلام الله علیها) امام حسين عليه السلام او را در آغوش گرفت و لبهاى خشكيده اش را بوسيد. در اين هنگام آن نازدانه ندا در داد كه :
العطش العطش ، فان الظما قدا احرقنى بابا بسيار تشنه ام ، شدت تشنگى جگرم را آتش زده است . امام حسين عليه السلام به او فرمود : كنار خيمه بنشين تا براى تو آب بياورم آنگاه امام حسين عليه السلام برخاست تا به سوى ميدان برود، باز هم رقيه دامن پدر را گرفت و با گريه گفت : يا ابه اين تمضى عنا؟
بابا جان كجا مى روى ؟ چرا از ما بريده اى ؟ امام عليه السلام يك بار ديگر او را در آغوش گرفت و آرام كرد و سپس با دلى پر خون از او جدا شد . (وقايع عاشورا سيد محمد تقى مقدم ص 455 و حضرت رقيه عليه السلام تاليف شيخ على فلسفى ص 550)
آخرين ديدار امام حسين عليه السلام با حضرت رقيه عليه السلام
وداع امام حسين عليه السلام در روز عاشورا با اهل بيت عليهم السلام صحنه اى بسيار جانسوز بود، ولى آخرين صحنه دلخراش و جگر سوز، وداع ايشان با دخترى سه ساله بود كه ذيلا مى خوانيد:
هلال بن نافع ، كه از سربازان دشمن بود، مى گويد: من پيشاپيش صف ايستاده بودم . ديدم امام حسين عليه السلام ، پس از وداع با اهل بيت خود، به سوى ميدان مى آيد در اين هنگام ناگاه چشمم به دختركى افتاد كه از خيمه بيرون آمد و با گامهاى لرزان ، دوان دوان به دنبال امام حسين عليه السلام شتافت و خود را به آن حضرت رسانيد. آنگاه دامن آن حضرت را گرفت و صدا زد:
يا ابه ! انظر الى فانى عطشان .
بابا جان ، به من بنگر، من تشنه ام
شنيدن اين سخن كوتاه ولى جگر سوز از زبان كودكى تشنه كام ، مثل آن بود كه بر زخمهاى دل داغدار امام حسين عليه السلام نمك پاشيده باشند. سخن او آنچنان امام حسين عليه السلام را منقلب ساخت كه بى اختيار اشك از ديدگانش جارى شد. با چشمى اشكبار به آن دختر فرمود:
الله يسقيك فانه وكيلى . دخترم ، مى دانم تشنه هستى خدا ترا سيراب مى كند، زيرا او وكيل و پناهگاه من است .
هلال مى گويد: پرسيدم اين دخترك كه بود و چه نسبتى با امام حسين عليه السلام داشت ؟
به من پاسخ دادند: او رقيه عليها السلام دختر سه ساله امام حسين عليه السلام است . (سرگذشت جانسوز حضرت رقيه عليها السلام ص 22 به نقل از الوقايع و الحوادث محمد باقر ملبوبى ج 3 ص
www.talabeh69.parsiblog.com/posts/72/
1
اینکه این یک بحث علمی است و فضای ازاد اندیشی مطابق فرموده رهبری باید حکم فرما باشد کاملا صحیح است ولی کجا
از صدا و سیما یا درون حوزه علمیه و انهم با وجود عالمانی از هر دو گروه
2
اگر ایت الله خوشوقت به جای انکار حضرت رقیه ولایت فقیه را رد میکرد چه ایا باز هم میگفتید ازاد اندیشی و گفتگوی دینی و ....
مضاف بر اینکه من اندیشه های وهابیت را در صدا و سیما شب و روز مشاهده میکنم ک بماند
ان شاء الله خداوند متعال من حقير و سایت عقیق و همه ي بي احترامي كنندگان به ايشان را هدايت فرمايد.
1- وقایع عاشورا گاه تحریف معنوی شدند که بسیار خطرناک است و هر آدم آگاهی باید با آن مقابله کند .
2 - آدم ها ممکن الخطا هستند. (در هر زمینه ای) احتمال خطا هست. چه کسانی که می گویند حضرت رقیه دختر امام (ع) است و در شام است چه دیگران که نقطه مقابل این نظرند . مهم این است که هر کس در جایگاه خود تحقیق کند .
3- خیلی طبیعی است که بین علما و عرفا اختلاف نظر باشد. در تاریخ ، در فقه و ... چون ظرفیت وجودی آدم ها یکی نیست. حتی سلمان و ابوذر هردو از اصحاب وفادار و متقی بودند اما در ظرفیت و سطح یقین متفاوت بودند...
4- هیچ انسان با اخلاقی در مورد دیگران راحت قضاوت نمی کند . قضاوت ناعادلانه و عجولانه اثرات نامطلوبی در زندگی در دو دنیا دارد.
5- ابهامات زیادی در مورد عاشورا وجود دارد که انشاءالله بزودی با ظهور حضرت (عج) برطرف می شوند . این که فاطمه دختر کوچک امام (ع) همان رقیه (س) است ؟ و خیلی سؤالات که در مقاتل ضد و نقیض است و نظرات موافق و مخالف مستندی وجود دارد .
5- فراموش نشود که در طول تاریخ راوی هایی بوده اند که یا از روی جهل یا از روی طمع تحریف هایی ایجادکردند.
دوستان مقتضیات زمان را در نظر بگیریم . یک زمانی قمه زنی بیانگر اوج عشق به امام (ع) بود اما امروز بهانه خوبی برای سوء استفاده علیه شیعه و امامش (ع) شده... قطعا وظیفه همه ما ، بالا بردن آگاهی خود و جامعه است.
البته این وسطه سایت عقیق هم خوب آتیش بیار معرکه شده....
http://rajanews.com/detail.asp?id=146097خواهش میکنم برید نگاه کنید
بنا بر مدارک و کتب تاریخ، وجود حضرت رقیه س قابل اثبات نیست و هر کس دوست دارد من حاضرم با او مناظره کنم.
تا قرن هشت نامی از رقیه س در ماجرای کربلا نیامده تا اینکه ابن طاووس اسم رقیه س را در لهوف ذکر میکند، اما ذکر نکرده که او دختر امام حسین ع بوده است.
بنا بر تحقیقات، امام علی و امام حسن دختری بنام رقیه داشتند(الارشاد شیخ مفید) شاید آن رقیه، این بزرگواران بودند.
تا اینکه ملا حسین کاشفی در قرن ده در روضة الشهدا رقیه را دختر امام حسین ع ذکر می کند و ماجرای خرابه شام و غیره را نقل می کند. تکلیف روضةالشهدا با آن جعلیات زیادش که مشخص است.(مراجعه شود به حماسه حسینی شهید مطهری)
لذا سخن آیت الله خوشوقت کاملا صحیح بود. خواهش می کنم نظر بنده را کامل ثبت کنید.
اولا بی بی رقیه طبق فرموده خود آقای خوشوقت در وجودشون شکی نیست
در ثانی اگرم اشتباه کنن من وشما که ادعای دینداری داریم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ساکت نشستیم در شرایطی که این همه سایت و مداح به ایشون دارن اهانت می کنن
آخه این که نشد تا یه بزرگی یه مطلبی برخلاف عقیده ما فرمود اجازه بدیم چندتا بی سروپاهرچی میخوان بگن
باید احترام به علما اصل باشه برای ما
اگه غیر ازاینه بفرمایید
بنده قبول دارم کار صداوسیما کاملا غلط بوده ولی حق توهین به یک عالم رو ما نداریم در حالی که ایشون صرفا بحث تاریخی بیان فرمودند و خودشون قائل به کرامت هاو............ بی بی هستند.
ایمیل خودمو مینویسم هرکی هر صحبتی داشت درخدمتتم
فقط خواهشا فکر کنید بچه ها
iman.7531@gmail.com
بدنی که موقع اب گرفتگی حرم سالم و با همان لباس های تن و نه با کفن برای تعمیر حرم در اوردند و یکی از علماء که یادم نیست چه کسی بودند سه روز در حالت بیهوشی مانندی در بغل داشتند تا تعمیر حرم انجام شود مال چه کسی بوده؟
این دو تا مطلب رو هم تو سایتت بذار تا همه ببینن
البته ما حواسمون هست که تو چقدر خوب میدون داری کردی تو این موضوع و آتیش بیار معرکه شدی
برخی حملات اخیر به آیت الله خوشوقت با اغراض سیاسی است
http://www.jahannews.com/vdch-zni623n-qd.tft2.html
آیت الله صدیقی:
رهبری فرمودند؛ در طوفانها خودتان را به آیتالله خوشوقت وصل کنید
http://www.jahannews.com/vdcgyx9xtak9334.rpra.html
اول: با اطمینان کامل میگم خود استاد این قضیه رو قبول دارند که دختر سه ساله ای در کربلا حضور داشته اما نام ایشان مشخص نیست.
دوما:حضرت استاد به دلیل علمیت بالایشان و معنویتی که از علامه طباطبایی به ارث برده اندبسیار فرد قابل اطمینان و بزرگواری هستند.
سوما: بنده چون شخصا از این موضوع اطلاع کامل دارم توسط یکی از کسانی در آن مجلس حضور داشت شنیدم که گفتند استاد فرمودن در تاریخ دختری به نام رقیه نیست حرفهای دیگری هم فرمودند که همه مکمل آن صحبتی بود که از تلویزیون پخش شد اما توسط صدا و سیما حذف شد.
چهارم:شنیده ام که علامه طباطبایی ، استاد خوشوقت را وصی خودشان قرار دادند و فرمودند بعد از من به ایشان رجوع کنید.
پنجم :از اساتید بنده در حوزه که سی و چند سال شاگرد آیت الله بهجت بودند از آقای بهجت پرسیده بودند :{می خواهم به تهران بروم ، استاد اخلاقی در تهران به من معرفی کنید ، حضرت آیت الله بهجت ،استاد خوشوقت را معرفی کرده بودند.
ششما: چون حضرت آیت الله خوشوقت همواره پشتوانه انقلاب و جریان ارزشی و دلسوز انقلاب بوده اند و همواره نسبت به حرکات منافقان و عواملشان و همچنین توطئه های انگلیس و امریکا روشنگرانه عمل می کنند طبق یک برنامه قصد تخریب چهره ی ایشان قبل از انتخابات 92 را دارند.
هفتما: شهید احمدی روشن از شاگردان استاد خوشوقت بودند.
امیدوارم که خوب منظورم را رسانده باشم.
daneshjoye terme se hava baret nadare harfe hagho ostad zadan che mikhad be mazaje barkhi khosh biad che nayad azare elmi va mostanadi dadan hala hey in bache heyatiaye bi savad beshinan inja text konan
ما بی سوادیم!!
شما اگر فارسی بلدی بگو تا ما هم بفهمیم چی میگی
همین جا که به عنوان مرقد حضرت رقیه علیها السّلام مشهور است، مرقد اوست و تشکیک کردن یک ظلم است آن هم ظلم به بچه مظلوم امام حسین علیه السّلام و همین شهرت راجع به مرقد مطهر حضرت زینب سلام الله علیها نیز هست و تشکیک در آن ظلم به حضرت زینب سلام الله علیها است و ظلم به حضرت زینب گناهش خیلی بزرگ است و ما در این گونه موارد نظیر سیادت اشخاص و قبور بزرگان چیزی جز شهرت نداریم و این شهرت در نظر همه فقها حجت بوده و هست.
نظر حضرت آیتالله سید «صادق روحانی»
اولا راجع به حضرت رقیه سلام الله علیها اخیرا کتابی نوشته شده است و خیلی خوب اثبات نموده به این که حضرت رقیه ۳ ساله در خرابه شام از دنیا رفته و قبرش هم در آنجاست و معجزات زیادی هم نقل شده است و ثانیا قاعده ای در فقه است بنام تسامح در ادله سنن، مقتضی آن قاعده این است که آنچه راجع به این دختر ۳ ساله گفته اند شما هم نقل کنید و به زیارت او بروید همه اش بر طبق موازین شرع است، من خودم چند سال قبل برای معالجه به لندن رفتم در برگشت، لبنان از هواپیما پیاده شدم و چند روز در آنجا ماندم که بروم سوریه برای زیارت آن خانم و الان هم از آن عمل خرسندم.
نظر حضرت آیتالله سید «محمدعلی علوی گرگانی»
وجود حضرت رقیه سلام الله علیها از مسلّمات تاریخی است و اگر شبهه ای هم هست در اصل وجود ایشان نیست و بعضی از شبهات در نام مبارک او وجود دارد ولی این مسئله که دختری از امام حسین علیه السلام در شام مدفون است، هیچ گونه شک و شبهه ای در آن وجود ندارد و توصیه ما به کسانی که این شبهات را نسبت به معتقدات دینی مردم وارد می کنند آن است که بدانند هیچ گونه نفعی نخواهند برد و فقط آخرت خود را خراب کرده اند و خود را مورد غضب امام حسین علیه السلام قرار داده اند و لذا خوب است که با این گونه مسائل خود را درگیر ننمایند.
نظر حضرت آیت الله سید «صادق شیرازی»
حضرت رقیه علیها السلام دختر آقا امام حسین علیه السلام بوده واقعاً و کتاب های متعددی مانند “ینابیع المودة” در صفحه ی ۳۴۶ و “احقاق الحق” جلد ۱۱ صفحه ۶۳۳ بودن حضرت رقیه فرزند امام حسین علیه السلام را در کربلا نقل کرده اند و قصه آن علاوه بر سندهای تاریخی و کتب مقاتل، سند واقعی و خارجی نیز در دمشق شام دارد، آن بارگاه با عظمت در پایتخت سابق امویان مانند آفتاب فروزان می درخشد، در حالی که قبر معاویه زباله دانی بیش نیست و از قبر یزید هم اثری نیست و طبق نقل کتاب “الذریعة” جلد ۲۲ صفحه ۳۹۰ حدود ۱۰۰ سال از این واقعه نگذشته که دختر کلیددار حرم حضرت رقیه علیها السلام حضرت را در خواب می بیند و او را از آمدن آب نزد قبر خود مطلع می سازد، خواب سه شب پشت سرهم تکرار می شود، کلیددار ـ با خبر دادن به دولت وقت و ضمن تشریفات رسمی ـ کارگر می آورد و قبر را خراب می کنند، و وقتی به قبر می رسند آثار آب پدیدار می شود آنگاه می بیند این دختر سه ساله تر و تازه گویی خوابیده است، کلیددار که سید هم بوده جسد مبارک حضرت رقیه را بر روی دست می گیرد تا سه شبانه روز، و فقط برای کارهای ضروری و نماز او را به دیگری می سپارد، تا قبر آماده می شود، و حضرت را به جای خود بر می گرداند، و معجزات بسیار دیگر که در تاریخ به ثبت رسیده است.
نظر حضرت آیت الله شیخ «خلیل مبشّر کاشانی»
قال الله تبارک و تعالی: «یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون» .. هیچ گونه شک و شبهه ای درباره وجود مقدس حضرت رقیه بنت الحسین علیهما السلام وجود ندارد و شواهد تاریخی نشان می دهد که آن مظلومه بر اثر تحمل رنج ها و مصائبی که در مسیر شام و آن چه در خرابه شام اتفاق افتاد، در صغر سن از دنیا رفته و در دمشق مدفون شد، تنها مطلب مورد بحث این است که نام مبارک او رقیه بوده یا زینب یا اسم دیگری داشته، سپس به اسم رقیه مشهور شده؟ و اما اشتهار اسم او به نام رقیه به این جهت است که در مدفن این وجود مقدس و نورانی، در دمشق، نام رقیه بنت امیرالمومنین علیهما السلام نوشته شده که بدیهی است انتساب به “جد اعلی”، متداول و معمول بوده است پس تشکیک در اصل وجود مقدس آن حضرت جرم و ظلم به آن مظلومه و پدر بزرگوارش، بلکه ظلم به اهل بیت علیهم السلام است و شبهه پراکنان بدانند که نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد، بلکه پیوسته بر تزاید و تجلیات بیشتر است.
نظر حضرت آیت الله شیخ «میرزا جواد تبریزی»
مزار کنونى حضرت رقیه بنت الحسین علیهماالسلام در شام، از اول مشهور بوده، گویا حضرت امام حسین علیه السلام نشانى را از خود در شام به یادگارى سپرده است، تا فردا کسانى پیدا نشوند که به انکار اسارت خاندان طهارت علیهم السلام و حوادث آن بپردازند، این دختر خردسال گواه بزرگى است بر اینکه در ضمن اسیران حتى دختران خردسال نیز بوده اند، ما ملتزم به این هستیم که بر دفن حضرت رقیه علیهاالسلام در این مکان شهرت قائم است، حضرت علیهاالسلام در این مکان جان سپرده و دفن شده است. ما به زیارتش شتافتیم، و باید احترام او را پاس داشت.
دفن این طفل خردسال (حضرت رقیه علیهاالسلام) در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ایشان دارد، آن ستمى که تمام پیامبران از آدم تا خاتم بر آن گریستند، تا آنجا که خدا عزاى امام حسین علیه السلام را بر آدم خواند، از این رو احترام این مکان لازم است، به سخنان فاسد گوش فرا ندهید، و به سخنان باطلى که مى گویند: رقیه علیهاالسلام طفلى خردسال بیش نبود، گوش فرا ندهید، مگر على اصغر علیه السلام کودک خردسال نیست که در روز قیامت شاهدى خواهد بود، و موجب آمرزش گنهکاران شیعه خواهد شد ان شاء الله تعالى.
بنابراین بر همه واجب است احترام این مکان (محل دفن حضرت رقیه علیهاالسلام) را داشته باشند، و به سخنان فاسد و بیهوده اى که از گمراهى شیاطین است، گوش فرا ندهند و اعتنایى نکنند. ما با زیارت دختر امام حسین علیه السلام (رقیه علیها السلام) به خداوند متعال تقرب مى جوییم، آن دخترى که خود مظلوم بود، و خاندان وى همه مظلوم بودند.
پاسخ حضرت آیتالله شیخ «ناصر مکارم شیرازی»
بسمهتعالی -
شکی نیست که دختر کوچکی از امام حسین(ع) در شام از دنیا رفت و در آنجا دفن شد و حرم فعلی منسوب به همان دختر است، اما این که نام آن دختر رقیه بوده یا نام دیگری داشته در بین دانشمندان اسلامی اختلاف نظر وجود دارد هر چند معروف این است که نامش رقیه است.
همیشه موفق باشید.
تشیع جنازه ی ایشان برای گرفتن حلالیت بیایید....
لحظه لحظه وجودشان برکت بود برای ما قدر ناشناسان. شب احیای آخر فرموده بودند امسال صدقه رد کنید به خاطر مصیبتها وبلاهایی که قرار است وارد شوند,دو مصیبت به فتصله کم ااتفاق افتاد,دو عالم بزرگ را ازدست دادیم,خدا رهبرعزیزمون را حفظ کند وما را از دعای خیر آیت الله خوشوقت محروم نفرماید
خودم توی سایتی خوندم که شخصی مولا امیرمومنین را در خواب دیده ایشسان فرموده اند خدا خیرت بدهد که برای دختر حسین من بیت الرقیه ساخته ای اقای که می گوی که حضرت رقیه (س) وجود نداره پس چرا بارگاه داره ان هم در کنار شهر حضرت زینت(س) شما که عقل نداری چرا هر حرفی می نزنی من خودم درباره حضرت زهرا وحضرت رقیه تحقیق کردم هر دو از هر نظر شبیعه هم هستند کاش می شد با شما رو در رو صحبت کرد درضمن اینجا نه کوفه و نه شام است که هر کی هر چی دلش به خواد بگه
یعنی حضرت رقیه ک جلوه بارز ولایت هستن فرعن؟؟؟
واااااای از جهالت
تمام دین یعنی حضرت رقیه...
خدارو شکر که سید نشدیم تا ح
حضرت رقیه مظلوم تر از همه ی این حرف هاست،چون اگه مظلوم نبود سره باباشو جلوش نمیاوردن.
ما که ادعایه حسینی بودنمون میشه،اگه بروزش نمیدیم لااقل شبهه ایجاد نکنیم.
مشکوک بنظر نمیاد؟
ضمن عرض سلام به تمام عزیزانی که نظرات خودشان را بیان کرده اند.
به همه ی عزیزان باید عرض کنم که صدا و سیمای ما، دقت کامل بر روی برنامه هایی که می خواهد پخش کند، ندارد و بدتر از این، مطلبی را از یک استاد اخلاق بزرگ اسلام، پخش کرده است که اصلا حق مطلب، در این فیلم چند دقیقه ای ادا نشده است. عزیزان باید در جلسات این استاد عزیز حضور می داشتند و در فضایی ای که ایشان سخنرانی می کردند، قرار می گرفتند تا در مورد این استاد عزیز، اینجوری قضاوت نکنند.
تشکر از همه عزیزان
یا علی ع
همین جا که به عنوان مرقد حضرت رقیه علیها السّلام مشهور است، مرقد اوست و تشکیک کردن یک ظلم است آن هم ظلم به بچه مظلوم امام حسین علیه السّلام و همین شهرت راجع به مرقد مطهر حضرت زینب سلام الله علیها نیز هست و تشکیک در آن ظلم به حضرت زینب سلام الله علیها است و ظلم به حضرت زینب گناهش خیلی بزرگ است و ما در این گونه موارد نظیر سیادت اشخاص و قبور بزرگان چیزی جز شهرت نداریم و این شهرت در نظر همه فقها حجت بوده و هست.
نظر حضرت آیتالله سید «صادق روحانی»
اولا راجع به حضرت رقیه سلام الله علیها اخیرا کتابی نوشته شده است و خیلی خوب اثبات نموده به این که حضرت رقیه ۳ ساله در خرابه شام از دنیا رفته و قبرش هم در آنجاست و معجزات زیادی هم نقل شده است و ثانیا قاعده ای در فقه است بنام تسامح در ادله سنن، مقتضی آن قاعده این است که آنچه راجع به این دختر ۳ ساله گفته اند شما هم نقل کنید و به زیارت او بروید همه اش بر طبق موازین شرع است، من خودم چند سال قبل برای معالجه به لندن رفتم در برگشت، لبنان از هواپیما پیاده شدم و چند روز در آنجا ماندم که بروم سوریه برای زیارت آن خانم و الان هم از آن عمل خرسندم.
نظر حضرت آیتالله سید «محمدعلی علوی گرگانی»
وجود حضرت رقیه سلام الله علیها از مسلّمات تاریخی است و اگر شبهه ای هم هست در اصل وجود ایشان نیست و بعضی از شبهات در نام مبارک او وجود دارد ولی این مسئله که دختری از امام حسین علیه السلام در شام مدفون است، هیچ گونه شک و شبهه ای در آن وجود ندارد و توصیه ما به کسانی که این شبهات را نسبت به معتقدات دینی مردم وارد می کنند آن است که بدانند هیچ گونه نفعی نخواهند برد و فقط آخرت خود را خراب کرده اند و خود را مورد غضب امام حسین علیه السلام قرار داده اند و لذا خوب است که با این گونه مسائل خود را درگیر ننمایند.
نظر حضرت آیت الله سید «صادق شیرازی»
حضرت رقیه علیها السلام دختر آقا امام حسین علیه السلام بوده واقعاً و کتاب های متعددی مانند “ینابیع المودة” در صفحه ی ۳۴۶ و “احقاق الحق” جلد ۱۱ صفحه ۶۳۳ بودن حضرت رقیه فرزند امام حسین علیه السلام را در کربلا نقل کرده اند و قصه آن علاوه بر سندهای تاریخی و کتب مقاتل، سند واقعی و خارجی نیز در دمشق شام دارد، آن بارگاه با عظمت در پایتخت سابق امویان مانند آفتاب فروزان می درخشد، در حالی که قبر معاویه زباله دانی بیش نیست و از قبر یزید هم اثری نیست و طبق نقل کتاب “الذریعة” جلد ۲۲ صفحه ۳۹۰ حدود ۱۰۰ سال از این واقعه نگذشته که دختر کلیددار حرم حضرت رقیه علیها السلام حضرت را در خواب می بیند و او را از آمدن آب نزد قبر خود مطلع می سازد، خواب سه شب پشت سرهم تکرار می شود، کلیددار ـ با خبر دادن به دولت وقت و ضمن تشریفات رسمی ـ کارگر می آورد و قبر را خراب می کنند، و وقتی به قبر می رسند آثار آب پدیدار می شود آنگاه می بیند این دختر سه ساله تر و تازه گویی خوابیده است، کلیددار که سید هم بوده جسد مبارک حضرت رقیه را بر روی دست می گیرد تا سه شبانه روز، و فقط برای کارهای ضروری و نماز او را به دیگری می سپارد، تا قبر آماده می شود، و حضرت را به جای خود بر می گرداند، و معجزات بسیار دیگر که در تاریخ به ثبت رسیده است.
نظر حضرت آیت الله شیخ «خلیل مبشّر کاشانی»
قال الله تبارک و تعالی: «یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون» .. هیچ گونه شک و شبهه ای درباره وجود مقدس حضرت رقیه بنت الحسین علیهما السلام وجود ندارد و شواهد تاریخی نشان می دهد که آن مظلومه بر اثر تحمل رنج ها و مصائبی که در مسیر شام و آن چه در خرابه شام اتفاق افتاد، در صغر سن از دنیا رفته و در دمشق مدفون شد، تنها مطلب مورد بحث این است که نام مبارک او رقیه بوده یا زینب یا اسم دیگری داشته، سپس به اسم رقیه مشهور شده؟ و اما اشتهار اسم او به نام رقیه به این جهت است که در مدفن این وجود مقدس و نورانی، در دمشق، نام رقیه بنت امیرالمومنین علیهما السلام نوشته شده که بدیهی است انتساب به “جد اعلی”، متداول و معمول بوده است پس تشکیک در اصل وجود مقدس آن حضرت جرم و ظلم به آن مظلومه و پدر بزرگوارش، بلکه ظلم به اهل بیت علیهم السلام است و شبهه پراکنان بدانند که نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد، بلکه پیوسته بر تزاید و تجلیات بیشتر است.
نظر حضرت آیت الله شیخ «میرزا جواد تبریزی»
مزار کنونى حضرت رقیه بنت الحسین علیهماالسلام در شام، از اول مشهور بوده، گویا حضرت امام حسین علیه السلام نشانى را از خود در شام به یادگارى سپرده است، تا فردا کسانى پیدا نشوند که به انکار اسارت خاندان طهارت علیهم السلام و حوادث آن بپردازند، این دختر خردسال گواه بزرگى است بر اینکه در ضمن اسیران حتى دختران خردسال نیز بوده اند، ما ملتزم به این هستیم که بر دفن حضرت رقیه علیهاالسلام در این مکان شهرت قائم است، حضرت علیهاالسلام در این مکان جان سپرده و دفن شده است. ما به زیارتش شتافتیم، و باید احترام او را پاس داشت.
دفن این طفل خردسال (حضرت رقیه علیهاالسلام) در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ایشان دارد، آن ستمى که تمام پیامبران از آدم تا خاتم بر آن گریستند، تا آنجا که خدا عزاى امام حسین علیه السلام را بر آدم خواند، از این رو احترام این مکان لازم است، به سخنان فاسد گوش فرا ندهید، و به سخنان باطلى که مى گویند: رقیه علیهاالسلام طفلى خردسال بیش نبود، گوش فرا ندهید، مگر على اصغر علیه السلام کودک خردسال نیست که در روز قیامت شاهدى خواهد بود، و موجب آمرزش گنهکاران شیعه خواهد شد ان شاء الله تعالى.
بنابراین بر همه واجب است احترام این مکان (محل دفن حضرت رقیه علیهاالسلام) را داشته باشند، و به سخنان فاسد و بیهوده اى که از گمراهى شیاطین است، گوش فرا ندهند و اعتنایى نکنند. ما با زیارت دختر امام حسین علیه السلام (رقیه علیها السلام) به خداوند متعال تقرب مى جوییم، آن دخترى که خود مظلوم بود، و خاندان وى همه مظلوم بودند.
پاسخ حضرت آیتالله شیخ «ناصر مکارم شیرازی»
بسمهتعالی -
شکی نیست که دختر کوچکی از امام حسین(ع) در شام از دنیا رفت و در آنجا دفن شد و حرم فعلی منسوب به همان دختر است، اما این که نام آن دختر رقیه بوده یا نام دیگری داشته در بین دانشمندان اسلامی اختلاف نظر وجود دارد هر چند معروف این است که نامش رقیه است.
بار الها از شر شيطان به تو پناه مي بريم
من سگم و صاحب من رقیست
یه موردشم همین قمه زنیه که با اینکه خیلی از مراجع حرام اعلام کردن باز یه عده کاسه ی داغ تر از آش شدن و این کارو همچنان ادامه میدن!
ایشون حالا یه حرفی زده دلیل نمیشه درست باشه بزرگتر از ایشون این قضیه رو تایید کردن