عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
میزا جواد آقا تبریزی متذکر شدند: بر همه واجب است احترام این مکان (محل دفن حضرت رقیه) علیها‌السلام را داشته باشند، و به سخنان فاسد و بیهوده اى که از گمراهى شیاطین است، گوش فرا ندهند و اعتنایى نکنند؛ ما با زیارت دختر امام حسین(ع) به خداوند متعال تقرب مى‌جوییم، آن دخترى که خود مظلوم بود و خاندان وى همه مظلوم بودند.
عقیق: استاد الفقهاء و المجتهدین میرزا جواد تبریزی (ره) فرمود: مزار کنونى حضرت رقیه بنت الحسین(علیهما السلام) در شام، از اول مشهور بوده، گویا حضرت امام حسین(علیه السلام) نشانى را از خود در شام به یادگارى سپرده است، تا فردا کسانى پیدا نشوند که به انکار اسارت خاندان طهارت(علیهم السلام) و حوادث آن پردازند، این دختر خردسال گواه بزرگى است بر اینکه در ضمن اسیران حتى دختران خردسال نیز بوده اند.

ما ملتزم به این هستیم که بر دفن حضرت رقیه(علیها السلام) در این مکان شهرت قائم است، حضرت(علیها السلام) در این مکان جان سپرده و دفن شده است. ما به زیارتش شتافتیم، و باید احترام او را پاس داشت، (نگویید خردسال است) على اصغر(علیه السلام) که کودک شیرخوارى بود، داراى آن مقامى است که روبروى حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) در کربلا دفن گردید، گفته اند که دفن وى در این مکان نشان از آن دارد که در روز حشر حضرت(علیه السلام) این کودک خرد سال را به دست خواهد گرفت و نشان خواهد داد.

دفن این طفل خردسال حضرت رقیه(علیها السلام) در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ایشان دارد، آن ستمى که تمام پیامبران از آدم تا خاتم بر آن گریستند، تا آنجا که خدا عزاى امام حسین(علیه السلام)را بر آدم خواند، از این رو احترام این مکان لازم است، به سخنان فاسد گوش فرا ندهید، و به سخنان باطلى که مى گویند: رقیه(علیها السلام)طفلى خردسال بیش نبود، گوش فرا ندهید، مگر على اصغر(علیه السلام)کودک خردسال نیست که در روز قیامت شاهدى خواهد بود، و موجب آمرزش گنهکاران شیعه خواهد شد ان شاء الله تعالى.

بنابراین بر همه واجب است احترام این مکان (محل دفن حضرت رقیه) (علیها السلام) را داشته باشند، و به سخنان فاسد و بیهوده اى که از گمراهى شیاطین است، گوش فرا ندهند و اعتنایى نکنند. ما با زیارت دختر امام حسین(علیه السلام) حضرت رقیه(علیها السلام) به خداوند متعال تقرب مى‌جوییم، آن دخترى که خود مظلوم بود و خاندان وى همه مظلوم بودند.

مجرد شهرت در ثبوت پاره‌اى از موضوعات خارجى کافى است و لذا اثبات قبر حضرت رقیه، بنت الحسین(علیهما السلام)، نیازى به اقامه بینه وجود ندارد بلکه صرف شهرت در اثبات آن مکان شریف کافى است.

منبع: خبرگزاری راسخون
کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
دبیرخانه پیگیری ثبت شهادت حضرت رقیه در تقویم رسمی کشور
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
1
4
لطفا نظرات اقایان انصاریا ن .فاطمی نیا و جوادی املی را هم منعکس نمایید
فرخ عبدی عالی
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
0
2
نظربه اینکه تاریخ شیعه همیشه مورددستبردوتحریف قرارگرفته است پس نمی توان درمورداشخاص نظرقطعی داداینکه عزاداری سنتی راخرافه چلوه دهیم خیانتی است که هرگزقابل چبران نیست سالهاست که تمام هم وغم دشمنان شیعه هدم ولایت وامامت بوده است.بزرگان مابه زیارت این بانوی بزرگوارمشرف میشدندوسیره علماصالح سلف خودازجایگاه منحصربفردی برخورداراست وعملکردشان حجت شرعی است
محمد سهرابی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
4
رضوان خدای متعال بر میرزاجواد آقا. روحش شاد. خداوند او را بر سفره خانم رقیه سلام الله علیها میهمان بدارد. آمین یارب العالمین
مانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
1
0
بهتربود نظر دیگرعلما مانند جنابان مطهری و خوشوقت رو هم منعکس می کردید...چه خوب است جمیع مسلمانان از بیان وتبلیغ مباحثی که جای شبهه دارد ودرستی آن مشخص نیست (هرچند درست باشد) خودداری نمایند تا اینقدر شاهد تکفیر مسلمان توسط مسلمان باشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
2
0
ایشون صرفا فقط به شهره بودن قبر حضرت رقیه اکتفا کرده اند! بنظرم دلیل کافی نیست !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
1
خدارحمتشون کنه ایشان رانوربه قبرشون بباره
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین