عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

عصر دوشنبه در مسجد نور تهران برگزار شد
در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و جمع زیادی از هیئات و ذاکرین آذری زبان برگزار شد آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان طی سخنانی به ذکر برخی از فضایل شخصیت آیت الله ملکوتی پرداخت.

  عقیق : مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ مسلم ملکوتی عصر روز دوشنبه در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و جمع زیادی از هیئات و ذاکرین آذری زبان برگزار شد آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان طی سخنانی  به ذکر برخی از فضایل شخصیت آیت الله ملکوتی پرداخت.

امام جمعه زنجان گفت : « وقتی آیت الله ملکوتی به فرمان امام خمینی (ره) امام جمعه ی تبریز شد، به امام عرض کرد "آماده ی شهادتم" ، او خود را فدای انقلاب کرد طوری که بعد از رحلت آیت الله خویی و آیت الله اراکی، آیت الله ملکوتی شایسته و واجد شرایط مرجعیت بود.»

 در ابتدای مراسم حاج مهدی خادم آذریان مداح هیئت انصارالحسین (ع) تبریز به مدیحه سرایی و ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت و در ادامه گفت : " آیت الله ملکوتی از علمایی بود که چند روز مانده به ماه محرم دفتر و بیت خود را به طور شایسته ای سیاه پوش می کرد و در اختیار عزاداران سید الشهدا(ع) قرار می داد."

حاج علی مشکینی و حاج اصغر زنجانی از دیگر ذاکرینی بودند که در این مراسم به ذکر مصیبت و روضه خوانی پرداختند.  

آیت الله ملکوتی دوم اردیبهشت ماه در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

آن مرحوم که از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود و نقش موثری در جریان مبارزات قبل از انقلاب ایفا کرد، از نخستین اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان و از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رفت.

آیت الله ملکوتی پس از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی و همچنین مدت کوتاهی که مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه تبریز بود، از سوی حضرت امام، به امامت جمعه تبریز و نمایندگی ایشان در آذربایجان منصوب شد و حدود 14 سال در این سمت، هدایت آن خطّه شهیدپرور را به عهده داشت.


در ادامه تصاویری ازاین مراسم را ببینید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
1
خدا رحمتشون کنه دست همه دستندرکارا درد نکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
1
با عرض سلام وادب عرض تسلیت رحلت حضرت ایت الله ملکوتی خدمت ولی امر مسلمین و ایات عظام . به نوبه خودم تشکر میکنم ازاطلاع رسانی وپوشش مراسم بزرگداشت این عالم بزرگوار واقعا مراسم سنگین و پر فیضی بود والحق که ازشاگرد و سرباز ولایت و انقلاب اینگونه باید تقدیر شود خداوند ماراهم در راه انقلاب و ولایت ثابت قدم کند
رشید حلوائی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
0
0
آقا خدا بیامرزدش دست عکاستون هم درد نکنه خداییش خیلی عالیه دیگه چه جوری بگم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین