عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
قرآن دست‌نویس سده 11 قمری، میراث خانوادگی رضوی هندی، توسط حجّت‌الاسلام سید جوهر عباس الرضوی به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

عقیق: قرآنِ دست‌نویس ارزشمندی که توسط آیت‌الله العظمی سید غنی نقی الرضوی زیدپور هندی در سده 11 قمری کتابت شده است، توسط یکی از نوادگان ایشان به کتابخانه حضرت رضا(ع) اهدا شد. این قرآن که به خط نَسخ جلی بر روی کاغذ نخودی آهارمهره کتابت شده، دارای جدول‌کشی اوراق به تحریر مشکی، شنگرف و سرنج است.
حجّت‌الاسلام سید جوهر عباس الرضوی، انگیزه خود را از وقف این قرآن به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، عشق و ارادت به امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: «ما طبق وصیت پدر که عنوان کرده بودند این قرآن را به آستان مقدّس رضوی اهدا کنیم، عمل کردیم و اکنون خوشحالیم که این اثر معنوی در جایگاه اصلی خود قرار گرفت».
وی با بیان این که این قرآن در خانواده ما موجب برکت‌های معنوی فراوانی بود و هر کس مشکلی داشت به آن متوسّل می‌شد، افزود: «در بازدیدی که از گنجینه قرآن‌های دست‌نویس آستان قدس رضوی داشتم، متوجه شدم که این گنجینه آسمانی در جهان، کم‌مانند است و اکنون بسیار خرسندم که این قرآن در کنار مجموعه قرآن‌های کتابخانه حضرت رضا(ع) قرار می‌گیرد».
گفتنی است که گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی با حدود 85 هزار دست‌نویس کهن، یکی از پایگاه‌های فکری جهان اسلام است که با نیّت‌های خیر واقفان و اهداکنندگان دست‌نویس‌های کهن در طول تاریخ به وجود آمده است.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین