عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۲
کتاب‌سالنامه «هفت سین قرآن» با پرداختن به مناسبات و وقایع تاریخی، اعمال عبادی، برنامه هفتگی قرآنی، احادیث، اشعار، اوقات قمر در عقرب و اوقات شرعی و زمزمه عارفان منتشر شد.

عقیق: کتابسالنامه «هفت سین قرآن» در 500 صفحه در قطع وزیری چاپ شده و شامل بخش‌های زیر است:

1- مناسبات و وقایع تاریخی: در این بخش مناسبت هر روز مطابق با آخرین تغییرات شورای فرهنگ عمومی درج شده  است، همچنین وقایع تاریخی هر روز از ماه قمری ذکر شده است که در ابتدای هر ماه قمری مهمترین وقایع شرح داده شده که مشتمل بر تقویم کامل شیعی و آشنایی با ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

2- اعمال عبادی: جهت یادآوری و غنیمت شمردن فرصت‌ها، اعمال عبادی هر روز همگام با  کتاب شریف «مفاتیح الجنان» به طور خلاصه آورده شده است. همچنین بعضی از اعما ل و  ادعیه مورد نیاز در انتهای کتابسالنامه آمده است.

3-برنامه هفتگی قرآنی: شامل بخش‌های مختلف: 1) شنبه‌ها: منشور وحی: شامل ترجمه موضوعی آیات 2) یکشنبه‌ها: پرسش و پاسخ قرآنی 3) دوشنبه‌ها: دانستنی‌های قرآنی 4) سه‌شنبه‌ها: قصه‌های قرآنی: این بخش، منتخبی از داستان پیامبران برگرفته از قرآن کریم است 5) چهارشنبه‌ها: درس‌هایی از قرآن 6) پنجشنبه‌ها: ختم‌های قرآنی7) جمعه‌ها: خواص آیات و سوره‌ها: در بخش 6 و 7 مجموعه ای نفیس و راهگشا از آثار و برکات شگفت آیات و سوره های قرآن کریم به همراه ذکرها و دعاهای قرآنی آورده شده است.

4- احادیث: رهنمودها و فرمایشات ائمه معصومین(ع) همواره روشنگر راه پیشرفت و تعالی انسان به سوی کمال است. در هر روز حدیثی ذکر شده است که حاوی نکات اخلاقی و تربیتی و مطالب آموزنده  است.

5- اشعار: در هر روز دو بیت شعر، منتخب از نابترین اشعار شاعران نامی ایران؛ حافظ، سعدی، مولوی، عطار نیشابوری، خیام، ... و همچنین شاعران معاصر همچون شهریار، قیصر امین پور، پروین اعتصامی و دیگران ذکر شده  است و در حد امکان سعی شده تا این اشعار متناسب با مناسبت همان روز باشد.

6- اوقات قمر در عقرب و اوقات شرعی: این ساعات با علامت خاص در کتابسالنامه مشخص شده‌اند.

7- زمزمه عارفان: در قسمت انتهایی کتاب‌سالنامه برنامه عبادی مؤمنان و سالکان الی‌اللّه در سه بخش برنامه روزانه، هفتگی و ماهیانه به همراه ادعیه و زیارات و اطلاعات تکمیلی مورد نیاز آورده شده است.

 

نحوه خرید کتابسالنامه هفت سین قرآن:

1- خرید اینترنتی: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.7seenquran.ir ضمن بهره‌مندی از تخفیف ویژه و ارسال پستی رایگان، کتابسالنامه هفت سین قرآن را تهیه کنند.

2- خرید پیامکی: برای سفارش کتاب‌سالنامه، عدد 7 را به سامانه 500022070 ارسال کرده تا نحوه خرید برای شما ارسال شود.

شماره‌ تماس با انتشارات بحارالانوار: 32905111-025

 

منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین