عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۳
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به این‌که همه موجودات عالم زوج و مخلوق خدا هستند، گفت: هر روییده‌ای از زمین نر و ماده هستند و این قضیه عام است نسبت به کل آنچه از زمین می‌روید.
عقیق: حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به ادامه تفسیر سوره مبارکه «یس» پرداخت و با اشاره به آیه «سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا یَعْلَمُونَ»،‌ گفت: خداوند تمام روییدنی‌های زمین، انسان و پدیده‌های ناشناخته را جفت آفریده است.

 

وی با بیان این‌که مسأله زوجیت و جریان آن در تمام عالم در موارد متعددی در قرآن کریم ذکر شده است، ابراز کرد:‌ در یک جا زوج متصف شده به بهیج و در یک جا متصف شده به کریم که همه این‌ها اسرار و نکاتی دارد.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که فهم دقائق قرآن بسیار دشوار است، اظهار کرد: در قرآن نر و ماده ذکر و انثی هم مفهوما هم مصداقا متفرق و جدای از فاعل و منفعل است؛ در هر ذکر و انثایی فعل و انفعال هست ولی در هر فاعلی و منفعلی ذکر و انثی نیست.

 

استاد برجسته درس خارج حوره علمیه با اشاره به این‌که همه موجودات عالم زوج و مخلوق خدا هستند، گفت: هر روییده‌ای از زمین نر و ماده هستند و این قضیه عام است نسبت به کل آنچه از زمین می‌روید. 

 

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی یکی از معجزات علمی قرآن را موزون بودن همه نباتات ذکر کرد و افزود: این موضع نص قرآن است و ممکن نیست از آن وزن مشخص شده یک ذره بیشتر یا کمتر شوند.

 

استاد برجسته تفسیر قرآن با بیان کرد: در این آیه آمده است که هم در نفوس، هم در نبات و هم در آنچه شما نمی‌دانید ازواج است و بعد از چندین سال بشر کشف کرد که هر اتمی نر و ماده دارد.

 

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالحپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
زنده باد عالم اخلاق و معرفت و علم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین