عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
آیت‌الله علوی گرگانی:
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: امیدواری به بخشش یکی از علت‌های قرار دادن باب توبه است زیرا اگر امید را از انسان بگیرند چیزی برایش باقی نمی‌ماند.
عقیق: استاد حوزه علمیه قم در جمع گروهی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، فرماندهان گردان‌ها، گروه‌های آموزشی و کارکنان حفاظت از شخصیت‌ها اظهار داشت: هرچند انسان‌ها گرفتار گناه و آلودگی هستند ولی نباید امید خود را از دست بدهند زیرا خداوند توبه‌پذیر است.

او افزود: ذات اقدس الهی توبه انسان‌ها را می‌پذیرد و اگر انسان به عظمت او بیندیشد هرچند گناهکار باشد باز هم باز می‌گردد و از کرده‌اش توبه می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه عصمت تنها در اختیار ائمه اطهار(ع) بوده است گفت: دیگر انسان‌ها در زندگی خود گرفتار گناه و معصیت می‌شوند ولی باید توجه داشت درب توبه و استغفار همواره باز بوده و نباید ناامید شویم زیرا خداوند راه برگشتی برای همه بندگانش قرار داده است.

او ادامه داد: امیدواری به بخشش یکی از علت‌های قرار دادن باب توبه است زیرا اگر امید را از انسان بگیرند چیزی برایش باقی نمی‌ماند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به لطف و بخشش الهی که نصیب همه بندگان می‌‌شود خاطرنشان کرد: پروردگار عامل بندگانش را رها نمی‌کند و همواره متوجه آنهاست به همین دلیل توبه را برای گناهکاران در نظر گرفته است.

او عنوان داشت: راه توبه نشان می‌دهد که خداوند تا چه میزان بخشنده و مهربان است زیرا با وجود گناهان فراوان، حاضر است باز هم انسان‌ها را بپذیرد و از خطایشان درگذرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه بخشندگی خداوند را می‌توان با تبیین فلسفه توبه ثابت کرد گفت: رحمت خدا بسیار زیاد و توجهش به بندگان نیز فراتر از آن است که بتوان آن را تصور کرد و راه توبه همواره به روی بندگان باز است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در خاتمه به نظام کنونی در ایران اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی نظامی برآمده از دین است به همین دلیل حرکت در سایه آن موفقیت و پیروزی را نصیب انسان می‌کند.

او افزود: این نظام نسبت به دیگر حکومت‌ها بهتر و برجسته‌تر است بنابراین زمانی که این نظام، ملت، کشور و رهبر را از خود بدانیم کمبودها و مشکلات حل خواهند شد

 

منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین