عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
جشن میلاد حضرت زهرا (س) با مداحی حاج عبدالرضا هلالی
حضرت علی علیه السلام فرمودند: « الْعَقْلُ قَالَ مَا عُبِدَ بِهِ الرّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ » عقل آن چیزی است که موجب عبادت شود، توسط آن خدا عبادت شود و اینکه انسان را به بهشت خدا متصل کند.

 مداحی حاج عبدالرضا هلالی

عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا علیه السلام در ایام میلاد حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها برگزار شد.

در این مراسم که در حسینیه حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا عمادی سخنرانی کرد و حاج عبدالرضا هلالی، وحید یوسفی و حاج موسی رضائی در وصف مادر سادات به مولودی خوانی پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام عمادی را بخوانید:

* همین که جمع می شوید در هیئت خیلی موثر است، شاید خودمان آنقدر خبر نداشته باشیم، اگر این جمع نبود، شما نبودید، اصلا هیچ حال و هوائی پیدا نمی کردیم، اولا اینکه «یدالله مع الجماعة» دست خدا الآن بالای سر ماست، جمع شدیم دور هم، ثانیا «المومن مرآة المومن» وقتی همدیگر را تماشا می کنید، وقتی رویروی هم قرار می گیرید، حالمان عوض می شود، چون تنها چیزی که بین من و شما موجود است، چیز دیگری نیست جز محبت حضرت زهرا سلام الله علیها.

* حضرت علی علیه السلام فرمودند: « الْعَقْلُ قَالَ مَا عُبِدَ بِهِ الرّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ » عقل آن چیزی است که موجب عبادت شود، توسط آن خدا عبادت شود و اینکه انسان را به بهشت خدا متصل کند.

* ما دو بهشت داریم: یکی بهشت « مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ » « تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ » « حُورٌ عِینٌ کَأَمْثالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ » و دیگر آیات بهشت که در قرآن است، یک بهشت هم « یَا أَیَّتُها النَّفسُ المُطمَئِنَّة إِرجعی إِلی ربِّکَ راضیةً مَرضیة فَادخلی فِی عِبادی وَادخلی جَنَّتی » بهشت خودم، یعنی پیش خودم. « فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُّقْتَدِرٍ » می شود خودش.

* در روایت دارد که عده ای را از تمام درهای بهشت وارد می کنند، البته برای جهنمی ها هم همینطور است، برخی جهنمی ها را هم از تمام درهای جهنم وارد می کنند، مرحوم ملاصدرا، این قصه را می فرمایند که چگونه از تمام درها وارد می کنند، چون درها مانند این درهایی که ما همیشه با آن ها کار داریم، مانند در حسینیه ای که تشریف آوردید، در مسجدی که می روید نیست، مرحوم ملاصدرا می فرمایند: درها، همان قوا هستند، قوه باصره یکی از آنهاست، یک در آن چشم است، قرآن می فرماید: « تَلَذُّ الْأَعْيُنُ » چشم لذت می برد، یعنی به جهنمی چیزی نشان می دهند به چشمش که فقط عذاب می کشد، و به بهشتی چیزی نشان می دهند که فقط لذت می برد، یعنی یک در بهشت و یک در جهنم این چشم، قوه باصره است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
1
چقدر زیبا
ممنون
بسیار عالی و شنیدنی و خواندنی بود
خدا خیرتان بدهد
عمارنامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/45215
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین