عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
حجت الاسلام انصاریان با بیان این مطلب که عالم متکبر از چشم خدا می افتد؛ گفت: قرآن دریایی عظیم از معارف الهی بوده که عالم با تواضع آن را دریافت می کند.

عقیق: حجت الاسلام حسین انصاریان، در مراسم آیین گشایش ترم نهم دارالقرآن سازمان صنایع هوایی کشور، با اشاره به اجر و پاداش خدمتگزاران عرصه قرآن گفت: کسانی که به آستان قرآن خدمت می کنند کار بسیار عظیمی را بر عهده گرفته زیرا زحمات ائمه معصومین(ع) را به بار می نشانند.
چندین هزار سال قبل از نزول قرآن پیامبر اسلام(ص) و سایر پیامبران گذشته از نزول کتاب انسان ساز قرآن خبر داده بودند و این موضوع دلالت بر بزرگی قرآن در نزد خداوند و نهفته بودن ویژگی های خاص در آن است. چیزی جز قرآن توان تأمین خیر دنیا و آخرت را برای مردم ندارد.


علم بشری در مقابل علم قرآن جهل مطلق است
وی با بیان این مطلب که علم بشری در مقابل علم قرآن جهل مطلق است؛ عنوان کرد: هیچ رشته ای در عالم به پای علوم و معارف قرآن نمی رسد.علوم امروزی، تنها ماده و بدن آدمی را تأمین می کند و هیچ راه حلی برای روح، افکار و روان انسان نمی دهد. هواپیما، قطار و تمامی ابزار اختراع شده برای انسان کار می کنند.
حجت الاسلام انصاریان با اشاره به کاستی های علم بشری در مقابل دانش قرآن تصریح کرد: کسی که فکر می کند با در اختیار داشتن دانش بشری می توان از قرآن و معارف الهی فاصله گرفت؛ سخت در اشتباه بوده و ادعایی دروغ کرده است. زیرا علوم بشری نتوانسته اند زندگی را بدون هرگونه ظلم، خونریزی و تجاوز به حقوق دیگران اداره کنند.


نا امیدی از علوم بشری و اشتیاق برای ظهور قرآن عینی
وی با بیان این مطلب که روزی آتش علوم بشری همه را می سوزاند، عنوان کرد: متأسفانه پیشرفت علوم بشری کار را به جایی می رساند که بافشار دادن یک دکمه یک سوم مردم جهان نابود شوند؛زمانی که همه مردم به کاستی های این علوم پی بردند، زمان ظهور مصداق عینی قرآن یعنی امام عصر(عج) فرا می رسد و تمام برنامه های این کتاب الهی که تک تک انسان ها شیفته آن بوده و از بساط علوم ناقص بشری خسته شده اند، حاکم می شود.
 

عالم با تواضع دریای حقایق قرآن را کشف می کند
حجت الاسلام انصاریان عنوان کرد: اگر در جامعه حقوق مردم رعایت شود، فقط به واسطه حضور انسان های اهل قرآن است؛ حافظان جامعه همان کسانی هستند که با قرائت، تدبر و عمل به آیات الهی عاشقانه و بدون خستگی دیگران را آراسته به حقایق این گنجینه الهی می کنند.
وی افزود: کسی که اعتقاد به خدا دارد کار کردن در راه قرآن خسته اش نمی کند، خادم قرآن اگر مرگش فرا برسد لحظه پاداش زحمات اوست. قرآن دریایی عظیم از معارف الهی بوده که عالم با تواضع آن را دریافت می کند و این درحالی است که عالم متکبر از چشم خدا می افتد.
حجت السلام انصاریان با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد قرآن و نظر غیر مسلمانان درباره آن تصریح کرد: قرآنی کتابی است که یک دانشمند فرانسوی درباره آن می گوید: من قرآن را از اول تا پایان مطالعه کردم، اگر مسلمانان به یک آیه سوره نحل که به رعایت عدل، احسان، ایتای به نزدیکان و برطرف شدن فحشا و منکر سفارش می کنند، عمل کنند؛ هیچ آیین و کتاب مقدس جز اسلام و قرآن در جهان باقی نمی ماند.


وی با اشاره به عظمت علوم نهفته در آیات الهی گفت: روز محشر قرآن و مفسران آیات الهی را وارد می کنند؛ آن لحظه تفسیر کنندگان آیات الهی می بینند چقدر از مفاهیم کتاب خدا دست نخورده و نهفته باقی مانده است. در روایات نقل است که تا قبل از ظهور امام عصر(عج (تنها حرف الف از علوم آشکار می شود و بعد از آن از حرف باء تا یاء علوم را به همگان نشان می دهند.
این استاد قرآن خاطرنشان کرد: اگر شما قرآنیان یک نفر را از گمراهی نجات دهید برایتان از آنچه که خورشید می تاباند و غروب می کند بهتر است، قرآن کتابی است که جایگزین ندارد و فهم آن تنها به وسیله اهل بیت(ع) مسیر می شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین