عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
یک کارشناس مسائل تربیتی خطاب به والدین گفت: فرزندان خود را با رفتار نیک به دین دعوت کنید.

عقیق:حجت‌الاسلام و‌المسلمین مسلم داوودنژاد در سلسله نشست‌های «خانواده رضوی» که با حضور عموم زائران در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پیش شرط تأثیر امر و نهی والدین و تربیت فرزندان این است که والدین آن‌ها، عامل به مسائل و احکام دینی باشند و پیش شرط عامل بودن والدین، باور قلبی آنها به آموزه‌های الهی است.
وی افزود: در تعالیم دینی آمده است که در یک مورد اجازه‌ ریا داریم، آن هم هنگام آموزش اخلاق به فرزندانمان. یعنی انجام اعمال دینی در معرض دید کودک باشد تا او نیز به آن سمت تشویق شود.
این کارشناس مسئل خانواده بیان کرد: نباید نقش زمان و مکان را در القای آموزه‌های دینی نادیده گرفت. وقتی که کودکان خسته و خواب‌آلود هستند یا کسالت‌های جسمی و روحی دارند زمان خوبی برای این آموزش نیست.
داوودنژاد با بیان اینکه در قالب بازی‌های کودکانه، آموزه‌های دینی را به آنها آموزش دهید، اظهار داشت: تأثیر این روش در انتقال مفاهیم دینی باعث می‌شود تا نسل آینده در مسیر معنوی و اخلاقی قرار گیرند.
یادآور می‌شود؛ سلسله جلسات «خانواده رضوی» هر هفته سه‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 19 در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.


منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین