عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۴
معرفی کتاب. . .
در این کتاب تلاش شده تا یکی از موضوعات مطرح در فرهنگ اسلامی با عنوان عریضه نویسی مورد بازبینی قرار گیرد و ابعاد مختلف آن روشن شود که اصلا عریضه نوسی به اهل بیت و امام زمان(ع) چیست؟
عقیق: نویسنده در کتاب "عریضه نویسی به اهل بیت و امام زمان(ع)" ازجمله اموری که باعث انحراف در عقاید و افکار و تاریخ و ادب ملل جهان می شود را مساله رسوخ تدریجی خرافات بیان می کند که باعث ضررهای بنیادین به اعتقاد افراد و سوء استفاده دشمنان می شود لذا برای ارتقای سطح معرفت به موضوع مورد مطرح در فرهنگ اسلامی تحت عنوان "عریضه نویسی" می پردازد.

نویسنده پس از معنای لغوی و توضیح عریضه نویسی به عواملی که باعث کم رنگ شدن آن شده است پرداخته و سپس به شرایط نویسنده عریضه و حکایت هایی در تاریخ که دال بر عنایت های خاص اهل بیت به افرادی که عریضه نوشته بودند اشاره می کند این کتاب با دلنوشته ها و نامه های به موعود توسط جوانان به پایان می رسد.
عریضه نویسی چیست؟؛ توجیه عقلی و ادله نقلی عریضه نویسی؛ دستور نوشتن عریضه؛ رنسانس؛ و احکام و آداب دینی!؛ حکایات عریضه نویسی؛ سؤالات و شبهات عریضه نویسی؛ اشعار و دلنوشته های جوانان از عناوین اصلی این کتاب است.
نویسنده در این کتاب معتقد است که اگر در زمینه رشد نیروی تفکر و قدرت تحلیل و ارتقا سطح معرفت دینی عامه جامعه برنامه ریزی صحیح به اجرا در اید نه تنها هیچ عقیده خرافی امکان ظهور پیدا نمی کند بلکه زمینه و بستر موفقیت تمام توطئه دشمنان هم از بین خواهد رفت .با توجه به چنین ضرورتی در رساله حاضر تلاش شده است تا یکی از موضوعات مطرح در فرهنگ اسلامی که با عنوان عریضه نویسی شناخته میشود مورد باز بینی مجدد قرار گیرد و ابعاد مختلف ان روشن گردد تا مشخص شود که اصلا عریضه نوسی چیست؟
شایان ذکر است، "عریضه نویسی به اهل بیت و امام زمان(ع)" نوشته سیدصادق سیدنژاد با 124 صفحه ازسوی انتشارات مسجدمقدس جمکران روانه بازار نشر شد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین