عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر تعظیم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفتند: احترام این ایام را داشته باشید و کاری برخلاف احترام آن بانوی بزرگ اسلام صورت نگیرد تا خداوند برکاتش را بر ما نازل کند.

عقیق: حضرت آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان این که خیلی از بزرگان شیعه به فاطمیه دوم احترام ویژه ای قائل بودند اظهارداشتند: بسیاری از بزرگان ایام فاطمیه دوم  را بر اول ترجیح می دادند و احترام ویژه ای بر آن قائل بودند.

ایشان با بیان این که دید و بازدیدها نباید موجب کاهش برکات الهی شود افزودند: امیدوارم همه مردم  این روز را احترام بگذارند اگر مسافرت و یا دید بازدید های که دارند چنان باشد که با ایام فاطمیه منافات نداشته باشد تا خداوند برکات خود را برای  جهان اسلام و رفع مشکلات جهان اسلام قرار دهد؛ چرا که هرچه قدر احترام به دخت رسول گرامی اسلام(ص)  بیشتر باشد برکات خداوند نیز بیشتر خواهد بود .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  بیان فضائل حضرت زهرا (س) را مهم دانستند و افزودند: از قدیم یکی از برنامه های اینجانب سخنرانی در مناسبت های مختلف از جمله شهادت حضرت زهرا(س) را داشتم که در روز شهادت این بانوی بزرگ اسلام سخنرانی خواهم کرد.

این مرجع تقلید بیان داشتند : توصیه کنید به  دیگران  تا رعایت  احترام این ایام را  داشته باشند تا کاری برخلاف احترام آن بانوی بزرگ اسلام صورت نگیرد .

خاطرنشان می شود مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) روز های «سه شنبه ، چهارشنبه و پنج شنبه  در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم  برقرار است .

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین