عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
پیشنهاد نوروزی انسیه شاه‌حسینی؛
انسیه شاه‌حسینی از اینکه خودش در نوروز به مناطق بیابانی و مرزنشین می‌رود سخن گفت و پیشنهاد کرد که مردم در این ایام به هرجایی که به آنها آرامش می‌دهد بروند. وی همچنین پیشنهاد داد مردم کتاب نهج‌البلاغه را مطالعه کنند.

عقیق: انسیه شاه‌حسینی درباره اینکه نوروز خود را چگونه خواهد گذراند و درباره پیشنهادهای خود به مردم برای سپری کردن این ایام گفت: من در هر تعطیلاتی و در هر فرصتی که پیدا می‌کنم به بیابان می روم و از آب و هوا و سکوت بیابان لذت می برم.
 
وی ادامه داد: در بیابان با هیزم چای درست می کنم و از سکوت آنجا برای نوشتن طرح فیلمنامه‌هایم بهره می گیرم. هم اکنون هم برای نوشتن فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» از این فضا استفاده می کنم و زمان تعطیلات به مکان های آرام و خلوت در بیابان ها می آیم.
 
کارگردان «زیباتر از زندگی» با بیان اینکه نمی توان برای مردم نسخه پیچید که در تعطیلات خود چه کنند، گفت: ممکن است من به نهر آب هم نگاه کنم و از آن لذت ببرم اما نمی توان به مردم توصیه کرد که به طبیعت و بیابان بروند. خود من نوروز به خوزستان، روستاهای مرزی و مناطق دور افتاده در قسمت های مرزی کشور می روم و از دیدن یک چفیه و یا سیم خاردار که مرا یاد روزهای جنگ می‌اندازد، لذت می‌برم.
 
شاه‌حسینی با اشاره به کتاب‌ها و فیلم هایی که خودش از آنها لذت می‌برد، گفت: من هم اکنون کتاب «نهج البلاغه» را به خاطر استفاده از آن در فیلمنامه‌ام می‌خوانم و فکر می‌کنم حال و هوای بسیار خوبی هم دارد به دیگران هم پیشنهاد می‌کنم اگر می خواهند کتابی مطالعه کنند به سراغ «نهج البلاغه» امیرالمومنین بروند.
 
نویسنده کتاب «توپچنار» همچنین پیشنهاد داد که مردم این کتاب را در ایام عید بخوانند و درباره آن توضیح داد: با مطالعه این کتاب می‌توان درباره عشق و قناعت آموخت و می‌توان فهمید که عشق به زندگی گرما می دهد.
 
کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» با بیان اینکه مردم به سراغ مکان ها و یا کارهایی بروند که به آنها آرامش بدهد، افزود: نقل شده که یاد خدا آرامش‌دهنده دل هاست، یاد خدا فقط این نیست که ذکر بگویید بلکه حتی کاری که با آن بتواند به بنده خدا کمک کند یاد خدا و آرامش‌دهنده است. گاهی یک لبخند بالاترین صدقه است. لبخند به یک شخص عصبی و یا آدم خسته می تواند آرامش زیادی برای طرفین بیاورد و این آرامش آدمی را به تعادل می رساند. انسان تنها در آرامش است که می تواند به معجزات الهی پی ببرد و قدرت او را بشناسد.
 


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین