عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
بیست و هشتمین شماره ماهنامه منتشر شد؛

عقیق: بیست وهشتمین شماره ماهنامه روضه با موضوع «رویکرد هیئات در تقارن فاطمیه و نوروز» منتشر شد.

یادداشتی از علامه مصباح با عنوان «رسالت مجالس ذكر اهل بيت» و گفت وگوی اختصاصی با حاج مهدی سلحشور پیرامون «تقارن فاطمیه ونوروز» از مهمترین بخش های این شماره می‌باشد.

سلحشور در پاسخ به این سوال که: « تقارن فاطمیه و نوروز را چگونه ارزیابی می کنید؟» گفت:« اعتقاد من این است که از پیش پا افتاده ترین مباحث است، چون ما یکسری آرمان ها و ارزش ها داریم، یکسری شعائر داریم که اگر مسئله ای با این آرمان ها و ارزشها و شعائر در تعارض قرار بگیرد کنار گذاشته خواهد شد. مانند محرمی که سال های گذشته با نوروز متقارن بود. اهمیت ایام فاطمیه از محرم کمتر نیست، مردم مسیر خود را می شناسند، مردم ما مردم 9 دی هستند.»

در یادداشتی دیگر با عنوان «تقارن فاطمیه ونوروز، تهدید یا فرصت؟!» به روایات و سیره اهل بیت در این رابطه می‌پردازند که در بخشی از آن می خوانیم: «امسال شیعیان جهان، نوروزشان را برپا می کنند اما جشن و سرور ندارند و در این ایام از یاد دختر رسول خدا و «ایام فاطمیه» لحظه ای غافل نمی شوند. غم شیعه با آجیل و لباس نو و... التیام نمی یابد و آرام نمی گیرد. آرامش در ظهور مهدی(عج) فرزندی از فرزندان زهراست. او که بیاید «روزمان»، نو می شود وعید نوروز واقعی را جشن می گیریم.

گزارش کامل از تجمع هیئات محوری سراسر کشور در قم و بیاناتی که توسط سخنرانان ایراد شده از دیگر بخش‌های نشریه است

«فاطمه مادر خوبی ها»،«جامی از زلال کوثر»، «کافهنشینان نمیتوانند ادبیات انقلاب را تصویر کنند»، «نگاهی به فیلم رستاخیز»، «فاطمیه اول و دوم از دیدگاه مراجع» از دیگر مطالب این شماره  ماهنامه روضه می‌باشد.

گفتنی است بیست و هشتمین شماره ماهنامه روضه باصاحب امتیازی هیئت روضه الزهرا، مدیر مسئولی میلاد عچرش و سردبیری میثم صفیر جرفی در هشت صفحه، توسط گروه فرهنگی هنری روضه منتشر شد.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه می توانند با شماره 09169883229 تماس حاصل نمایند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین