عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کتاب غذا در قرآن از سوی انتشارات آهنگ قلم منتشر و روانه بازار کتاب شد.

عقیق: مصطفی بیان نویسنده کتاب غذا در قرآن تلاش دارد تا به فواید انواع خوراکی ها با استناد به آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) بپردازد.

به گفته وی مخاطبان در این کتاب می توانند با خواص انواع میوه ها مانند انار، انجیر، انگور، پیاز و زیتون آشنا شوند.

بیان که کارشناس علوم و صنایع غذایی است عقیده دارد اثر مستقیم تغذیه بر تندرستی انسان از دیرباز شناخته شده است و انسان از سده های پیشین با تجربه و آزمایش به روش صحیح تغذیه پی برده ، و طی هزاران سال، انسان ها تغذیه و رشد کرده و در اثر همان تجارب و با تغذیه صحیح از زندگی سالم تر و طولانی تری برخوردار بوده اند.

نویسنده در این کتاب آورده است: اگرچه تغذیه امری کاملاً طبیعی است، اما اگر تنوع و تعادل در آن رعایت نشود، اختلالات تغذیه ای بروز خواهد کرد و عواقب ناشی از گرسنگی و سوء تغذیه در جهان امروز به مراتب تاسف بارتر خود را نشان خواهد داد.

اسلام هم برای صحت و سلامتی جسم همانند صحت و سلامت روح اهمیت ویژه ای قائل است و برای تغذیه اهمیت فوق العاده ای قایل شده است، تا آن جا که هر نوع خوراکی را که برای جسم انسان زیان قابل توجهی داشته، حرام یا مکروه شمرده و از آن طرف، استفاده همه خوراکی ها که برای بدن لازم هستند، مباح یا مستحب دانسته است.

کتاب غذا درقرآن با شمارگان یکهزار نسخه و با بهای 120 هزار ریال از سوی انتشارات آهنگ قلم شهر مشهد روانه بازار نشر شده است.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین