عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
سخنرانی استاد توکلی در حسینیه حضرت علی اکبر(ع)
شیطان همه هدفش این است که مردم خدا را یاد نکنند، این شیطان می فهمد که آدمی وقتی اوج می گیرد که غرق در یاد خدا باشد و او می خواهد که خدا یاد نشود، یعنی آدمی نتواند با خدا ارتباط برقرار کند.
 گزارش تصویری حسینیه حضرت علی اکبر(ع)

عقیق: مراسم هفتگی این هفته حسینیه حضرت علی اکبر(ع) دوشنبه شب طبق هفته های گذشته برگزار شد.

در این مراسم استاد مهدی توکلی به سخنرانی پرداخت و ذاکرین اهل بیت(ع) هم دقایقی را به ذکر مصیبت مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا(س) که در ایام روایت 45 روزه شهادت ایشان قرار داریم، مداحی کردند.


گزیده ای سخنرانی استاد مهدی توکلی را می خوانید:

* امام صادق علیه السلام می فرمایند: بنده وقتی غرق در یاد خدا می شود، تمام حجاب ها بین بنده و خدا پاره می شود. دلش می شکند و اشکش جاری میشود تمام حجاب ها بین بنده و خدا پاره می شود، خدا می نشیند با کسی که او را یاد می کند، در حدیث است: أنا جلیس من ذکرنی یعنی من همنشین می شوم با کسانی که مرا یاد می کنند.

* شیطان همه هدفش این است که مردم خدا را یاد نکنند، این شیطان می فهمد که آدمی وقتی اوج می گیرد که غرق در یاد خدا باشد و او می خواهد که خدا یاد نشود، یعنی آدمی نتواند با خدا ارتباط برقرار کند.

* امام زمان صلوات الله علیه در یکی از این نامه هایشان نوشته اند برای شیعیانشان که: هیچ چیزی بینی شیطان را به خاک نمی مالد بهتر از نماز این نماز هم ذکر خداست. یعنی نماز بینی شیطان را به خاک می مالد. بعد در آنجا نفرین فرموده اند، گفته اند خدا لعنت کند، کسی که هوا روشن شده باشد و هنوز نماز صبح را نخوانده باشد، یعنی نماز را نفله کند، و بینی  شیطان را به خاک نمالد، و همانجا گفته اند که خدا لعنت کند کسی را که ستاره ها در آسمان پیدا شده باشند، و هنوز نماز مغرب نخوانده باشد.

* حضرت آیت الله جوادی آملی می گفتند در قم، آن بزرگ کاتولیک ها آمد و خودش را نزدیک کرد به من در یک کنفرانس، گفت صدام الان کشور شما را می زند، من درک می کنم شما را چون ما هم در جنگ جهانی دوم این را دیدیم، همدردی می کرد، آخر من گفتم تلخ ترین خاطره ای که از جنگ جهانی دوم داری چیست؟ گفت: یک بار این نامردها آمدند مشروب فروشی رم را زدند و ما یک هفته نتوانستیم مشروب بخوریم. تازه این رهبر کاتولیک هاست، از فهمیده های دنیا.

* حضرت آیت الله العظمی بهجت فرمودند، همه همین را می گویند و من هم چند جا دیدم که می گویند: گشتم و گشتم و گشتم ذکری بالاتر از صلوات ندیدم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
1
حضرت ایت اله جوادی املی این سخن را در کجا فرمودند؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین