عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
معاون صدای سازمان صدا و سیما:
زنده بودن اسلام به خاطر یا حسین ها و یادآوری عاشورا و کربلا است و این رسالت را باید تا ظهور قائم آل محمد ادامه دهیم.

به گزارش عقیق از اردبیل، محمد حسین صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیما کشور پیش از ظهر امروز ( 17 آبان) در آیین افتتاحیه اجلاس پیرغلامان حسینی با بیان این مطلب که شهادت و جانبازی و فداکاری بی نظیری که امام حسین (ع) به همراه 72 تن از یاران خود در کربلا به نمایش گذاشت حرکتی ماندگار و جاودان در تاریخ است، اظهار داشت: حادثه عاشورا یک حادثه معمولی نیست بلکه به وسعت همه تاریخ است.

وی افزود: شاید یکی از موارد ماندگاری این نهضت بزرگ به خاطر ارتباط عاشوراییان با ملکوت و عالم غیب است و بر همین اساس است که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

صوفی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند" محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"، بیان داشت: کربلا میدان صافی شدن و کنده شدن از غیر خدا و اتصال به خداوند است و به تعبیر زیبای مقام رهبری این نصف روز عاشورا بسیار با برکت بوده و تاثیری بسزایی در تاریخ کشورهای ضد استکبار گذاشته است.

معاون صدای سازمان صدا و سیما کشور تصریح کرد: امروز سرکردگان کفر و استکبار در یک طرف و همه شرافت و آزادی به نام جمهوری اسلامی در طرف دیگر قرار دارد و ما باید با حرکت پشت سر ولایت این گردنه را نیز پشت سر بگذاریم.

این مسئول زنده نگه داشتن یاد و نام عاشورا را وظیفه بس سنگین بر عهده امت اسلامی دانست و گفت: زنده بودن اسلام به خاطر یا حسین ها و یادآوری عاشورا و کربلا است و این رسالت را باید تا ظهور قائم آل محمد ادامه دهیم.

صوفی با اشاره به جایگاه اردبیل در عزاداری حسینی و بزرگان این دیار در توسل به مکتب امام حسین (ع) و شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مشگینی و مروج، خاطرنشان کرد: ایرانیان و حتی مسلمانان جهان، اردبیل را با آوازه حسینی و ابوالفضلی می‌شناسند.

معاون صدای سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و نام رحیم موذن‌زاده و سلسله موذن‌زاده‌ها در نوحه‌سرایی و پخش اذان بی‌نظیر و مقبول دل شیعیان، اضافه کرد: ملت ما سال‌هاست که با صوت دل‌انگیز رحیم موذن‌زاده روزه خود را آغاز کرده و افطار می‌کنند و با این صدای آشنا مانوس هستند.

صوفی با یادآوری اینکه اذان موذن‌زاده به دلیل شاخصه‌های ممتاز در سال‌های اخیر به ثبت ملی رسیده، گفت: قرار است هفته آینده لوح ثبتی این اثر به عنوان یک اثر ماندگار و تاریخی به رادیو جمهوری اسلامی ایران اهدا شود.

وی ادامه داد: صدا و سیما در 10 سال گذسته به بهانه تجلیل از پیر‌غلامان حسینی آیینی عزتمند برگزار کرده که شش دوره آن در تهران و چهار دوره آن نیز در زنجان، بوشهر و همدان برگزار شده و دهمین دوره این اجلاس هم اکنون نیز در استان ولایتمدار و دارالارشاد اردبیل حال برگزاری است.

این مسئول در پایان سخنان خود بیان داشت: ما از دوره ششم تصمیم گرفتیم این آیین تجلیل را در استان‌های مختلف و در قدرشناسی از خدمات خادمان حسینی برگزار کنیم که امسال این توفیق نصیب استان اردبیل شده تا شایستگی‌های خود را در این عرصه به نمایش بگذارد.
خبرنگار: ف. نوروزی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین