عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
با حضور میهمانان داخلی و خارجی؛
آیین افتتاحیه دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با حضور بیش از 750 میهمان داخلی و خارجی در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل کلید خورد.

به گزارش عقیق از اردبیل، اکبر نیکزاد استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز( 17 آبان) در این مراسم با بیان اینکه اردبیل به عنوان خانه عاشقان و دلدادگان ائمه اطهار قلب ایران اسلامی است، اظهار داشت: اردبیل سرزمین سرداران، 3 هزار و 400 شهید والامقام،3 هزار و 700 رزمنده دوران دفاع مقدس، 11 هزار و 200 جانباز سرافراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اردبیل سرزمین ورزشکاران و پهلوانان است که با فریاد یا ابوالفضل (ع) در میادین ورزشی افتخار می آفرینند و پرچم مقدس کشور را در مقابل دیدگان جهانیان به احتزاز در می آورند.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود ایران را مرکز جوشان بیداری اسلامی و قلب امت های اسلامی دانست و بیان کرد: ایران اسلامی زادگاه 250 هزار شهید والامقامی است که شاگردان ممتاز مدرسه عاشورا بوده و تربیت یافتگان معلم عشق حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هستند.

نیکزاد عزت و سربلندی را پاداش ملتی دانست که با فرهنگ عاشورایی زندگی می کنند و خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورایی یعنی ولایتمداری، عدالت، عشق به انسان ها و ظلم نکردن و نپذیرفتن و در کل یعنی شهادت رنگین را به زندگی ننگین ترجیح دادن است.

وی شناخت و عجین شدن با فرهنگ عاشورایی را تنها راه عزت و سرافرازی کشورهای جهان دانست و بیان کرد: امیدوراریم همه ما در زمره عاشوراییان و عاشقان و دلدادگان واقعی مکتب عشق امام حسین(ع) باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه این ملت بیش از سه دهه است که در برابر تمام قلدر‌مابان زمان با تکیه بر فرهنگ ولایی و عاشورایی ایستاده است و ذره‌ای نیز از آرمان تعیین شده خود عدول نمی‌کند، تصریح کرد: ‌اردبیل سرزمین شیخ صفی‌ها، مقدس‌ اردبیلی‌ها، آیت‌الله‌ مشگینی‌هاست سرزمینی که نوجوان 11 ساله این دیار مرحمت بالازاده در جنگ غوغایی به پا کرده است.

نیکزاد در پایان سخنان خود از حضور پیر‌غلامان دربار امام حسین (ع) و دلباختگان عشق حسینی در دهمین اجلاس قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در دو روز برگزاری این اجلاس خادمانی خوب برای همه شما باشیم.
 
خبرنگار: ف.نوروزی

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین