عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱
بحرینی ها در تظاهرات خود به تلاش رژیم حاکم برای تغییر محل مسجد عین الرستن و تبدیل یک مسجد دیگر در النویدرات به بوستان اعتراض کردند.

عقیق:مناطق مختلف بحرین صحنه برگزاری تظاهرات در محکومیت اقدامات رژیم آل خلیفه علیه مساجد در این کشور بود.

بحرینی ها در تظاهرات خود به تلاش رژیم حاکم برای تغییر محل مسجد عین الرستن و تبدیل یک مسجد دیگر در النویدرات به بوستان اعتراض کردند.

السنابس، البلاد القدیم و ستره از جمله مناطقی بود که در آنها تظاهرات علیه اقدامات رژیم بحرین در تعرض به مقدسات دینی برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار محاکمه عاملان این قبیل اقدامات شدند.

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین اقدامات رژیم آل خلیفه علیه مساجد در این کشور را اشتباه بزرگ توصیف کرد.

جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای تاکید کرد پرونده اقدام رژیم بحرین در تخریب مساجد در این کشور همچنان باز خواهد ماند تا همه حقوق مربوط به اوقاف بازگردانده شود.

الوفاق تاکید کرد رژیم بحرین با انگیزه های انتخاباتی و طایفه ای به مقدسات دینی مردم تعرض می کند.

این جمعیت تلاش رژیم بحرین برای تغییر محل مساجد را غیرقانونی دانست.

جمیل کاظم رئیس شورای مشورتی جمعیت الوفاق بحرین هم با انتقاد شدید از اقدامات رژیم حاکم علیه مساجد، خواستار بازسازی همه مساجد ویران شده در این کشور شد.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر بحرین تلاش رژیم آل خلیفه برای مصادره زمین مسجدی در منطقه عین الرستن این کشور را محکوم کرد.

شیخ میثم السلمان عضو مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین، این اقدام رژیم حاکم را نقض احکام شرعی، قوانین داخلی و بین المللی دانست.

السلمان بر لزوم بازسازی همه مساجد ویران شده در بحرین در محل های قبلی تاکید کرد و از رژیم حاکم خواست توافقنامه یونسکو برای حمایت از میراث جهانی را اجرا کند.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین