عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه رسالت پیامبر (ص) و بشارت از آمدن ایشان در ادیان مختلف وجود دارد، گفت: در کتب عهدین بشارت‌های متعددی از ظهور پیامبر (ص) آمده است.

عقیق: برنامه «شب آسمانی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قطبی،‌ شنبه‌شب، ‌28 دی ماه همزمان با شام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با موضوع «بشارت حضرت رسول (ص (در ادیان مختلف» و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا طباطبایی روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.
حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: بسیاری از افراد اعتراف کرده‌اند که ظهور پیامبر(ص) در کتاب‌های مقدس بشارت داده شده است و این تنها در مسیحیت و یهود نیست بلکه حتی در بودیسم و هندوئیسم و کتاب آیین زردشت نیز این بشارت آمده است.
در ادامه برنامه ویدئویی از کشیشان مسیحیت تبشیری پخش شد که طی آن چندین کشیشی در بخش‌های مختلف اعلام کردند که نام محمد(ص) در هیچ‌یک از کتب مقدس نیامده است و اگر کسی گفت نام پیامبر(ص) در کتاب مقدس آمده است(جوک) گفته است!

حجت‌الاسلام طباطبایی درباره این ویدئو اظهار کرد: این ادعاها باید مبتنی بر استدلال و دلیل باشد اما اینکه بیایند و با لحنی هیجانی ادعایی بی‌اساس را بگویند صرفا می‌خواهند ادعایی را بیان کنند که البته پایه و اساس ندارد.
همچنین، در بخش بعدی برنامه بخشی سکانس مناظره امام رضا(ع) با اهل کتاب در سریال (ولایت عشق) پخش شد.
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه و پس از پخش این سکانس تصریح کرد: کتاب «الاحتجاج« مرحوم طبرسی شامل مناظرات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است و اثر خوبی برای مطالعه مخاطبان بوده و در واقع یک سند روایی است.

وی عنوان کرد: در میان اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) ویژگی داشتند که به نسبت سایر ائمه(ع) در طول زندگانی‌شان نمود بیشتری داشت و آن هم مناظره با اهل کتاب بود و نکته جالب آن است که حضرت(ع) با هرکسی از هر سرزمین با زبان خود او سخن می‌گفت و حتی آمده است که امام رضا(ع) با زبان فارسی و به لهجه نیشابوری نیز با شخصی صحبت کردند، بنابراین ما معتقدیم که کسی که حجت الهی است باید اشراف به تمامی زبان‌ها داشته باشد چنانچه اهل بیت(ع) نیز چنین ویژگی را داشتند.
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه تصویر نقشه‌ای مربوط به سال 1719 میلادی را نمایش داد که بر روی مس حک شده بود،‌ وی در توضیحات خود ضمن نمایش دادن محل قرار گرفتن کوه فاران در مکه ابراز کرد: سه نقطه در این نقشه مشخص است که قسمت پایینی آن منطقه فاران و کوه‌های فاران مشخص است و بخش فوقانی این نقشه صحرای سینا و منطقه اورشلیم قرار دارد که در منطقه سینا حضرت موسی(ع) و در منطقه کوه‌های فاران پیامبر(ص) ظهور کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که برخی می‌گویند فاران از صحرای سینا است در حالی که فاران در گذشته در منطقه عربستان قرار داشته است و من بیش از هزار نقشه در این رابطه را بررسی کرده‌ام،‌ همچنین امام رضا(ع) فرمودند: «خداوند به موسی گفت نبی را از میان برادرانت مثل تو مبعوث می‌کنم» که اختلاف نظر وجود دارد که این اشاره‌ای که در تورات نیز به این مساله شده است منظور حضرت عیسی (ع) است یا پیامبر(ص)،‌ یهودی‌ها می‌گویند منظور حضرت یوشع(ع) است.
حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: حال پاسخ ما این است که اولا موسی(ع) شریعت داشت اما حضرت یوشع شریعت نداشت،‌ بعد آنکه می‌گویند سیصد شباهت میان عیسی و موسی علیهماالسلام وجود داشت اما وقتی شباهت‌هایی که آنها بیان می‌کنند را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که شباهت‌های در دکمه کت و شلوار است یعنی مثلا موسی محاسن‌اش اینگونه بود عیسی نیز چنین بود یا زمانی که وحی نازل می‌شد موسی چنین حالاتی داشت و عیسی نیز اینچنین می‌شد.
در ادامه برنامه ویدئوهایی پخش شد که طی آن اسم «محمد(ص)» در تورات و کتب عهدین بررسی و تلفظ آنها ارائه شد، ‌برای مثال در یکی از این ویدئوها به سایتی معروف مراجعه و کلمه محمد به زبان عبری در بخش تلفظ سایت قرار داده شد و بعد از آن سیستم تلفظ صحیح که یک خاخام یهودی آن را ارائه کرده بود را می‌خواند و کلمه «محمد)ص)» تلفظ می‌شد.
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از هشت‌هزار آیه و پیشگویی و بشارت درباره آمدن پیامبر(ص) وجود دارد که البته این آیات را مرتبط با مسیح می‌دانند البته ما نیز نمی‌گوییم که همه این آیات که در عهدین بیان شده است اشاره به پیامبر(ص) دارد ،‌بلکه بسیاری از آنان مربوط به آخرالزمان و بخشی نیز اشاره به پیامبر(ص) دارد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین