عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
نويسنده كتاب «۴۱ پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدي (عج) » گفت: در اين كتاب با نگاه به ذهنيت و ظرفيت درك كودكان و نوجوانان به سوالات مهم و پرتكرار حوزه مهدويت با استناد به آيات قرآن و سنت پاسخ داده شده است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا حيدري ابهري ، اظهار كرد: در مواجهه مستقيم با كودكان به اين نتيجه رسيدم كه تعدادي از سوالات مهم ديني كودكان بسيار پرتكرار است، بنابراين اقدام به جمع‌آوري اين سوالات پر تكرار كردم. اين سوالات در ۱۰ حوزه تقسيم‌بندي شده است كه يكي از اين موضوعات به سوالات كودكان درباره مهدويت اختصاص دارد.
وي با بيان اين‌كه حدود
۱۰ سال است كه در ارتباط مستقيم با كودكان ونوجوانان به پرسش‌هاي ديني آنان پاسخ مي‌دهد، اظهار كرد: ارتباط مستقيم با كودكان و نوجوانان منجر شده تا به سوالات اين گروه سني اشراف پيدا كنم، تا كنون براي پاسخ‌گويي به سوالات كودكان ونوجوانان كتاب‌هاي «خدا شناسي قرآن كودكان»، «برايم از قرآن بگو» و «دايره‌المعارف قرآن» را نگاشته‌ام.
حيدري ابهري با بيان اين‌كه مجموعه پرسش و پاسخ‌ها در
۱۰ جلد با موضوعاتي مانند «معاد»، «پيامبر (ص) »، «مرگ»، «مهدويت» و«اهل‌بيت (ع) »منتشر خواهد شد، گفت: تاكنون كتاب‌هاي «۴۱ پرسش و پاسخ درباره زنان»، «۱۰۴ پرسش و پاسخ درباره موضوعات گوناگون» و«۴۱ پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدي (عج) » منتشر شده و باقي جلد‌ها نيز در دست انتشار هستند.
اين نويسنده و پژوهشگر حوزه دين عنوان كرد: اين پرسش و پاسخ‌ها در واقع دغدغه‌هاي ذهني دانش‌آموزان است كه تلاش شده با نگاه به ظرفيت ذهني آنان و استناد مستقيم به آيات قرآن و روايت معصومين (ع) به اين سوالات پاسخ داده شود.
وي افزود: اين كتاب‌ها براي مقطع سني پايان دوره راهنمايي تا پايان دوره دبيرستان قابل استفاده است و علاوه بر اين گروه براي مخاطبان عام نيز مورد استفاده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين حيدري ابهري درباره ويژگي‌هاي كتاب گفت: ادبيات قابل فهم، طبقه‌بندي سوالات، استفاده از مثال براي آسان شدن مطلب و زبان ساده و روان كتاب از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين مجموعه به شمار مي‌رود. در اين كتاب تلاش شده تا ساده نويسي و كلام روان آن از قوت و محتواي علمي آن نكاهد.
نويسنده كتاب «
۴۱ پرسش و پاسخ درباره زنان» يادآور شد: در اين كتاب به سوالات مهم كودكان درباره مهدويت با موضوعاتي مانند «دوران غيبت»، «دوران انتظار»، «ظهور»، «شرايط ظهور» و «قيام» با توجه به ذهنيت كودكان پاسخ داده شده است. به عنوان مثال در كتاب براي كودك اين نكته تبيين شده است كه قيام حضرت مهدي (عج) تنها قيامي نظامي نيست، بلكه قيامي اجتماعي، فرهنگي، تبليغي، ديني و نظامي است كه با هدف روشنگري تبليغي و ايجاد عدالت در جهان رخ خواهد داد.
وي با بيان اين‌كه در اين كتاب از شيوه‌هاي بياني حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي و آيت‌الله جوادي آملي نيز استفاده شده است، اظهار كرد: با استفاده از منابع كتاب و سنت تلاش كرده‌ام تا از شيوه ابداعي خود براي پاسخ‌گويي به سوالات استفاده كنم، چرا كه اين سوالات تنها مختص به كودكان و نوجوانان است و در برخي موارد براي بزرگسالان بديهي به نظر مي‌رسند.
كتاب «
۴۱ پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدي (عج) » به قلم حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا حيدري ابهري با شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه در ۶۴ صفحه و به بهاي ۵۰ هزار ريال براي نخستين بار از سوي انتشارات قدياني منتشر شده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین