عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
برگزار شد؛
عاشقان اهل بیت (ع)، برغم وضعیت فوق العاده امنیتی در شمال بغداد و استان همجوار، امروز پنجشنبه به مناسبت شب شهادت امام حسن عسکری (ع)، در صحن و سرای یازدهمین ستاره آسمان ولایت در شهر سامرای عراق، به عزداری پرداختند.
عقیق: زائرانی از شهرهای مختلف عراق و نیز گروههایی از زائران ایرانی عتبات عالیات از شب گذشته، وارد سامرا در استان صلاح الدین در 120 کیلومتری شمال بغداد شدند.

گزارش ها از حرمین عسکریین حاکی است که جمعیت امسال زائران و عزاداران امام حسن عسکری(ع)، به دلیل برقراری وضعیت امنیتی در استان همجوار آن یعنی الانبار، نسبت به سالهای قبل، کمتر است.

زائران، پنجشنبه شب، علاوه بر مراسم عزاداری و نوحه خوانی و سینه زنی، مراسم دعای کمیل را در صحن و سرای امامین عسکریین برگزار کردند.

به مناسبت برگزاری مراسم عزاداری امام یازدهم شیعیان در استان سنی نشین صلاح الدین، ارتش و نیروهای امنیتی عراق، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف حرمین و نیز در طول محور اصلی بغداد به سامرا به اجرا گذاشتند.

سامرا به سبب وجود مرقد مطهر دو پیشوای شیعه، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع)، حائز اهمیت است. این شهر در کرانه شرقی رود دجله، در میان راه بغداد ـ تکریت، مرکز استان صلاح الدین واقع است که از شرق به استان تمیم(کرکوک)، از شمال به نینوا، از غرب به استان الانبار و از جنوب به بغداد محدود می شود.

سامرا که حدود 130 هزار نفر جمعیت دارد، طی 10 سال گذشته همچنان از تروریسم و ناامنی رنج برده است.

حرمین عسکریین، از سال 2006 ، آغاز منازعات داخلی در عراق، تا 2008 میلادی دو بار مورد تعرض تروریست های تکفیری قرار گرفت که طی آن گلدسته ها و گنبد حرمین مطهر به طور کامل ویران شد.

سوء قصد اول در فوریه 2006 منجر به وقوع جنگ داخلی در این کشور شد که با درایت و مدیریت علمای عراق ، بویژه آیت الله سیستانی مهار شد.

براساس این گزارش، کار ساخت ضریح جدید امامین عسکریین از سال 89 در کارگاهی در شهر قم آغاز شده است که به گفته مسوولان ستاد عتبات، تمامی هزینه های ساخت آن برعهده دفتر آیت الله سیستانی است.

در ضریح جدید چوب ساج برمه به کار رفته که استحکام آن طبق آزمایش ها 300 تا 400 سال است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین