عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴
یک کارشناس دینی گفت: "قناعت" باعث رضایت انسان از زندگی و سر فرود نیاوردن در برابر غیر خدا و عزت انسان می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید محسن حسین‌زاده در سلسله جلسات سخنرانی‌های مذهبی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به نهادینه کردن فرهنگ "قناعت" در جامعه اشاره کرد و گفت: ‌در این زمینه این خانواده‌ها هستند که باید رعایت "قناعت"شعار آن‌ها این باشد که هیچگاه از حد اعتدال مصرف خارج نشوند و البته این مساله تنها شامل خانواده‌ها نیست، بلکه تمامی افراد جامعه باید روی این شعار تاکید کنند.

وی با بیان این‌که "قناعت" به معنای بی‌تحرکی و تنبلی نیست، بلکه رضایت از تقدیر الهی و تلاش برای کسب رزق حلال است، اظهار کرد: مومن اگر از گرسنگی بمیرد، بجز در برابر ذات اقدس الهی سر در پیشگاه احدی خم نخواهد کرد و هیچگاه نیز بیجا پولی قرض نمی‌گیرد، اما متاسفانه امروز برخی برای موارد غیر ضروری و تجملات پول قرض می‌گیرند و سر پیش دیگری خم می‌کنند.

این کارشناس دینی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع توجه به خانواده پرداخت و اظهار کرد: کار خیر زمانی ارزشمند است که انسان ابتدا به خانواده خود برسد، متاسفانه برخی متدینین گاهی آنقدر سر گرم حضور در مساجد و هیئت‌ها شده که از خانواده خود غافل می‌شوند که این موضوع اصلا مطلوب نیست.

حسین زاده افزود: درست است که فرزندان برای خود خدایی و رازقی دارند، اما این موضوع سلب مسئولیت از والدین نمی‌کند و توجه به فرزند و برنامه‌ریزی برای آینده آن‌‎ها یکی از وظایف والدین است.

وی با بیان این‌که انسان باید اموال و دارایی‌های خود را تنها در مسیر خانواده، کمک به جامعه و دین خداوند صرف کند بر اولویت خانواده در صرف اموال تاکید و عنوان کرد: نباید در شرایطی که فرزندان و خانواده در مضیقه مالی هستند، انسان اموال خود را برای مساجد و هیئت‌ها خرج کند، کمک به مساجد و هیئت‌های مذهبی امری پسندیده و ارزشمند است اما نه زمانی که فرزندان و خانواده انسان در "گرسنگی" به سر می‌برند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: ثروتمندان مراقب باشند مال دنیا آنها را نفریبد و از خداوند غافل نکند. حس غرور، تکبر و فخر فروشی نشانه نفوذ شیطان بر وجود آدمی است و متمولان جامعه بدانند خداوند شاهد و ناظر بر تمام اعمال آنها و ثروت آزمونی الهی است.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین