عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۲
چگونه نگذاريم ديگران بر افكار ما حاكم شوند
انساني كه با حقوق فردي خود آشنا باشد هرگز اجازه دخالت به ديگران را در زندگي خود نمي دهد و از حق و حقوق خود دفاع مي كند و خود را در برابر يك سري استاندارهاي غير منطقي ديگران قرار نمي دهد.

عقیق:تقریبا همه افراد مشاهده کرده اند که بعضي از افراد دوست دارند ديگران را مورد آزار و اذيت قرار دهند و لذت ببرند با حرفهاي بي مورد و يا با نااميد كردن سبب ناراحتي مي شوند، اما باید دانست هيچ كس نمي تواند موجب اضطراب و ناراحتي ما گردد و كسي نمي تواند ما را افسون كند و احساس ما را جريحه دار كند و كسي نمي تواند بدون رضايت ما احساسي را تحميل كند، مگر اينكه خود ما بخواهيم و پذيرش آن را داشته باشيم و مغزمان چون قيفي باشد كه هر كس اجازه داشته باشد هر چه را در آن بريزد.

انسانهايي كه اعتماد به نفس بالا دارند هرگز اجازه نمي دهند فضاي ذهني آنها را هر كسي اشغال كند و بعد بنشينند و غصه بخورند، چون آنها اولا اجازه نمي دهند و ديگران هم جرات نمي كننند چون طرفشان را قوي مي بينند. دوم آنكه، اگر بفهمد كسي قصد آزار و اذيت آنها را دارد و چاره اي ندارد و بايد حرف طرف را گوش كند، گوش خود را دروازه مي كند با اين گوش مي گيرد و از گوش ديگر بيرون مي ريزد. سوم اينكه وقتي كسي اعتماد به نفس بالا دارد در نتيجه خلاء شخصيتي هم ندارد كه تحت تاثير افكار ديگران قرار گيرد.

بنابراین در زندگی باید همیشه درپی راه حل برای مشكلات باشیم و هرگز عجله نداشته باشیم، زيرا خداوند هم كارها را با آرامش و به دور از غضب انجام مي دهد و در عين صبوري بنده اش را پذيرا مي شود و بندگان با ايمان شايستگي دارند كه در پناه آرامش پيش روند و در خود احساس راحتي كنند و مشتاق به حل امور هستند. افراد آگاه و هوشيار رمز ارتباط با خدا را بستر مناسب آرامش مي دانند و دل خود را همواره به نام يار مهربان خويش پيوند مي دهند و از دلدادگي او لذت مي برند و افكر مزاحم و افراد مزاحم را از خود و زندگي خود دور مي سازند تا با ارتباط با خداوند به آرامش عميق دروني برسند.

وقتي قلب و ذهن با خدا پيوند مي خورد قدرتمندترين نيروي شفابخش در انسان يعني عشق به و جود مي آيد و كليد سلامتي واقعي زندگي در دستان فرد قرار مي گيرد. رمز موفقيت هر انسان موثر و سازنده آرامش است كه در راه رسيدن به هدف هاي ارزشمند با صرف كمترين انرژي و غم و غصه و كوتاه ترين راه به مقصد مي رسد.

حضرت علي(ع)مي فرمايند؛ هر كسي به خدا توكل كند، امور سخت و سنگين بر او خوار و آسان مي شود و اسباب و وسيله ها برايش فراهم مي شود و در آسايش و راحتي جاي مي گيرد. پس خوشرويي و آرامش در رفتار موجب افزودن اعتماد به نفس در انسان مي شود و هرگز به ديگران اجازه ندهيد كه شما را ناراحت و مضطرب كنند قوي و قدرتمند در مقابل ديگران بايستيد و به آنها اجازه نفوذ و مزاحمت را بر افكار خود و خانواده را ندهيد.

سعي كنيد در زندگي براي معاشرت افرادي را انتخاب كنيد كه خصيصه هاي مثبت داشته باشند و افكار مزاحم را به ذهن شما انتقال ندهند چون معاشرت با اين افراد نه تنها روي شما به عنوان پدر و مادر تاثير مي گذارد و شما هم باعث انتقال اين رفتار به فرزندتان مي شويد و وقت ارزشمند خود را بيهوده صرف معاشرت هاي مضر نكنيد و انرژي و زمان خود را صرف هر رابطه اي نكنيد چون اطرافيان در زندگي ما موثر هستند با افرادي كه معاشرت مي كنيد تفاوت قائل باشيد و با هر كسي با توجه به شخصيت او برخورد كنيد نمي توان با همه يك نوع برخورد داشت و براي هر كسي هم بايد احترام خاص خود را قائل شد.

انساني كه با حقوق فردي خود آشنا باشد هرگز اجازه دخالت به ديگران را در زندگي خود نمي دهد و از حق و حقوق خود دفاع مي كند و خود را در برابر يك سري استاندارهاي غير منطقي ديگران قرار نمي دهد و اجازه نمي دهد ديگران در مورد او به قضاوت بنشينند. در نتيجه مي توان گفت در زندگي نبايد بگذاريم ديگران بر افكار ما و خانواده مان غلبه كنند و با افكار بيهوده و پوچ عنان زندگي را از دستمان بگيرند.


منبع:مهر

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین