عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۲
در ایام محرم؛
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت: برگزاری محفل انس و ختم قرآن در روز سوم شهادت حضرت سیدالشهدا درسطح امامزادگان از برنامه‌های ویژه این سازمان بود که در این راستا بیش از ۷۰۰ محفل انس با قرآن برگزار شد.

عقیق: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» گزارشی از طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» که در ایام محرم سال جاری برگزار شد، ارایه کرد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان، با توجه به اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از موقوفات کشور ما مربوط به مجالس و مراسم عزاداری برای حضرت ابا عبدالله(ع) می‌باشد اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم است.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی تصریح کرد: این طرح در ایام محرم سال جاری در سطح دو هزار و 980 امامزاده و بقعه متبرکه در کشور برگزار شد که علاوه بر این تعداد هفت هزار و 86 مسجد، تکیه و حسینیه نیز در برگزاری این طرح مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: 23 هزار جلسه سوگواری و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و 173 هزار جلسه نیز در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار شده است. همچنین در راستای اجرای نیات واقفین در رابطه با اطعام عزاداران حسینی بیش از 20 میلیون نفر پرس غذا در میان سوگواران حضرت سیدالشهدا(ع) توزیع شد.

اعزام بیش از 4 هزار مبلغ، برگزاری 713 محفل انس با قرآن، برپایی یک هزار و 326 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و برگزاری نمایشگاه بصیرت عاشورای  با عنوان «پند سرخ تاریخ» در بیش از دو هزار امامزاده از دیگر اقداماتی بود که معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به آنها اشاره کرد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن و ختم قرآن در روز سوم شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در سطح امامزادگان از جمله برنامه‌های ویژه این سازمان در ماه محرم امسال بود.

وی تصریح کرد: جمعیت تقریبی که در دهه‌ اول محرم در بقاع متبرکه و در مراسم عزاداری سید و سرور شهیدان حضور یافته‌اند بیش از 26 میلیون نفر زایر بوده است. همچنین امسال 70 وقف جدید در ماه محرم و در موضوعات مختلف از جمله مباحث فرهنگی، اجتماعی و ایتام را شاهد بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام شرفخانی در ادامه با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در این رابطه سه مسئولیت را عهده‌دار بوده است که شامل آموزش حضوری حافظان، آموزش مجازی و آموزش مربی حفظ قرآن می‌باشد که در همین رابطه در دو سال اخیر 520 هزار نفر در طرح آموزش حضوری و بیش از 8 هزار نفر در بخش مجازی این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که آزمون شرکت‌کنندگان در بخش مجازی پایان آذرماه جاری برگزار می‌شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین