عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷
در دهه محرم انجام شد
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از برگزاری 210 برنامه مذهبی در سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه محرم خبر داد.
عقیق: حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد صبح امروز در جمع روسای هیئت‌های عزاداری شهرستان گرگان اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه حسب وظیفه سازمانی مبنی بر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش تعداد 127 مکان مذهبی را در بخش موقوفات مورد حمایت قرار داده است.

وی در خصوص برگزاری طرح بصیرت عاشورایی تصریح کرد: 24 بقعه متبرکه در شهرستان‎های گرگان، کردکوی و آق‎قلا مجری برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی بودند.

حضور باشکوه مردم در ایام محرم برای اقامه نماز در اماکن مذهبی

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان حضور مردم در جوار امامزادگان را در ایام محرم باشکوه خواند و افزود: مردم ولایتمدار گلستان و دارالمومنین شهرستان گرگان پرشورتر از گذشته در سوگواری سید و سالار شهیدان در اماکن مذهبی اجتماع کرده و اقامه نماز برپا داشتند.

سلیمانی‎فرد از برپایی خیمه‎های معرفت در شهرها، روستاها، تکایا، حسینه‎ها و نقاط دوردست خبر داد و یادآور شد: حضور شایسته مردم در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در خور تحسین است.

وی گفت: چند سال است که سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه‎ برنامه‎ای با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی را در ایام محرم برگزار می‎کند که این برنامه با کمیت و کیفیت خوبی نسبت به سال‎های گذشته در گرگان برگزار شد.

اعزام 75 مبلغ در دهه محرم/ ثبت 2 وقف جدید در گرگان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با محوریت مختلفی در گرگان برگزار شد، یادآور شد: این برنامه در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش که موقوفات خود را به منظور سوگواری سالار شهیدان وقف کردند، برپایی سوگواره، اعزام مبلغ، برپایی خیمه‎های معرفت، مشارکت در برپایی حداکثری مجالس عزاداری که در این بستر فرهنگی فعالیت‎های خوبی انجام گرفت.

سلیمانی‎فرد از اعزام 75 مبلغ در دهه محرم خبر داد و افزود: 45 مبلغ بومی و 30 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی و تبلیغ چهره به چهره با نسل جوان در خیمه‎های معرفت اثرات بسیار مثبتی برجای گذاشتند.

وی با بیان اینکه هفت خیمه معرفت به صورت شاخص در گرگان برپا شد، اظهار داشت: خیمه‎های معرفت ایده جدیدی است که نسبت به اقامه نماز و پاسخگویی به شبهات و ابهامات نسل جوان پاسخ می‎گوید.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از ثبت دو وقف جدید در ایام محرم خبر داد و گفت: علی سلطان‎پور زمینی به مساحت 220 مترمربع در روستای سیدمیران گرگان برای احداث مسجد حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) وقف کرد، همچنین یکی از برادران اهل سنت نازقربان شیرمحمدلی یک قطعه زمین به مساحت 500 مترمربع در محله حکیم‎آباد شهرستان آق‎قلا برای احداث مسجد وقف کرد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین