عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
حجت الاسلام پناهیان در هیئت شهدای گمنام:
خداوند نعمت هایی در دنیا به انسان می دهد که می خواهد آنها را بگیرد ولی قبل از آنکه خدا آن را از تو بگیرد خودت آن را قربانی کن، بعد که آن را قربانی کردی حالا باید دید خدا قربانی تو را می پذیرد یا خیر.

به گزارش خبرنگار عقیق، هیئت شهدای گمنام پنج شنبه شب با حضور سردار اباذری، حجت الاسلام حاج علیرضا پناهیان، حاج مهدی سلحشور و جمعی از عاشقان و پیروان شهدا، در حسینیه شهدای قهرود برگزار گردید.

در آغاز مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم، سردار اباذری از راویان 8 سال دفاع مقدس به معرفی و روایت آمادگی نیروی دریایی ایران در نبرد های دفاعی پرداختند .

درادامه حجت الاسلام حاج علیرضا پناهیان منبری ثابت هیئت شهدای گمنام، در ادامه ارائه سلسله مباحث تربیت ولایی در خصوص حب دنیا و قربانی دادن در راه خدا، گفت: یکی از جایگاه های حسادت زمانی است که از لحاظ معنوی افراد به هم حسادت می کنند همان گونه که قابیل به هابیل حسادت کرد چون که قربانی او پذیرفته شده بود . رذیلانه ترین مدل حسادت هم این مدل است.

اگر در قربانی دادن فرد تعلل کند خدا از او قبول نمی کند. فقط دارایی های خود را قربانی نکن بلکه علاوه بر آنها باید توانایی های خودت را هم قربانی کنی. مثلا بسیاری از خانم ها زمانی که مشغول تربیت فرزند و خانه داری هستند بسیاری از توانایی هایشان را قربانی می کنند .

خداوند نعمت هایی در دنیا به انسان می دهد که می خواهد آنها را بگیرد ولی قبل از آنکه خدا آن را از تو بگیرد خودت آن را قربانی کن، بعد که آن را قربانی کردی حالا باید دید خدا قربانی تو را می پذیرد یا خیر .

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه زندگی چیزی نیست جز اینکه به مرور ایام چیزهایی به تو میدهند و بعد کم کم از تو می گیرند، گفت: خداوند نعمت هایی در دنیا به انسان می دهد که می خواهد آنها را بگیرد ولی قبل از آنکه خدا آن را از تو بگیرد خودت آن را قربانی کن، بعد که آن را قربانی کردی حالا باید دید خدا قربانی تو را می پذیرد یا خیر .

ما انسانها کاره ای در عالم نیستیم، همه چیز به دست خداست. خدا خودش ما را تامین می کند. فکر نکنید اگر شما نباشید عالم لنگ می شود. امام صادق(ع) می فرمایند: قبل از ظهور خودت را درست کن چرا که آزمایش های هنگام ظهور خیلی سخت است .

پناهیان با اشاره به اینکه الان بیشتر از زمان جنگ نیاز به خودسازی هست، گفت: شیطان بیشترین تلاشش را هنگام مرگ انسان انجام می دهد تا او را از خدا نا امید کند . حضرت امیر(ع) می فرمایند: شهادت و جهاد مرگ کسی را نزدیک نمی کند .

ایثار یعنی از چیزی که دوست داری برای خاطر یک مستضعف گذشت می کنی ولی شهادت ایثار نیست بلکه برگرداندن حق به صاحبش است. حضرت امام (ره) فرمودند : فکر نکنید شهید جان خود را ایثار می کند. بلکه جان مال خداست و شهید آن را به خدا بر می گرداند.

در پایان مراسم نیز حاج مهدی سلحشور، به نوحه سرایی برای حضرت ابالفضل(ع) و ذکر نام و یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس پرداخت.

 

کدخبرنگار/211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین