عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸
حجت الاسلام پناهیان در هیئت شهدای گمنام:
در محضر اباعبدالله(ع) اوج قربانی دادن را مشاهده می کنیم. این اصل جزء مهمترین اصول تربیتی ولایی است. کسی که آماده قربانی باشد هیچ وقت عصبی نمی شود. از جلوه های حسادت، غیبت و نصحیت است. البته نه هر نصیحتی! بعضی نصیحت ها از روی حسادت است.

هیئت شهدای گمنام  پنج شنبه شب با حضور سردار اباذری، سید جعفر علوی (از رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین)، حجت الاسلام حاج علیرضا پناهیان، حاج مهدی سلحشور و جمعی از عاشقان و پیروان شهدا، در حسینیه شهدای قهرود برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار عقیق ، در آغاز مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم، سردار اباذری از راویان 8 سال دفاع مقدس به معرفی و روایت آمادگی نیروی دریایی ایران در نبرد های دفاعی پرداختند .

در ادامه سید جعفر علوی از رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین، به بازگویی گوشه ای از مظلومیت شیعیان بحرین پرداخته و این گونه بیان کرد: بعد از انقلاب 14 فوریه خفقان و ظلم در بحرین بیشتر شد. ما به جرم شیعه بودن محکوم می شویم. تا الان به دلیل استفاده آل خلیفه از گازهای سمی 16 جنین و نوزاد به شهادت رسیده اند. جمعیت بحرین یک میلیون نفر است که 130 نفر از آنها تا به امروز شهید شده اند. آمریکا، دولت های عرب خلیج فارس را حمایت می کند و آنها به آل خلیفه برای ظلم بیشتر کمک می کنند.

 وی در پایان ضمن بیان اینکه، خط و راه امام حسین(ع) اجازه نمی دهد که انقلاب ما منحرف شود، خاطر نشان داشت: ما واقعا خوشحال می شویم زمانی که متوجه می شویم ایرانیان در اینترنت از انقلاب ما حمایت می کنند.

حجت الاسلام حاج علیرضا پناهیان منبری ثابت هیئت شهدای گمنام، در ادامه ارائه سلسله مباحث تربیت ولایی، در خصوص حب دنیا و طریقه دستیابی به حکمت، گفت: بعضی ها به دنبال این هستند که از سختی های زندگی فرار کنند ماچنین نگاهی نداریم چرا که انسان در این دنیا باید سختی بکشد. تربیت ولایی یعنی اهل بیت(ع) علایق تو را جمع می کنند و دیگر علاقه ای به دنیا نخواهی داشت.
 تا عاشق نباشی محبت پیدا نمی کنی و مخلص نمی شوی.
 
کسانی که عاشق اهل بیت(ع) هستند حکمت میابند.
 
دنیا دار مکافات است نباید از آن فرار کرد.

حجت الا سلام پناهیان با بیان اینکه دو عامل مختص به حکمت است گفت: اخلاص و محبت اهل بیت(ع) که در واقع هر دو یکی هستند. تا عاشق نباشی محبت پیدا نمی کنی و مخلص نمی شوی. کسانی که عاشق اهل بیت(ع) هستند پیدا می کنند و حکمت میابند. دنیا دار مکافات است نباید از آن فرار کرد. بهترین راه این است که تلاش کنیم علایق دنیا را از دست بدهیم.

هابیل، مایل بود  قربانی بدهد اما  قابیل دلش نمی خواست. در محضر اباعبدالله(ع) اوج قربانی دادن را مشاهده می کنیم. این اصل جزء مهمترین اصول تربیتی ولایی است. کسی که آماده قربانی باشد هیچ وقت عصبی نمی شود. از جلوه های حسادت، غیبت و نصحیت است. البته نه هر نصیحتی! بعضی نصیحت ها از روی حسادت است.

حجت الا سلام پناهیان با اشاره به اینکه گاهی اوقات با آرزوهایمان حب دنیا پیدا می کنیم گفت :  باید آرزوهایمان را قربانی کنیم و بعد آرزوها را برای خدا بدست آوریم و در راه خدا بدهیم.   هرکس می خواهد به قربانی دادن علاقه مند شود زیاد، یاد خیمه های امام حسین(ع) کند.

در پایان مراسم نیز حاج مهدی سلحشور، به نوحه سرایی در خصوص مصائب حضرت زینب(س) و ذکر نام و یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس پرداختند.

/211001

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین