عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴
امشب چه مداحانی به هیئت حاج محمود کریمی رفتند؟
در این مراسم حاج محمود کریمی، حاج محمد صمیمی، کربلایی روح الله بهمنی، کربلایی ابراهیم رحیمی و کربلایی حسین طاهری به مرثیه خوانی و نوحه خوانی برای حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام پرداختند.
عقیق: شب نهم مراسم عزاداری سید الشهدا با توسل به مقام بلند باب الحوائج عباس ابن علی در هیئت رایه العباس برگزار شد.

در این مراسم که با انبوه عزاداران حسینی از ساعت ها پیش همراه بود حجت الاسلام دارستانی سخنرانی کرد و حاج محمود کریمی، حاج محمد صمیمی، کربلایی روح الله بهمنی، کربلایی ابراهیم رحیمی و کربلایی حسین طاهری به مرثیه خوانی و نوحه خوانی برای حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام پرداختند.

نکته هایی از سخنان حجت الاسلام دارستانی را بخوانید؛


•    مطلبی که کمتر به آن اشاره شده این است که در معرکه عاشورا وقتی امام حسین(ع) رو به آسمان میفرمایند: ای آسمان یارانی مثل یاران من نه دیده ای و نه خواهی دید! منظور هر دو سپاه است.

•    دو سپاه: یکی سپاهی متشکل از أصحاب امام حسین(ع) که به شهادت میرسند و 72 نفر هستند؛ و سپاه دوم أهل بیت ای که بار اسارت را بر دوش میگیرند تا رسالت کربلا را به أهل عالم برسانند. که ایشان 84 زن و فرزند بودند؛ " لا اعلم أصحابا أوفی و لا خیرا من أصحابی  و لأهل بیت".

•    فقط در یک صورت کربلا در کربلا نمی ماند و آن هم در صورتی بود که زینب سلام الله علیها به کاخ یزید میرفت؛ به شام!

•    امام حسین(ع) را در عراق کشتند اما پایتخت بنی أمیه شام بود. مردم شام آب در دلشان تکان نخورد از کشته شدن امام و یارانش چرا که أصلا خبر نداشتند!

•    مرحوم ممقانی میفرماید: همین خطبه خوانی زینب در کاخ یزید؛ بعد از آنهمه مصیبت و گذر از قتلگاه و دیدن عزیزانش، بس است اگر زینب(س) را بالاتر از همه أنبیاء به جز پیامبر و 14 معصوم بدانیم. اینقدر حضرت زینب(س) مقام دارد. زینب بی بدیل است.

•    کدام نبی میتواند بعد از عبور از صحنه قتلگاه چنین با آرامش در کاخ دشمن سخن بگوید؟ آن هم با آرامشی عجیب و سخنانی سجیع! سجیع یعنی شیوا و با وزن و قافیه!

•    امام سجاد(ع) فرمود: من سه بار عمرم را مدیون عمه جانم زینب(س) هستم. یعنی امامت بعد از زین العابدین(ع) مدیون حضرت زینب(س) است.

•    اولین هیئت و خیمه ای که برای امام حسین(ع) برپا شد توسط حضرت زینب(س) بود. آن هم وسط دشمنان و در شام.

•    همین خیمه و هیئت حسینی باعث شد زنان شام حسینی شوند و جامه در عزای پسر رسول خدا(ص) بدرند تا جایی که حضرت زینب(س) فرمود: کاش شما بودید کربلا... . چرا که این ها غافل بودند و فریب خورده بودند. این است منش برخورد با آدم های مغفول!


گزارش تصویری:



























































صوت مراسم؛

روضه، حضرت ابالفضل العباس (ع) حاج محمود کریمی


دریافت


غزل، حضرت اباالفضل العباس (ع) حاج محمود کریمی


دریافت

زمینه، حاج محمود کریمی


دریافت


شعرخوانی و واحد، حاج محمد صمیمی


دریافت


واحد، کربلایی حسین طاهری


دریافت


واحد، کربلایی ابراهیم رحیمی


دریافت


واحد، کربلایی روح الله بهمنی


دریافت


تک، کربلایی روح الله بهمنی


دریافت


شور، کربلایی روح الله بهمنی


دریافت


شور، کربلایی حسین طاهری


دریافت


مناجات، حاج محمد صمیمی


دریافت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین