عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
حاج محمود کریمی شب پنجم چه نوحه ای خواند؟
پنج نفر در عالم گریه کن بودند که کسی به پایشان نرسید. یوسف و یعقوب جزء این پنج نفر هستند. عاشقها سوره یوسف را بخوانید. زیباترین مدل تربیتی در سوره یوسف هست. زیباترین نوع انتظار در سوره یوسف است.
عقیق: پنجمین شب از دهه اول مراسم عزاداری در هیئت رایه العباس نیز برگزار شد

در این مراسم مانند شبهای قبل حجت الاسلام دارستانی سخنرانی کرد و حاج محمود کریمی و حاج محمد صمیمی مداحی و نوحه خوانی کردند.

نکته هایی از سخنان حجت الاسلام دارستانی را بخوانید؛

*سوره یوسف تنها سوره ای است که آیه عذاب ندارد. سوره یوسف سوره ایام غیبت و غربت امام زمان است.

*داستان یوسف داستان امام زمان ماست و داستان برادران یوسف داستان خود ماست.

*پنج نفر در عالم گریه کن بودند که کسی به پایشان نرسید. یوسف و یعقوب جزء این پنج نفر هستند. عاشقها سوره یوسف را بخوانید. زیباترین مدل تربیتی در سوره یوسف هست. زیباترین نوع انتظار در سوره یوسف است.

*تمام داستان یوسف عینش در کربلا هست.

*یعقوب پسرش را نصیحت کرد. بچه های تان را نصیحت کنید. مکه می روید، سفر می روید برای فرزندانتان نامه بنویسید. یکی از شیوه های ارتباط با بچه ها نامه است.

*یعقوب چهار نصیحت کرد. در هر حال که هستی خدا را فراموش نکن.دوم؛ اگر گرفتار شدی از خدا کمک بخواه. سوم؛ زیاد بگو خدا برای من کافی است. چهارم؛ به فرزندش محبت کرد و گفت من تو را فراموش نمی کنم تو هم مرا فراموش نکن. بدانید امام زمان شبانه روز برای مان دعا می کند.

*یوسف مال زلیخا بود اما زلیخا صبر نکرد و خواست با عجله و گناه به یوسف برسد. هر چه از گناه مصرف کنی خدا از حلالش قیچی می کند. صبر کنی حلالس به تو می رسد. زنا عمر را کوتاه می کند. کسی در لذت حرام عجله کند سود نمی کند.

صوت مداحی این مراسم را از اینجا بشنوید.




گزارش تصویری؛





































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین