عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
روز شمار کربلا (روز چهارم)؛
پس از اعزام عمر بن سعد به كربلا، شمر بن ذي الجوشن اولين فردي بود كه با چهار هزار نفر سپاهي آزموده براي جنگ با امام حسين(ع) اعلام آمادگي كرد همچنین...
عقیق: در اين روز عبيدالله بن زياد مردم را در مسجد كوفه گردآورد و خود به منبر رفت و گفت: اي مردم! شما آل ابي سفيان را آزموديد و آنها را چنان كه مي خواستيد، يافتيد! و يزيد را مي شناسيد كه داراي سيره و طريقه اي نيكو است و به زير دستان احسان مي كند! و عطاياي او بجاست! و پدرش نيز چنين بود! و اينك يزيد دستور داده است كه بهره شما را از عطايا بيشتر كنم و پول را نزد من فرستاده كه در ميان شما قسمت نموده و شما را به جنگ با دشمنش حسين بفرستم! 
اين سخن را به گوش جان بشنويد و اطاعت كنيد. 

سپس از منبر به زير آمد و براي مردم شام نيز عطايايي مقرر كرد  و دستور داد تا در تمام شهر ندا كنند كه مردم براي حركت آماده باشند، و خود و همراهانش به سوي نخيله حركت كرد و حصين بن نمير و حجار بن ابجر و شبث بن ربعي و شمر بن ذي الجوشن را به كربلا گسيل داشت تا عمربن سعد را در  جنگ با حسين كمك نمايند. 

پس از اعزام عمر بن سعد به كربلا، شمر بن ذي الجوشن اولين فردي بود كه با چهار هزار نفر سپاهي آزموده براي جنگ با امام حسين(ع) اعلام آمادگي كرد و بعد يزيد بن ركاب كلبي با دو هزار نفر و حصين بن نمير با چهار هزار نفر و مضاير بن رهينه مازني با سه هزار نفر و نصر بن حرشه با دو هزار نفر كه جمعا بيست هزار نفر مي شدند. 

 
پی نوشت:
(برگرفته از کتاب چهره درخشان امام حسین(ع))
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین