عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
حاج مهدی توکلی، حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا
پیامبر به جابر انصاری فرمود: ای جابر تو اینقدر عمر میکنی که یکی از اولاد امام حسین را می بینی که اسم او محمد بن علی است که او علوم همه ی انبیا را می شکافد، سلام من را به او برسان...
عقیق: مراسم عزاداری در حسینیه فاطمه الزهرا مقارن با شهادت امام محمد باقرعلیه السلام برگزار شد.

در این مراسم حاج مهدی توکلی به سخنرانی پرداخت و حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان مداحی کردند.

گزیده ای از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

*پیامبر به جابر انصاری فرمود: ای جابر تو اینقدر عمر میکنی که یکی از اولاد امام حسین را می بینی که اسم او محمد بن علی است که او علوم همه ی انبیا را می شکافد، سلام من را به او برسان، جابر می گوید: فرزندی را در خانه حضرت زین العابدین دیدم، گفتم اسم ایشان چیست: گفتند محمد است، سریعا دست و پای ایشان را بوسید و سلام پیامبر را به او رساندم، حضرت به جابر گفت: وصیت های خود را بکن چند روز بیشتر زنده نیستی، جابر گریه کرد پرسید از کجا می دانید، حضرت پاسخ داد این همان علمی است که از پیغمبر به ما ارث رسیده است.

*عبد الله بن عطا از فقهای اهل سنت در مدینه می گوید: من دانشمندان را حقیرتر و کوچکتر ندیدم جز زمانی که با امام رو به رو می شدند. جهل انسان را کوچک می کند علم انسان را بزرگ، خود او می گوید استادم را دیدم نزد امام باقر که مثل طفل متعلم بود.

*خود حضرت می فرماید: شَرِّقا وغَرِّبا فَلا تَجِدان عِلماً صَحيحاً إلَّا شَيئاً خَرَجَ مِن عِندِنا أهلَ البَيتِ، شرق و غرب عالم رابگردید هیچ جا علم صحیحی پیدا نمی کنید مگر اینکه از خانه ما رفته است، خیلی از علم هایی که می شناسیم صحیح نیست، خیلی از علوم دیگر اعتبار ندارد اگر چه دکترای آن را داشته باشیم، امام حسین در دعای عرفه میفرماید: انا جاهل فی علمی خدایا علم های من همه جهل است.

*امام باقر(ع) می فرماید: ثلاث خصـال لايمـوت صـاحبهن ابـدا حتـى يـرى وبـالهن، سه خصلت است بد است که آدم قبل از مرگ جزای آن را می بیند، امیرالمومنین می فرماید: این دنیا جای عمل است و نه حساب، و آن دنیا جای پاداش و جزاست نه عمل، آن سه خصلت این هاست: اولی کسی که  قطع رحم می کند که خداوند سه جا در قران لعنت میکند و می گوید محال است عاقبت بخیر شوند، امام رضا(ع) می فرماید: خداوند هر جا از تقوا می گوید در ادامه صله رحم را بیان می کند.

*خیلی از انسان های فاسق و فاسد بودند چون به والدین احترام می گذاشتند دنیای خوبی داشتند و خیلی از هیئتی ها بودند که به والدین احترام نمی گذاشتند و شاهد بودم دنیای مناسبی نداشتند، پیراهن مشکی که بر تن می کنیم مسئولیت دارد، اگر یک سرباز با دمپایی به خیابان بیاید دژبان او را بازداشت می کند. این لباس، لباس دعاست، ادعای نوکری امام حسین است. اگر دکترها خلاف کنند می گویند بک دکتر خلاف کرد، ولی اگر یک هیئتی خلافی کند میگویند هیئتی ها خلاف کارند، اگر امام حسین ضربه ای بخورد از سینه زنان و نوکران اوست چون خود آقا پاک است، خداوند یکی از جاهایی که گفته خودت را ذلیل کن در برابر پدر و مادر است. وقتی امام حسین صورت به کف پای مادرش گذاشت اعلام کرد بهشت زیر پای مادران است.

*زمانی که مسلم وارد دارالعماره شد سلام نکرد به او گفتند به امیر سلام کن گفت این احمق امیر نیست، امیری حسین و نعم الامیر، به او گفت پاکان را همیشه زنا زاده ها کشتند.


گزارش تصویری 
























ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
0
0
سلام ممنون که سخنرابی حاج مهدی رو گذاشتید من تقریبا همه مبرهاشو میرم
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین