عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی و سعید حدادیان در حرم امام رضا(ع)
در لحظه وداع به محضر امام رضا علیه السلام بروید و به ایشان بگویید "ای امام رئوف می خواهیم راه های نفوذی شیطان را بر خود ببندیم ولی...
به گزارش خبرنگار عقیق، مراسم روز زیارت مخصوص حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف و تحیة و الثناء با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم ملک پاسبان امام هشتم علیه السلام در صحن جامع رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم به سخنرانی کرد و حاج سعید حدادیان به مدیه سرایی، روضه خوانی و قرائت زیارت جامعه کبیره پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی در سخنانی مقام شیعه را بسیار رفیع دانست و گفت: همه ما محبت امام رضا علیه السلام را در دل داریم و هر انسانی که محب امام هشتم است، شامل کلام نورانی این امام رئوف به عبد العظیم حسنی می شود.

وی ادامه داد: حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در روایتی برای تک تک زائران و محبانشان سلام و درود می فرستند و به عبدالعظیم حسنی می گویند «به محبان ما بگو که راه های نفوذ شیطان بر خود را ببندند» بنابراین ضرورت دارد که انسان از گوش، زبان، شکم، شهوت و چشم خود مراقبت نماید.

سخنران حرم مطهر رضوی اذعان داشت: اگر چشم و دل و همچنین وجود معنوی ما دچار بیماری شده است، دوایش این است که به حرم حضرت ثامن الحجج علیه السلام بیاییم و در پشت پنجره پولادین حضرتش به این امام عظیم الشأن متوسل شویم و از ایشان بخواهیم وجود ما را شفا دهند.

وی در ادامه بیان داشت: امام رئوفی که به محبانش قبل از سلام آن ها، سلام می کند، به زائرانش توصیه می کند که خود را از حرام حفظ کنند. حیف است چشمی که نگاهش به این حرم آسمانی افتاده است، خرج نامحرم و شیاطین شود و یا دل انسان به جایگاهی برای محبت اغیار تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی سپس به زائران حرم مطهر رضوی توصیه کرد: در لحظه وداع به محضر امام رضا علیه السلام بروید و به ایشان بگویید "ای امام رئوف می خواهیم راه های نفوذی شیطان را بر خود ببندیم ولی قدرت و توان جلوگیری نداریم، اگر شما به ما نظری بیافکنید، ما خواهیم توانست بر هوای نفسانی و شیطانی غلبه کنیم". در این زمینه حضرت رضا علیه السلام را به جان فرزند بزرگوارشان قسم دهید، چرا که امام جواد مولودی مبارک برای امام هشتم بوده اند.

وی با بیان این که زائران، از امام رضا علیه السلام بخواهند که حضرت جلوه ای از جلوه های خاص کربلا را به آنان نشان دهند، ابراز داشت: اگر انسان جلوه ای از کربلا ببیند دیگر زندگی اش متفاوت خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت رضا علیه السلام به عبدالعظیم می گویند که به شیعیان ما امر کن که راستگو باشند، گفت: انسان باید همواره راستگویی را در زندگی اش نصب العین خود قرار دهد.

وی سپس با ذکر این که دروغ بر سه نوع دروغ به خود، خدا و دیگران است، بیان کرد: دروغ گویی از شرابخواری بدتر است. دروغ کلید تمامی گناهان است. مولای متقیان علی علیه السلام می فرمایند «انسان راستگو در دنیا استوار است ولی انسان دروغگو در دنیا متزلزل است، حتی اگر هزار شمشیرزن در کنار او باشند».

به گفته وی، یکی دیگر از توصیه های حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به عبدالعظیم حسنی توصیه «امانت داری» و «امین» بودن است. باید بدانیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امانتی است که شهیدان به ما سپرده اند.انقلاب اسلامی امانت شهدای زنده است، شهدای زنده جانبازان شیمیایی و قطع نخاع هستند. این بزرگواران طلبکارهای ما هستند ولی همواره خود را بدهکار می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی با بیان این که امام رضا علیه السلام به عبدالعظیم حسنی سفارش می کنند که شیعیان اخلاق خود را به ویژگی «کم سخن گفتن» مزین کنند، گفت: گناهانی که از طریق زبان صادر می شود، بسیار است، برخی از عالمان دینی گفته اند که از زبان 200 گناه صادر می شود.

وی با اشاره به این که غیبت یکی از گناهان کبیره ای است که از طریق زبان صادر می شود، اظهار داشت: گناه غیبت از 40 گناه کبیره بیشتر است؛ در روایتی بیان شده است «زبان تان را حفظ کنید، همانگونه که درهم و دینار خود را حفظ می کنید».

وی همچنین گفت: امام رضا به عبدالعظیم حسنی می گویند «به شیعیان بگو که از دعواهایی که هیچ نفعی برای آنان ندارد، بپرهیزند».

متن شعر خوانده شده توسط حاج سعید حدادیان

من ندان کیستم، دارم شمارا، دوست دارم
هر که هستم خاندان مصطفی را دوست دارم

مرغ روحم چون کبوتر پرزند سوی مدینه
هم خراسان، هم نجف، هم کربلا را دوست دارم

کمتر از آن که باشم بنده شاه ولایت
گرچه خود آلوده ام، اهل ولا را دوست دارم

گر نکیر و منکرم پرسند آوردی چه با خود
در جواب هر دو گویم، رضا را دوست دارم
------
تنگ غروب، از سر نیزه خون می اومد
از زیر سم اسباشون صدای استخوان اومد

تنگ غروب خیمه ها را آتش زدند
بوته ها رو آتش زدند، بچه ها ور آتش زدند

تو خیمه ها مدینه میشه تکرار
حسین من خدا تو را نگهدار

لالا یک وقت نیافتی از بالا
بیا روی دامنم بشین همین حالا


صوت روضه حاج سعید حدادیان



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین