عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
حسینی خبر داد
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه شهادت مظلومانه پنجمین اختر تابناک ولایت و امامت، امام محمد باقر علیه‌السلام در حرم مطهر رضوی خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام ‌و ‌المسلمین سیدجلال حسینی، با بیان این خبر گفت: این ویژه برنامه برای عموم زائرانی که در شب، روز و شام شهادت آن حضرت برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: ویژه برنامه شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدوی‌نیا با موضوع «ارتباط با خدا و اهل‌بیت(ع)» سخنرانی می‌کند و در ادامه این مراسم مداحان اهل ‌بیت علیه‌السلام  به مرثیه‌سرایی شهادت پنجمین امام شیعیان می‌پردازند.

به گفته حسینی ویژه برنامه روز شهادت امام محمد باقر علیه‌السلام  از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 21 مهرماه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سیره آن حضرت را برای عموم تبیین می‌کند.

وی عنوان کرد: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل ‌بیت علیه‌السلام  در آن مناقب و مظلومیت حضرت باقرالعلوم، امام باقر علیه‌السلام  را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند. ویژه برنامه شام شهادت امام باقر علیه‌السلام  نیز پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت 18 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدوی‌نیا در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین