عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
30 مهرماه صورت می‌گیرد
به ‌مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام، مراسم سوگواری شنبه شب 20 مهرماه، در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر(ع) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)عقیق: مراسم عزاداری شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) در شب شهادت آن حضرت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد صفدری و مرثیه‌خوانی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حسین توکلی برگزار می‌شود.

همچنین در روز شهادت امام پنجم، مراسم عزاداری پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری با سخنرانی حجت‌الاسلام علی علاءالدینی و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حمید دلشاد برگزار خواهد شد.

حضرت امام محمد باقر (ع)، پنجمین پیشوای شیعیان، که کنیه ایشان ابوجعفر و القابشان، باقرالعلوم، شاکر و صابر است در سوم صفر سال 57 هجری قمری در مدینه منوره متولد و در هفتم ذیحجه سال 114 هجری قمری توسط هشام خلیفه ستمگر عباسی مسموم به شهادت رسیدند.

آمادگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برای میزبانی از هیئت‌های عزاداری

بنا به سنت دیرینه جمعی از هیئت‌های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل فرستاده امام حسین علیه‌السلام به شهر کوفه، به مدت سه شب در قالب دسته‌های سوگواری به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می‌‌پردازند.

دسته‌های سینه زنی همچنین در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا می‌کنند.

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام، در آستانه فرارسیدن ایام مسلمیه با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز دفاتر خدمات زائر و دارالشفاء کوثر در این شب‌ها، آمادگی‌های لازم را برای حضور هیئت‌های عزادار فراهم آورده است.

این مراسم از شنبه شب، بیستم مهرماه تا دوشنبه شب 22 مهرماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

حضرت مسلم‌ابن‌عقیل سرباز فداکار راه حق و فرستاده نهضت سیدالشهداء علیه‌السلام و سفیر فرزند رسول خدا (ص) در نهم ذی‌الحجه سال شصت هجری به دستور عبیدالله بن زیاد به شهادت رسید و نخستین جان نثار حماسه تاریخ ساز و جاویدان عاشورا شد.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین