عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور مطرح کرد؛
خداداده گفت: کانون‌های تخصصی خواهران قرارگاه جریان‌آفرین هویت زن تراز انقلاب اسلامی است که با برگزاری کنگره ملی یکهزار نفری فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز به کار می کند.

عقیق: حجت الاسلام کمال‌الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در نشست خبری کنگره ملی یکهزار نفری فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع خانواده و زن می‌طلبد در این زمینه به صورت ویژه کار شود. امروز جامعه بشری نیازمند طرح گفت‌وگو در زمینه مساله زن است.

وی با بیان اینکه موضوع زن تنها مورد توجه کشور ایران نیست بلکه در طول سال بسیاری از اندیشمندان در خصوص جایگاه زن صحبت می‌کنند گفت: متأسفانه برخی اندیشه‌ها جایگاه زن را به انحراف برده‌اند که نتیجه آن انحطاط و افول ارزش‌های اخلاقی بوده است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با ابراز تأسف از اینکه کمتر به مسؤولیت اصلی زنان در عرصه تربیت انسان و نسل بشر پرداخته شده است بیان کرد:. نقش مادری و دختری برای آینده ما بسیار مهم است و این نقش‌ها باید مجدد بازتعریف شود. امروز دشمن با اهداف ویژه به این قضیه ورود کرده است تا جایی که نوجوانان احساس کنند زنان ما محرومیت‌های عجیبی را تحمل می‌کنند. متأسفانه ما نتوانستیم مفهوم حقیقی زن در جامعه را ارائه دهیم.

خداداده اضافه کرد: برای مقابله با این مشکل می‌توانیم یک یگان در محلات و مساجد راه اندازی کنیم تا زنانی که به عنوان فعالان عرصه زن و خانواده فعالیت دارند به شبکه فعالان خواهر مسجدی معرفی شوند. این مهم می‌تواند بسیاری از مفاهیم گفتمانی را در محلات و مساجد مختلف نهادینه‌سازی کند.

وی با بیان اینکه در ایجاد این تشکل تفکیک جنسیتی هدف نبود گفت: بر این اساس اصراری نداشتیم که همه کانون‌ها بخش بانوان را تشکیل دهند برای همین قریب به پنج درصد از کانون‌ها را به این امر اختصاص دادیم به این ترتیب هزار و ۳۰۰ کانون تخصصی فعالان بانو تشکیل شد. در تمامی استان‌های کشور نشست‌های تخصصی ویژه کانون‌های خواهران برگزار شده و مدیران این کانون‌ها هشت ساعت آموزش دیده‌اند.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با اشاره به اینکه کنگره فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دبیرخانه دائمی خواهد داشت و عملیات‌های مختلفی در طول سال انجام می‌دهد عنوان کرد: در هفته زن و در ایام ولادت حضرت زهرا (س) این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود. امروز تمامی این هزار و ۳۰۰ کانون آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در ادامه نیز آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد.

خداداده با تاکید بر اینکه بانوان پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی هستند گفت: تهجر و تجدد و مباحث فمینیستی است که مباحث زنان را تهدید می‌کند اما اگر الگوی سوم مدنظر مقام معظم رهبری به خوبی پیاده‌سازی شود بسیاری از توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود. بنابراین کانون‌های تخصصی خواهران قرارگاه جریان‌آفرین هویت زن تراز انقلاب اسلامی است. این کانون‌ها یگان عملیات فرهنگی و اجتماعی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

خداداده تصریح کرد: شروع فعالیت این کانون‌ها از ۲۱ آذرماه همزمان با برگزاری کنگره ملی یکهزار نفری فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است و اولین عملیات مشترک این کانون‌ها در هفته زن و خانواده خواهد بود. در این کنگره که در تالار وحدت برگزار می‌شود محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین