عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
حاج منصور ارضی:
حاج منصور ارضی با بیان اینکه هیأتی‌ها باید مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشند گفت: فعالان عرصه هیأت باید بدانند خاکسارترین فرد و کوچک‌ترین فرد خود شما هستید و هرگاه در این دستگاه خود را کوچک کنید، بزرگ خواهید شد.

گزارش تصویری

عقیق: هجدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های شهید آیت‌الله بهشتی مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

آبفروش: تربیت حماسی مردم غزه بازخوانی شود

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در این همایش، اظهار کرد: ماجرای تربیت حماسی را باید در مقاومت امروز مردم غزه بازخوانی کرد.

وی با اشاره به اینکه باید کرسی‌ها، جلسات و نشست‌هایی را در این زمینه برگزار کنیم، مطرح کرد: غزه نمونه‌ای موفق از تربیت در میدان است که نمود آن تربیت در میدان هیأت است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه افرادی مانند محسن حججی تربیت شده بستر هیأت هستند، عنوان کرد: شهدایی که در طول این سال‌ها تقدیم اسلام شده‌اند، حاصل تربیت هیأت هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای حضور در هیأت مسئولیت‌پذیری و تقسیم کار شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: افراد در سنین نوجوانی که مسئولیت می‌پذیرند، علم مدیریت را آموزش می‌بینند.

آبفروش با بیان اینکه هیأت یک ظرفیت عظیم درونی است، تصریح کرد: هیأت را به عنوان یک کهن الگوی فرهنگی می‌دانیم و باید با این دیدگاه به هیأت نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر هیأتی با هدف قیام همراه باشد، این قیام در تمام اشکال هیأت بروز پیدا می‌کند، یادآور شد: هیأت تربیتی باید مرد میدان و امانت‌دار باشد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه نخستین گام برای ورود به جریان تربیت، اخذ مبنا است، ابراز کرد: امروز شاهد جریان‌های فکری متعدد با سلیقه‌های متفاوت هستیم که هرکدام مسیر متفاوتی را طی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در جریان تربیتی بار سنگینی روی دوش افراد می‌آید، بیان کرد: باید در مسائل تربیتی به افراد چارچوب و نظام دهیم.

آبفروش با بیان اینکه باید این مسائل تربیتی ضرب در جبهه شود، اظهار داشت: در حالت جبهه هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند متناسب با سبک فردی هیأت خود پیش برود بلکه باید شاهد اتحاد رویه باشیم.

وی با اشاره به اینکه تربیت حماسی یک وصف کلی در تمام مسیرها است، مطرح کرد: اگر تربیتی غیرحماسی باشد از چارچوب اصلی تربیتی خارج شده است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه مادر حماسه‌ها، فاطمیه(س) است، عنوان کرد: گسترده کردن امر تربیت یک موضوع بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه هیأت توحیدی‌ترین تشکیلات است، خاطرنشان کرد: در هیأت کوچک و بزرگ، عالم و بی‌سواد در کنار یکدگیر قرار می‌گیرند.

آبفروش با بیان اینکه هیأت این ظرفیت را دارد که قلوب و عقول مردم را درگیر کند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای پیاده‌سازی فرصت‌های تربیتی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید قاعده هیأت تربیت و نگاه به نوجوان شود، یادآور شد: اگر این قاعده شکل بگیرد باید ساحت‌های مختلف هیأت ازجمله سخنران، مداح و... نیز تغییر پیدا کند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه اساتید مکتب حماسی و فاطمی مادران شهدا هستند، ابراز کرد: حماسه امروز مردم غزه وام‌دار حماسه دیروز شهدا است. 

تعداد بازدید : 64

حاج منصور ارضی: مرض بی درمان برخی هیأتی‌ها در قبال غزه

ارضی: تمام ارکان هیأت باید مراقب رفتار خود باشند 

حاج منصور ارضی در این مراسم اظهار کرد: اگر ما در دستگاه امام حسین(ع) فعال هستیم در مرحله نخست باید یقین کنیم که خداوند ما را با این هدف خلق کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهیم، مطرح کرد: یکی از راه‌ها برای موفقیت در مسیر این مسئولیت ترک حرام و انجام حلال است.

این پیرغلام اهل بیت(ع) با بیان اینکه اصل بنیاد هیأت دست حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: خرج هیأت‌ها و مراسمات را نیز خود حضرت زهرا(س) متقبل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حماسه فاطمیه دارای معانی بسیاری است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) تمام آن‌چه را که باید برای بقای اسلام و راه امیرالمؤمنین(ع) خرج کند، خرج کرده است.

ارضی با بیان اینکه در حریم امام حسین(ع) باید کثیفی‌ها را از خود پاک کنیم، تصریح کرد: هیأت‌ها در جامعه محور هستند چراکه بنای انقلاب اسلامی نیز برپایه هیأت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ورود به هیأت دارای آدابی است که باید آن‌ها رعایت شود، یادآور شد: نخستین هیأت در دستگاه اهل‌بیت(ع) توسط حضرت زهرا(س) و در زمان حدیث شریف کساء تشکیل شد.

این پیرغلام اهل بیت(ع)  اضافه کرد: فعالین عرصه هیأت باید بدانند خاکسارترین فرد و کوچک‌ترین فرد خود شما هستید و هرگاه در این دستگاه خود را کوچک کنید، بزرگ خواهید شد.

وی با بیان اینکه باید در استقبال از دیگران به ویژه جوانان نهایت دقت را داشته باشید، ابراز کرد: در حریم و زیر پرچم اهل‌بیت(ع) افراد بسیاری رشد پیدا کردند.

ارضی با اشاره به اینکه در هیأت‌ها باید مراقب رفتار خود باشیم، بیان کرد: هیأتی‌ها باید مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشند و اولین نفر فرمان ولی فقیه را عملیاتی کنند.

این مداح اهل بیت افزود: در عین اینکه ولی فقیه از این مظلومین دفاع می‌کند ولی هنوز هم عده‌ای از هیأتی‌ها می‌گویند چون این‌ها شیعه نیستند نباید از آن‌ها دفاع کنیم!

وی با بیان اینکه امروز دشمن در فضای مجازی سرمایه‌گذاری بسیاری دارد، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری در صدر اسلام نیز انجام شد و کار به جایی رسید که امام حسین(ع) را مسلمان نمی‌دانستند.

رحیم‌پور ازغدی: تشکیلات هیأت در هیچ دین دیگری وجود ندارد

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ساختار و تشکیلات هیأت در هیچ دین دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هیأت یک روح جهادی مبتنی بر اعتقاد است، مطرح کرد: هیأت در پیش از انقلاب و زمان پیروزی انقلاب کارکردهای مختلف و مؤثری داشته است ولی پس از انقلاب این کارکردها بسیار تقویت شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اتفاقاتی که در سطح جهانی درحال رقم خوردن است، کم سابقه و بی‌سابقه است، عنوان کرد: بیش‌تر رسانه‌های قدرت‌مند جهان در دست یهودی‌ها است و ۸۰ سال است که چشم دنیا را در مقابل فجایع بسته است.

وی با اشاره به اینکه یهودیان ظلم بسیاری بر مسلمانان داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز در محور مقاومت شاهد حماسه‌های عجیبی هستیم که حاصل تربیت مدرسه اسلام هستند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه توجه افراد بسیاری با دیدن مقاومت غزه به قرآن و اسلام جلب شده است، تصریح کرد: امروز تنها شیعیان مسلمان به دفاع از غزه پرداخته‌اند و این نمونه تبلیغ درست دین است.

وی با اشاره به اینکه شیوه امام خمینی(ره) در تبلیغ اسلام و شیعه درست بوده است، یادآور شد: تمام این اتفاقات از ایران و انقلاب اسلامی آغاز شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز شاهد تجمعات بر علیه اسرائیل در قلب آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه هستیم، ابراز کرد: درپی این تجمعات و اعتراضات شاهد دیکتاتوری دولت‌های این کشورها هستیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای گریه و ذکر مصیبت ما برای اهل بیت(ع) را تنها یک واکنش احساسی برای وقایعی می‌دانند، بیان کرد: گریه برای اهل بیت(ع) بیش‌تر برای ما مفید است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) از مرگ و شهادت نه می‌ترسیدند و نه فاصله می‌گرفتند، اظهار داشت: زمانی که حق ولایت از اهل‌بیت(ع) غصب می‌شد، چیزی از اهل بیت(ع) گرفته نمی‌شد بلکه حق بشر از وجود اهل‌بیت(ع) غصب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) هدایت و تربیت خلق است، عنوان کرد: دفاع از ولایت امیرالمومنین(ع) دفاع از یک پست و مقام سیاسی نیست بلکه دفاع از هدایت و تربیت خلق است.

ابطحی: جنگ اکراین موجب غفلت دنیا از خاورمیانه شد

سید مجتبی ابطحی فعال نظامی در فلسطین  اظهار کرد: در ایام بسیار مهم و حساسی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه جهان جدیدی در حال شکل‌گیری است، مطرح کرد: هندسه قدرت جهانی در حال بهم خوردن و جهان جدیدی در حال شکل‌گیری است.

هم‌رزم سردار سلیمانی با بیان اینکه خلق قدرت از اهمیت بسیاری برخوردار است و امام خمینی(ره) با خلق قدرت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌هایی تلاش کردند سپاه یا ارتش را منحل کنند ولی به لطف خدا، امروز علاوه بر ارتش و سپاه، حزب الله، حشد الشعبی، انصارالله، حماس و ... نیز شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در عالم، جبهه مقاومت از اهل‌سنت تحت رهبری فقیه شیعه فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت تحت امامت و ولایت مقام معظم رهبری به این بینش، بصیرت و اقتدار رسیده است.

ابطحی با بیان اینکه پدیده‌های جدیدی در جنگ اکراین خلق شد، تصریح کرد: دنیا سرگرم اکراین شده بود و از خاورمیانه غفلت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه این غفلت بسیار بزرگ بود، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند کرانه باختری را هم مسلح کنید و دشمن تمام تمرکز را بر کرانه باختری قرار داد و از غزه غفلت کرد.

این فعال نظامی در فلسطین با بیان اینکه در غزه برای تداوم عملیات و جنگ نیز تمهید شد، ابراز کرد: غفلت بعدی دشمن در بعد فرهنگی بود؛ چندین سال است که موکب الاقصی در مسیر کربلا برپا شده است و مقاومت نرم نیز درحال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ خادم الحسین(ع) فلسطینی در موکب الاقصی حضور داشتند، بیان کرد: این جریان فرهنگی موجب شد به تدریج نام‌ گذاری‌های حسن و حسین در میان فلسطینیان رواج پیدا کند.

ابطحی با بیان اینکه دشمن تا امروز هیچ ابتکار عملی نداشته است، اظهار داشت: نبرد امروز، نبرد ماهیت خود اسرائیل است و به عنوان جنگ استقلال دوم شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از شکست اسرائیل زلزله‌های سیاسی و اقتصادی در جهان رقم خواهد خورد، مطرح کرد: اسرائیل در اصل یک گروه تروریستی بود سپس به ارتش تبدیل شد و بعد دولت تشکیل داد و امروز به دنبال تشکیل ملت بود.

این فعال نظامی در فلسطین با بیان اینکه امروز آمریکا و اروپا تحمل هزینه حفظ اسرائیل را ندارد، عنوان کرد: موج حرکت غرب نیز نشان از شکل‌گیری جریان عدالت‌خواهی دارد.

وی با اشاره به اینکه همه این تظاهرات در راستای تغییر نظم نوین جهانی است، خاطرنشان کرد: امروز فطرت انسانی در دنیا بیدار شده است.

ابطحی با بیان اینکه تا امروز شجاعت مردم فلسطین در تحمل سختی بوده است، تصریح کرد: از امروز شجاعت مردم فلسطین در میدان نبرد نیز درحال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال سلطه نظامی نیست بلکه به دنبال ترویج گفتمان است، یادآور شد: اگر بخواهیم زمینه‌سازی ظهور را انجام دهیم باید گفتمان مشترکی داشته باشیم.

این فعال نظامی در فلسطین با بیان اینکه نبرد امروز در تدبیر جبهه مقاومت است، ابراز کرد: از شهید و خون نباید ترسید چرا که تمام این شهدا در مسیر زمینه‌سازی ظهور هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین