عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
پای درس آقا|
رهبری می‌فرمایند: مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادىِ بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصلِ «همه‌ فلسطین برای همه‌ مردم فلسطین» باشد.

عقیق: طوفان‌الاقصی که حماسه‌ای دیدنی بود؛ موجب شد بار دیگر میدان نبرد حق و باطل در فلسطین شاهد جنگی بزرگ باشد. انقلاب اسلامی، با تأکید بر نفی هرگونه استعمار و استکبار از ابتدای امر تکلیف خود با اسرائیل را مشخص کرد و آن را «غده سرطانی منطقه» نامید. مرحوم امام خمینی و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها در کلماتشان موضع خود نسبت به قضیه فلسطین و اسرائیل را مشخص کردند. در ادامه بخشی از سخنان رهبری در این باره را می‌خوانیم.

هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است

مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادىِ بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصلِ «همه‌ فلسطین برای همه‌ مردم فلسطین» باشد. فلسطین، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است، ‌نه حتّی یک وجب کم‌تر‌. ‌البته این نکته نباید نادیده بماند که ملت فلسطین هر بخش از خاک فلسطین را که بتوانند آزاد ‌کنند، به وسیله‌ دولت برگزیده‌ خود، اداره‌ امور آن را بر عهده خواهند گرفت، ولی هرگز هدف نهائی را از یاد نخواهند برد‌.‌ (۱۳۹۰/۰۷/۰۹)

نسل نوخاسته فلسطین بیدار شده و فهمیده است که راه نجات از دست دشمنِ اشغالگر چیزی جز مبارزه نیست

نسل نوخاسته فلسطین بیدار شده و فهمیده است که راه نجات از دست دشمنِ اشغالگر چیزی جز مبارزه نیست؛ فهمیده است که ‌حضور در جلسات جهانی و برطبق میل اشغالگران و حامیان آنها حرف زدن، راه نجات فلسطین نیست؛ فهمیده است باید بایستد، ‌بخواهد، همّت و فداکاری کند، تا به هدف برسد. این را ملت فلسطین از بُنِ دندان دانسته و فهمیده است؛ لذا مقاومت می‌کند. ‌وقتی سرچشمه این احساس از منشاءِ دینی و اعتقاد به توحید ناشی شود که امروز بحمداللَّه در فلسطین این‌طور است هرگز ‌خشک نخواهد شد. امیدواریم خدای متعال روز پیروزی فلسطینی‌ها را هرچه نزدیک‌تر بفرماید‌.‌(۱۳۸۲/۰۹/۰۵)

فلسطین متعلّق به فلسطینیان است

فلسطین متعلّق به فلسطینیان است. حکومت صهیونیستی یک دولت غاصب و دروغین است. اسرائیل هیچ شهروند حقیقی جز ‌مردم بومی فلسطین ندارد. آنهایی که از اطراف دنیا جمع شده‌اند تا خانه فلسطینیان را تصاحب کنند، به همّت ملت‌های مسلمان، ‌روزی مجبور خواهند شد که این خانه را به صاحبانش مسترد کنند. آن روز ممکن است زود یا دیر باشد؛ اما حتمی و آمدنی و ‌تخلّف‌ناپذیر است‌.‌(۱۳۷۳/۰۷/۱۳)

اگر زعمای مسلمین و رؤسای کشورهای اسلامی، متحداً و جداً بر استنقاذ فلسطین تصمیم بگیرند، خواهند توانست‌.‌ در مسأله‌ فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل. فرقی بین سرزمین‌های قبل از سال ‌‌۶۷ و بعد از آن نیست. هر یک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه‌ مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت مردم ‌فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: ‌‌«اسرائیل بایستی محو بشود». یهودیهای فلسطین، اگر دولت اسلامی را قبول می‌کنند، در آن‌جا زندگی کنند. بحث، بحث ‌یهودی‌ستیزی نیست. مسأله، مسأله‌ غصب خانه‌ مسلمین است. رؤسا و زعمای مسلمین، اگر تحت تأثیر قدرت‌های جهانی قرار ‌نداشتند، می‌توانستند این مهم را انجام بدهند؛ ولی متأسفانه نکردند‌.‌(۱۳۶۹/۰۹/۱۳)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین