عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
پای درس آقا|
رهبری می‌فرمایند: ‌پدیده‌ اربعین‌ ‌یک پدیده‌ غیر قابل توصیف است، اصلاً بی‌نظیر است، یک رزمایش عظیم و شگفتی‌ساز است این حرکت ‌فوق‌العاده و همین‌طور که مکرّر در این روزها گفته شد، در دنیا دیگر نظیری ندارد.

عقیق: عاشورا ۲ قهرمان دارد، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س). اگر حماسه عاشورا توسط سیدالشهدا(ع) رخ داد، رسالت تبلیغ این حماسه عظیم را هم حضرت زینب(س) بر دوش گرفت و آن وظیفه خطیر و مهم را به نحو احسن ادا کرد. در کتاب خواندنی و مهم «جاذبه‌های حسینی» رهبر معظم انقلاب در گفتارهایی به سیره حضرت زینب(س) و عظمت ماجرای اربعین پرداخته است که در ادامه بخشی از این کتاب را با موضوع الگو بودن حضرت زینب(س) برای زنان خواهیم خواند.

پدیده‌ای غیر قابل توصیف

 ‌پدیده‌ اربعین‌ ‌یک پدیده‌ غیر قابل توصیفی است، اصلاً بی‌نظیر است؛ یک رزمایش عظیم و شگفتی‌ساز است این حرکت ‌فوق‌العاده و همین‌طور که مکرّر در این روزها گفته شد، در دنیا دیگر نظیری ندارد. غربی‌ها هم نمی‌توانند درک کنند این حرکت ‌را که یعنی چه، چطور می‌شود؟ لذا شما می‌بینید دستگاه‌های تبلیغاتی‌شان اوّلاً چند سال که سکوت می‌کنند، «توطئه‌ سکوت»؛ ‌‌در حالی که کم‌ترین حرکتی را در هر جای دنیا این‌ها منعکس می‌کنند، چند سال این‌ها اصلاً اسم این حرکت عظیم مردمی را ‌نیاوردند، اشاره‌ای به آن نکردند، تصویری از آن منتشر نکردند و امسال هم که یک مقداری به آن پرداختند، تحلیل‌های ‌خصمانه، تحلیل‌های غلط کردند که از نظر مؤمنان به این راه، تحلیل‌های بلاهت‌آمیزی است.

توطئه سکوت دشمن در ایام اربعین

امثال این رادیوی انگلیس و امثال ‌این‌ها تحلیل خصمانه کردند. این نشان‌دهنده‌ این است که فورانِ این سرچشمه‌ فیّاض، به شدّت آن‌ها را دستپاچه کرده، نمی‌توانند ‌تحلیلش کنند. گاهی گفتند این را دست‌های دولتی به راه انداختند! کدام دولتی می‌تواند ده میلیون، پانزده میلیون انسان را مرد، ‌زن، پیر، جوان، قشرهای مختلف راه بیندازد، حداقل هشتاد کیلومتر پیاده این‌ها را از یک شهر به یک شهر دیگر بکِشاند؟ کدام ‌دولتی می‌تواند این کار را بکند؟ حالا اگر فرض کنیم به فرض محال، دولت جمهوری اسلامی و دولت عراق هم توانسته‌اند این کار ‌را بکنند، خودش یک معجزه‌ دولتی است؛ خب شما هم بکنید اگر می‌توانید!

هیچ عاملی قادر نیست این حرکت را انجام بدهد

اگر بلدید، شما هم این کار را راه بیندازید؛ نه، جز ‌عشق، جز ایمان، جز جوشندگیِ خونِ شهیدانِ والامقام، هیچ عاملی قادر نیست این حرکت را انجام بدهد. کار بزرگی انجام گرفته ‌است؛ روزبه‌روز هم بهتر، قوی‌تر، پخته‌تر و جاافتاده‌تر می‌شود، هر سالی از سال قبل بهتر می‌شود؛ ان‌شاء‌الله بعد از این هم ادامه ‌خواهد داشت و غربی‌ها هم مجبورند تماشا کنند و نتوانند تحلیل کنند، نتوانند بفهمند و ضربه‌ این حرکت را هم خواهند ‌خورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین