عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
حجت الاسلام ماندگاری:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ۴۵ سال است که ملت متحد و سرافراز ایران اسلامی زیر پرچم الهی ایستاده و در این میان، همواره ۵ دشمن دودمان پهلوی و حامیان مستبد و مستکبرش، صدام و تمام پشتیبانان آن، منافقین کور دل، داعشیان سنگ دل و نیز فتنه گران رسانه‌ای و جنگجویان عملیات روانی و ضدفرهنگی را ناامید ساخته است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان این که ایده ها و برنامه هایی که پیامبر و اهل بیت علیهم السلام از طرف خدا برای ما آورده‌اند، مشکلات انسان و جامعه را حل می کند، اظهار داشت: ایده و طرح هایی که وجود نازنین پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برای بشریت آورده، تعالی بخش و مشکل گشا است و می تواند از امت اسلام امتی نمونه و الگو بسازد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۵ سوره قصص، با اشاره به این که پیروان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا قبل از ظهور باید به امت نمونه تبدیل شوند، خاطرنشان ساخت: عظمت پیاده روی اربعین که در سالیان اخیر شکوه وصف ناپذیری یافته، پرتویی از ویژگی امت نمونه است که وجود نازنین رسول الله برنامه های ان را ابلاغ نمودند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اربعین نشان داد که ایده های اسلام و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله عملیاتی شدنی است؛ چرا که در اربعین اتحاد و اتفاق کثیری میان تمام آزادگان جهان اعم از پیروان ادیان وجود دارد و به عشق امام حسین علیه السلام دور هم جمع شده، تجلی امت الله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر این که شور اربعینیان بشارتی بر زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است، یادآور شد: خداوند متعال وعده داده است که اگر امتی متحد شوند، هیچ اتحادی توان شکستن آن را نخواهد داشت.

وی به فرازهایی از آیه شریفه «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» اشاره نمود و با بیان این که اگر حول محور حبل الله دور هم جمع شویم شکست ناپذیر نخواهیم شد، تصریح کرد: حبل الله یعنی ولایت الله که تجلی آن در سطوح مختلف عینیت می یابد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به موفقیت های نظام اسلامی در عصر کنونی، تأکید کرد: امت اسلام با اتحاد و وفاق وصف ناپذیری بر حول محور ولایت الله به حبل الهی چنگ زده در مقابل تمام دشمنی ها و توطئه های پرحجم دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی نموده‌اند؛ این مردم به وعده های الهی و برنامه رسول الله صلی الله علیه و آله توجه نموده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در اشاره به آیه سوم سوره مائده، با بیان این که روز غدیر روزی است که مردم به ریسمان ولایت الله، ولایت رسول الله و ولایت اهل بیت علیهم السلام چنگ می زنند، اظهار داشت: وقتی امت اسلام به طرح و برنامه الهی لبیک گفته، حول ولایت متحد می‌شوند، وعده «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ» عینیت می یابد.

وی ضمن تبیین فرازهایی از آیه ۷ سوره محمد »یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ« با تأکید بر این که اگر با اتحاد خویش دین الهی را یاری کنید خدا شما را یاری خواهد کرد، اظهار داشت: ۴۵ سال است که ملت متحد و سرافراز ایران اسلامی زیر پرچم الهی ایستاده و در این میان، همواره ۵ دشمن دودمان پهلوی و حامیان مستبد و مستکبرش، صدام و تمام پشتیبانان آن، منافقین کور دل، داعشیان سنگ دل و نیز فتنه گران رسانه‌ای و جنگجویان عملیات روانی و ضدفرهنگی را ناامید ساخته است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر تصریح کرد: اعتماد مردم به وعده الهی و اتحاد ایشان زیر پرچم ولایت، نصرت الهی را به دنبال داشته و تمام دشمنان این امت را سرافکنده و ناامیدانه مجبور به فرار می‌سازد.

وی با بیان این که نقشه شوم داعشیان، باعث شد تا جبهه مقاومت زیر پرچم ولایت الله متحدتر از پیش شوند، یادآور شد: طرح و برنامه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برای حفظ جامعه اسلامی، اتحاد و همدلی است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت دعوت امت اسلامی به وحدت و اتحاد را نخستین اصل اثبات ولایت‌مداری و حرکت در مسیر گفتمان اهل بیت علیهم السلام دانست و اذعان داشت: خداوند متعال در آیات الهی وعده داده است؛ اگر امتی متحدانه پای پرچم ولایت الله بایستد تمام توطئه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

وی به فرازهایی از آیه ۱۷۸ سوره آل عمران اشاره نمود و تصریح کرد: اگر امت اتحاد خود را بر هم زده، متفرق شوند؛ دشمن این امت متفرق را در هم خواهد کوبید؛ چرا که بر اساس آموزه های الهی امتی که متحدانه پای امامش نایستد از نصرت الهی محروم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان تصریح کرد: نگذارید دشمن به بهانه های مختلف امت را متفرق نموده به بهانه اختلاف سلیقه های سیاسی، قومی، مذهبی و… شجره طیبه انقلاب اسلامی را که بشارت دهنده ظهور منجی عالم بشریت است را دچار چالش سازد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین