عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کنار قدم های جابر:
جریان عاشورا مانند قرآن می‌ماند و سوره‌های مختلفی دارد و همینطور در عاشورا الگوهای مختلفی را شاهد هستیم.

عقیق: چند روزی است که سفر زیارت اربعین حسینی در عراق آغاز شده است و ایرانیان و دیگر شیعیان مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در حال تدارک ملزومات سفر اربعین هستند. کسانی که پای در این سفر معنوی و انسان ساز می‌گذارند لازم است چه پیش از سفر و چه در حین سفر و انجام پیاده روی نسبت به ارتقای بینش خود نسبت به زیارت و امام (ع) اهتمام ویژه داشته باشند. حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری از اساتید اخلاق توصیه‌های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین دارند که قسمت سوم آن تقدیم مخاطبان می‌شود:

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری در این سخنان با اشاره به نکاتی در خصوص تشرف به سرزمین کربلا و زیارت امام حسین (ع) گفت: در طول سفر اربعین ما ارتباطمان با اسوه‌های عاشورایی کم است. جریان عاشورا مانند قرآن می‌ماند و سوره‌های مختلفی دارد و همینطور در عاشورا الگوهای مختلفی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: جریان عاشورا از فضائل و از الگوها کم نیست و ارتباط ما باید با آنها بیشتر باشد و باید به تفصیل جریان عاشورا را مرور کنیم و با توجه، مطالعه و اعمال عبادی است به این الگوها نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری در پایان گفت: جریان ما با شهدای کربلا این چنین است. با شخصیت‌های عاشورایی چه در بخش شهدای اهل بیت، شهدای از اصحاب و اهل بیت آقا سید الشهدا باید جدا جدا فکر کرده و بیشتر متذکر به این امر باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین