عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
شبکه مستند سیما از امشب شنبه ۲۸ مهر ساعت ۱۸ مستندهایی با موضوع پیاده‌روی اربعین در شهرهای مختلف ایران را روی آنتن می‌برد.
عقیق: بیشتر این مستندها در معاونت استان‌ها با همکاری مراکز سی‌وسه گانه سازمان صداوسیما تولیدشده است و تا اربعین حسینی هر شب ساعت ۱۸ پخش خواهد شد.

ویژه‌برنامه مستندهای تلویزیونی با موضوع اربعین امشب با پخش مستند «کربلا، این‌سوی مرز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله اکبری آغاز می‌شود.

این مستند در صداوسیما مرکز ایلام تولیدشده است و علاوه بر معرفی آداب‌ و رسوم و شیوه عزاداری مردم ایلام در اربعین به شرح شیفتگی عاشقان اهل‌بیت (ع) به مناسبت اربعین حسینی می‌پردازد.

مستند «ما داریم می‌آییم» از مجموعه مستندهای ویژه اربعین حسینی، یکشنبه ۲۹ مهر پخش می‌شود؛ این مستند به تهیه‌کنندگی سید صالح پرورش و کارگردانی سید محمد طباطبایی در صداوسیمای مرکز اصفهان تولیدشده و شوق و شور و شیفتگی عاشقان اهل‌بیت (ع) در پیاده‌روی اربعین حسینی را به نمایش می‌گذارد.

شبکه مستند دوشنبه ۳۰مهر مستند «میزبان» به کارگردانی مسعود دهنوی، تولیدشده در خانه مستند انقلاب اسلامی را برای پخش در نظر گرفته است؛ این مستند روایتی از میزبانی مردم عراق از عاشقان اهل‌بیت است و سعی دارد در سه دوره تاریخی میزبانی مردم عراق از حضرت اباعبدالله و زوار ایشان را بررسی کند.

مستند «رفتن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی امامی هم سه‌شنبه ۱ آبان روانه آنتن می‌شود؛ این مستند نمایش عشق و دلدادگی جوان روشندل یکی از روستاهای استان همدان است که در مسیر کربلا و زیارت اربعین سالار شهیدان همراه خیل عاشقان می‌شود . مستند رفتن با ارائه تصاویر ناب و شورانگیز و روایت ساده و جذاب در مسیر معرفت افزایی این حرکت عظیم گام برمی‌دارد.

مستند «مغناطیس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرش بختیار  از مجموعه برنامه‌های اربعین مرکز کرمانشاه چهارشنبه ۲ آبان ماه ساعت ۱۸ از شبکه مستند پخش می‌شود.

مستند «میکائیل» به کارگردانی علی حشمتی و جلیل رضایی تولید سیمای مرکز البرز هم  پنجشنبه ۳ آبان  ساعت ۱۸ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

این مستند زندگی یک جوان روسی را به تصویر کشیده است که بعد از مسلمان شدن همراه با عاشقان اباعبدالله حسین (ع) با پای پیاده در اربعین حسینی به کربلای معلی می‌رسد.

گروه مستندساز شبکه استانی البرز در تمام طول مسیر همراه این جوان تازه‌مسلمان شده بودند و لحظات بسیار معنوی را ثبت و ضبط کرده‌اند.

«راه سعادت» تولید سیمای مرکز مهاباد  به کارگردانی عبدالقادر طه زاده جمعه ۴ آبان روانه آنتن می‌شود. این مستند سفر تعدادی از علمای اهل سنت استان آذربایجان غربی را که برای زیارت کربلای معلی و عتبات به عراق عزیمت کرده‌اند را به تصویر می‌کشد.

تهیه‌کنندگی این مستند را محبوب ور مزیاری، نویسندگی عبدالقادر طه زاده و تصویربرداری را ناصر حسن‌زاده و عبدالقادر طه زاده بر عهده‌دارند.

این شبکه شنبه ۵ آبان هم مستند «به عشق حضرت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد نیک‌فرجام را پخش خواهد کرد.

این مستند روایت تعدادی نانواست که از شهرستان نهبندان به سمت سرزمین کربلا در جهت میزبانی زائران حسینی حرکت کرده و در آنجا با آشنایی با بی بی حامد (زن عراقی) به زائران حسینی به مناسبت اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

یکشنبه ۶ آبان هم مستند «خطابه سوم» به تهیه‌کنندگی سید مسعود موسوی والا و احترام بزرگمهر برای پخش در نظر گرفته‌شده است، این مستند روایت قبیله بنی‌هاشم است و خطبه حضرت زینب (س) را برای مردم شرح می‌دهد.

مستند «برقرار» ساخته مهدی ابراهیم‌خانی هم دوشنبه ۷ آبان پخش خواهد شد؛ این شبکه روز سه‌شنبه هم‌زمان با اربعین حسینی هم مستند «کنار قدم‌های جابر» را روانه آنتن می‌کند.  

مستند تلویزیونی «کنار قدم‌های جابر» به‌عنوان ره‌آوردی از سرزمین نینوا در سیمای مرکز قزوین تولیدشده است و  قصه‌ی افرادی است که عاشق رفتن به کربلا هستند اما به هر دلیل توان رفتن ندارند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین