عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶
مسلمان بلژیکی:
همان طور که امام حسین علیه‌السلام وحدت و همدلی ایجاد می‌کند و همگان در پرتو نور ایشان نسبت به هم ایثار و محبت و مودت دارند، طبق احادیث، در جامعه عصر ظهور نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

عقیق: رویداد اربعین گسترده‌ترین تجمعی است که تاکنون بشر به خود دیده است. حضور حدود 80 کشور جهان از ادیان و نژادهای مختلف نشانه‌ای از رقم خوردن رویدادی تمدنی است، طوری که می‌تواند تمام معادلات قرن را به نفع جبهه حق تغییر دهد. غرب که به دنبال پروژه جهانی‌سازی یا دهکده جهانی قرن‌هاست ملت‌ها را به استثمار خود درآورده است، اکنون طی یک دهه  شاهد رویدادی است که می‌تواند تمام دستاوردهای آنان را بر باد دهد. بنابراین حضور اکثر کشورهای دنیا در ماجرای اربعین حسینی، پیام شکست تدریجی غرب و یارگیری در جبهه خداوند را به جهانیان مخابره می‌کند.

در ادامه گفت‌وگو با مسلمانان سایر کشورها که تجربه حضور در اربعین حسینی را نیز داشتند، این بار با یک فعال فرهنگی از کشور بلژیک به گفت‌وگو نشستیم.

نام وی «سعید شریف» است و می‌گوید من سعید از کشور بلژیک هستم و در رشته فقه و معارف اسلامی دارای مدرک کارشناسی هستم.

سعید درباره میزان استقبال از مراسم‌های محرم گفت: بحمدالله استقبال خوبی از سوی مردم در مساجد و حسینیه‌ها مخصوصاً دهه محرم حسینی و روز غدیر داریم.

وی با اشاره به اینکه به نظر بنده یکی از علل، ایستادگی و انسانیت ایشان در مقابل ظلم و ستم همراه بندگی خدایش است، گفت: الحمدلله توفیق داشتیم در مراسم اربعین حسینی  به صورت خانوادگی شرکت کنیم. افتخار، آرامش و انرژی داشتن حس می‌کردیم. واقعاً باید چشید و تجربه کرد تا درک از آن داشته باشیم. بهترین خاطره از این مراسم عظیم حسینی، بودن با خانواده در بین حرم امام حسین علیه‌السلام با حضرت عباس است.

این فعال فرهنگی بلژیک افزود: به طور حتم حرکت اربعین به ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه ختم می‌شود، چرا که به وضوح مشخص است که حرکت‌های حسینی هم سیاسی و هم تمدن‌ساز است. سبک زندگی اربعینی شبیه زندگی در عصر ظهور است. همان طور که امام حسین علیه‌السلام وحدت و همدلی ایجاد می‌کند و همگان در پرتو نور ایشان نسبت به هم ایثار و محبت و مودت دارند، طبق احادیث، در جامعه عصر ظهور نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد. 

سعید ادامه داد: هر ساله اربعین حسینی (ع) آثار خود را در ابعاد مختلف زندگی نشان داده است و در باطن، انسان‌ها را با حال و هوای حسینی مورد تربیت قرار می‌دهد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین