عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
حجت‌الاسلام انصاریان:
حجت‌الاسلام انصاریان گفت: امروزه متأسفانه افراد بسیاری با مشاهده سختی‌ها و مشکلات، عطای تبلیغ دین را به لقایش می‌بخشند و از ادامه راه صرف‌نظر می‌کنند. افراد باهوش و مستعد هم وارد حوزه‌نمی‌شوند. این وضعیت، خالی کردن میدان دین است.

عقیق: بیش از صدتن از علما، خطبا و طلاب حوزه علمیه قم ضمن بازدید از موسسه دارالعرفان، با حجت‌الاسلام حسین انصاریان دیدار و گفت‌وگو کردند.

ما نتوانستیم ضربه‌های چندصدساله به دین را با منبر جبران کنیم

در این دیدار استاد انصاریان به تلاش کشورهای استعمارگر در ضربه‌زدن به شیعیان طی قرون گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: همواره طی ۱۴۰۰ سال گذشته، دین مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است و در چند صدسال گذشته نیز دشمنان با سیاست‌های خود، درصدد ضربه زدن به تشیع بوده‌اند و امروزه نیز به ابزارهای مختلفی مجهز شده‌اند. نکته قابل تأمل این است که ما تاکنون نتوانسته‌ایم این ضربه های شدید چندصدساله به دین را با استفاده از منبر جبران کنیم.

انصاریان با بیان اینکه امروزه بالاترین جهاد، جهاد فرهنگی است، تصریح کرد: ما برای فعالیت در حوزه تبلیغ دین و فرهنگ باید به کسانی همچون ابوذر، کمیل، میثم تمار، شهید اول و شهید ثانی نگاه کنیم که در اوج شکنجه‌ها و سختی‌ها، بازهم دست از تبلیغ دین برنداشته و همه مشکلات را در راه اسلام تحمل کردند اما امروزه متأسفانه بسیاری از افراد با مشاهده سختی‌ها و مشکلات، عطای تبلیغ دین را به لقایش می‌بخشند و از ادامه راه صرف‌نظر می‌کنند.

وضعیت کنونی، خالی کردن میدان دین است

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: عده‌ای دیگر نیز که از هوش و استعداد کافی برخوردار هستند، وارد حوزه‌های علمیه نشده و به تحصیل علوم دینی نمی‌پردازند. وضعیت کنونی به نوعی خالی کردن میدان دین تلقی می‌شود که قطعاً به ضرر اسلام و تشیع خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم، شیوه صحیح تبلیغ دین را تبیین کرد و افزود: با استناد به آیات سوره توبه، می‌توان دریافت که مُبلغ در ابتدا باید دین‌شناس شود یعنی قرآن و روایات را به طور دقیق بشناسد و سپس زیبایی‌های این کتاب آسمانی و سخنان اهل‌بیت(ع) را با بیانی محبت‌آمیز به مردم ارائه کند.

وظیفه اصلی مبلغان چیست؟

انصاریان گفت: وظیفه اصلی مبلغان، این است که با استفاده از دلایل عقلانی و روایی به مردم انذار دهد که پایان گناهان جهنم است تا بدین‌گونه مردم، پرهیزگار به بار آیند.

در ادامه این دیدار، سیدضیاالدین پورمحمودیان، مدیرعامل موسسه دارالعرفان به  تشریح فعالیت‌های موسسه دارالعرفان در حوزه نشر و ترویج معارف اسلامی با محوریت آثار استاد حسین انصاریان پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین